Jednym z pierwszych kroków przy zakładaniu sklepu internetowego jest wybór skryptu, na którym ma on działać. Decyzja w tym zakresie jest bardzo ważna, ponieważ warunkuje, to jakie będzie się mieć możliwości, a także i problemy, z którymi będzie trzeba się zmierzyć, obsługując sklep. Możliwości, jakie się ma jest kilka – od bezpłatnych platform, na dedykowanych rozwiązaniach kończąc. Jak wybrać skrypt dla sklepu internetowego. Jakie elementy są ważne? Jakie rozwiązania najpopularniejsze?

Czym jest skrypt dla sklepów internetowych?

Sklep internetowy tak jak każda strona internetowa, aby działać, potrzebuje oprogramowania. Jego wybór jest kluczową decyzją dla e-sklepu. To od niego zależy m.in. to, jakie rozwiązania będzie można wdrażać i w jaki sposób prezentować ofertę. Skrypt sklepu internetowego odpowiada również za jego poprawne działanie. W przypadku wyboru kiepskiego oprogramowania trzeba się liczyć z tym, że schemat e-sklepu będzie nieprawidłowo zaprojektowany, a przez to praca nad rozwijaniem biznesu, a także obsługa zamówień będzie utrudniona. Wydajny skrypt ważny jest przede wszystkim dla sklepów rozbudowanych, z dużą ilością produktów.

Pudełkowe, dedykowane czy otwarte – rodzaje skryptów e-sklepu

Rynek oferuje właścicielom sklepów internetowych wiele rozwiązań. Mogą oni wybierać pomiędzy wieloma skryptami. Różnią się one od siebie rozwiązaniami. Dostępne oprogramowania dzielą się na trzy podstawowe typy.

Pierwszym z nich jest sklep dedykowany. Powstaje on od podstaw, według indywidualnego projektu. Sklep dedykowany tworzony jest przez firmę programistyczną, a wynika to z tego, że trzeba stworzyć wszystkie rozwiązania od zera. Ma to swoje zalety. Główną jest to, że zastosowane rozwiązania można dopasować do potrzeb e-sklepu. Chcąc stworzyć dedykowany sklep, należy jednak pamiętać o kosztach. Te zazwyczaj nie są małe. To, jaka jest cena stworzenia takiego sklepu, zależy od skali przedsięwzięcia i oczekiwań przedsiębiorstwa. Z możliwości stworzenia skryptu sklepu internetowego od podstaw najczęściej korzystają duże sklepy internetowe, dla których gotowe już oprogramowania i darmowe platformy są niewystarczające. Mniejsi gracze zazwyczaj decydują się na dwa pozostałe rozwiązania, czyli oprogramowanie pudełkowe lub otwarte.

Skrypt SaaS oznacza, że e-sklep jest zainstalowany na serwerze zewnętrznym dostawcy usługi. Dla przedsiębiorcy oznacza to, że nie musi się troszczyć o serwer, instalować oprogramowania itp. Plusem skryptu jest też niska cena. Z zewnętrznym dostawcą biznesmen rozlicza się w różnych trybach zazwyczaj miesięcznie lub rocznie. Możliwości i funkcje, z jakich można korzystać, zależą przede wszystkim od wybranego pakietu. Im on jest droższy, tym więcej funkcjonalności się otrzymuje. Z tego skryptu chętnie korzystają sklepy internetowe, które dopiero zaczynają działalność, muszą one jednak pamiętać o wadach tej opcji. Jako tą najważniejszą wymienia się ograniczone możliwości ingerencji w oprogramowanie, czyli nie jest się w stanie dopasować funkcjonalności do indywidualnych potrzeb.

Ostatnią opcją, z której często korzystają e-sklepy, jest skrypt otwarty, czyli open source, oprogramowanie otwarte. Pozwala ono na bezpłatne i legalne kopiowanie kodu źródłowego, a także kodu wynikowego. Co więcej, kod można dowolnie modyfikować i dostosowywać go do własnych upodobań i potrzeb. Dzięki temu możliwy jest szybki rozwój biznesu. Minusy open source to konieczność samodzielnego zadbania o aktualizację oprogramowania, co również może wiązać się z wysokimi kosztami.

Zgodnie z danymi udostępnionymi przez porównywarkę Ceneo aż 84% polskich biznesów e-commerce decyduje się na wybór gotowych rozwiązań, tylko 16% tworzy sklepy dedykowane. Udostępnione dane wskazują, że najczęściej wybierane są skrypty open source. Przedsiębiorcy w tej opcji do wyboru mają ok. 40 platforma. Każda z nich posiada zarówno zalety, jak i wady, które warto wziąć pod uwagę, wybierając oprogramowanie. Należy zaznaczyć, że nie ma jednego idealnego sprytu, który sprawdzi się w przypadku każdego sklepu. Wybierając oprogramowanie, trzeba więc przeanalizować funkcjonalność pod kątem swojego biznesu i dobrać je tak, aby były, jak najbardziej zgodne z potrzebami.

Najważniejsze cechy skryptu do sklepu online – czym się kierować przy wyborze

Przy wyborze oprogramowania sklepu internetowego pod uwagę należy wziąć wiele czynników. Jako te podstawowe wymienić można:

  • Poziom wiedzy i umiejętność w zakresie obsługiwania skryptów, aplikacji i oprogramowania internetowego.
  • Budżet, jakim się dysponuje – cena skryptu jest ważna zarówno dla firm, które dopiero rozpoczynają działalność, jak i tych długo będących na rynku; najwyższą cenę trzeba zapłacić za oprogramowanie dedykowane, w przypadku innych skryptów opłaty są abonamentowe – miesięczne; opłacając abonament, otrzymuje się dostęp do platformy; ceny platform e-commerce uzależnione są od funkcji, jakie oferują i formy ich udostępniania użytkownikowi; warto tu zauważyć, że wiele ze skryptów umożliwia skorzystanie z okresu próbnego, co pozwala na przetestowanie usługi przed jej zakupem.
  • Skalę, na jaką chce się prowadzić biznes – małe biznesy zazwyczaj wybierają proste oprogramowania z ograniczoną ilością funkcji; nie zawsze jest to dobre; podstawą każdego biznesu jest bowiem rozwój, a skrypt, na którym postawiony jest e-sklep, powinien to umożliwiać; ważne więc, aby wybrane rozwiązanie pozwala z czasem wprowadzać nowe funkcjonalności.
  • Funkcje skryptu- jedną z najistotniejszych rzeczy są funkcje danego oprogramowania oraz dodatkowe usługi, jakie mogą być z nim zintegrowane; ich celem jest ułatwienie prowadzenia e-sklepu; dodatkowe funkcje mogą dot. systemu do mailingu, wystawiania faktur, narzędzi analitycznych czy logistycznych pozwalających zarządzać magazynem; ważne są także aplikacje i rozszerzenia, które można zainstalować w sklepie np. system komentarzy, ostatnio przeglądane produkty, blog firmowy, integracja z mediami społecznościowymi; koniecznie też trzeba sprawdzić metody płatności, jakie można zintegrować z systemem; to one wpływają na to, czy klient może swobodnie dokonywać zakupów w sklepie; im więcej jest dostępnych opcji płatności, tym lepiej;
  • Zgodność z urządzeniami mobilnymi – konsumenci coraz częściej przyglądają oferty e-sklepów, a także w nich kupują za pomocą urządzeń mobilnych; szacuje się, że w Polsce jest niemal 20 milionów urządzeń mobilnych, a liczba ta stale rośnie; stąd też skrypt sklepu internetowego powinien oferować szablony responsywne – dopasowane do rozmiaru urządzenia, z którego aktualnie korzysta klient;
  • Gwarancja i wsparcie techniczne – dzięki temu właściciel będzie mógł skorzystać z profesjonalnej pomocy w razie problemów; wsparcie często obejmuje nie tylko pomoc przy problemach technicznych dot. wdrożonych rozwiązań, ale i doradztwo w aspektach prowadzenia e-biznesu;
  • System CMS – czyli zarządzania treścią, który jest niezwykle istotny dla biznesów online; powinien on umożliwiać samodzielne wprowadzania zmian i dodawanie treści na stronie;
  • Bezpieczeństwo – skrypt sklepu internetowego powinien je zapewnić właścicielowi biznesu i klientom; w tym celu niezbędne jest połączenie szyfrowanie (SSL); pozwoli ono chronić wszelkie dane dotyczące zamówień oraz dane klientów, którzy dokonują zakupów;

Bezpłatne skrypty dla sklepów internetowych

Bezpłatne rozwiązania, czyli skrypty open source to te najpopularniejsze wśród polskich biznesów e-commerce. Są to gotowe oprogramowania, które wystarczy pobrać ze strony i zainstalować na własnym serwerze. Można do nich dokupić dodatkowe moduły i profesjonalne szablony w stosunkowo niskich cenach. Najpopularniejsze skrypty do sklepu internetowego w tej formie to:

  • PrestaShop – popularny i prosty w obsłudze skrypt, którego najważniejsze zalety to intuicyjność i łatwość w rozbudowie. PrestaShop posiada najważniejsze dla sklepu internetowego funkcjonalności, a dodatkowe rozszerzenia można skupić w postaci gotowych modułów, które dodaje się do sklepu bez konieczności ingerencji w kod. Skrypt PrestaShop polecany jest przede wszystkim dla małych i średnich biznesów. Wynika to z tego, że nie jest on skalowanym oprogramowaniem, i możliwości jego rozwoju są ograniczone. Przedsiębiorcy, którzy jednak zdecydują się na budowę sklepu na PrestaShop, mogą liczyć na duże wsparcie. Liczba specjalistów, którzy zajmują się wdrażaniem tego skryptu, jest bardzo duża. Wiele problemów można więc rozwiązać od ręki. Jako minus tej platformy postrzega się natomiast to, że wymaga znacznej optymalizacji pod SEO, a także wolne działanie w przypadku dużej liczby produktów w sklepie.
  • Magento – skrypt ten uważa się za najbardziej zaawansowany system sklepów nerwowych dostępny w wersji bezpłatnej (dostępna jest również wersja płatna, której koszt to kilkadziesiąt tysięcy euro rocznie). Najczęściej sięgają po niego duże biznesy, a wynika to z rozbudowanych funkcjonalności. Magento postrzegany jest jako stabilny i praktyczny, jednak dość skomplikowany w obsłudze. Warto jednak pamiętać, że daje on niemal nieograniczone możliwości rozbudowy i rozwoju e-sklepu. Co więcej, pozwala on jednocześnie obsługiwać kilka e-sklepów. Platforma może pochwalić się wszystkimi niezbędnymi funkcjami do ich prowadzenia m.in. rozbudowanymi analizami i raportami, możliwością tworzenia kont konsumenckich, różnymi opcjami dostawy, szerokim wyborem systemów płatności, profesjonalną obsługą klienta, narzędziami promocyjnymi i marketingowymi, korzystaniem z wielu walut i języków obcych, sprzedażą produktów cyfrowych, przydzielaniem różnych cen dla różnych grup klientów, nadawanie uprawnień dla administratorów, śledzeniem porzucanych koszyków, elastycznym mechanizmem kuponów rabatowych. Wszystko to sprawia, że przedsiębiorca ma całkowitą kontrolę nad sklepem. Może go też rozbudować i dodawać nowe funkcjonalności – nowe moduły do Magento są tworzone niemal codziennie. Mnogość funkcji to nie jedyna zaleta tego skryptu. Właściciele e-sklepów doceniają go również za to, że jest przyjazny przy pozycjonowaniu pod wyszukiwarki. Jako wady tego oprogramowania wymienia się natomiast, wysokie wymagania serwerowe oraz konieczność posiadania wiedzy specjalistycznej do obsługi skryptu.
  • WooCommerce – jest to wtyczka WordPress eCommerce. Jest ona dostępna za darmo. Pozwala na prowadzenie sklepu internetowego na WordPress. Skrypt posiada wiele funkcji, które są doskonale zintegrowane z WordPressem i jest to jego największą zaletą. Kolejna to spora ilość wtyczek, które rozbudują funkcjonalności e-sklepu. Wtyczka pomoże prowadzić zarówno mały, jak i średni biznes. Jako jej minus można wymienić to, że osoby niepracujące wcześniej w WordPressem mogą mieć problem z obsługą panelu. Dodatkowo WooCommerce przy dużej ilości produktów będzie wymagał dobrego serwera.
  • Quick.Cart – po ten skrypt sięgają niewielkie sklepy internetowe. Platforma charakteryzuje się prostą obsługą i optymalną wydajnością. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że ma on o wiele mniejszą liczbę darmowych wtyczek niż konkurencja, a także optymalizacja SEO wymaga wiedzy programistycznej.
  • OpenCart – jest to coraz popularniejszy skrypt, który cechuje się dobrą wydajnością, niewielkimi wymaganiami serwera oraz przejrzystym panelem administracyjnym. Posiada on jednak ograniczoną liczbę funkcji (m.in. integracja z Allegro, Ceneo, Skąpiec, Google Zakupy, wdrożenie różnych opcji płatności, połączenie z systemami firm kurierskich, multisklep), dlatego sprawdzi się w małych, prostych sklepach. Z OpenCart zadowolone będą też osoby, które nie mają zbyt dobrego doświadczenia z e-commerce.

Płatne skrypty dla sklepów internetowych

Płatne rozwiązania udostępniane są właścicielom e-sklepów za opłatą – jednorazową, miesięczną lub roczną. Do ich zalet należy zaliczyć rozbudowane funkcjonalności oraz łatwą dostępność. Wśród najpopularniejszych skryptów dla sklepu internetowego płatnych wymienia się:

  • Shoper – to jedna z najpopularniejszych platform. Posiada ona ponad 250 funkcji i prosty panel administracyjny. To, jakie funkcje będzie miał sklep, zależy od wybranego abonamentu. Poszczególne pakiety różnią się maksymalną liczbą produktów, dostępnym transferem i dodatkowymi modułami. Ceny skryptu zaczynają się od 79 złotych netto miesięcznie. Tutaj warto zaznaczyć, że Shoper pozwala zakupić licencje SaaS (abonament roczny) oraz skrypt samodzielny (opłata jednorazowa).
  • Sky-Shop – skrypt ten dostarcza gotowy sklep internetowy wraz z wieloma integracjami. Sky-Shop pozwala na założenie sklepu internetowego w ciągu kilku minut. Oprogramowanie umożliwia skorzystanie z darmowego szablonu sklepu RWD, kurierów i systemów płatności. Funkcjonalności skryptu można przetestować przez 14 dni za darmo i bez zobowiązań. Dalsze korzystanie ze skryptu jest już płatne. Wykupić można jedne z 4 pakietów-ceny zaczynają się od 69 złotych netto miesięcznie.
  • Soteshop – z tego skryptu warto skorzystać, jeśli chce się podbijać rynku zagraniczne. Dostosowany jest od do sprzedaży w Polsce i Europie. Posiada 122 wersji językowych, a oprócz tego umożliwia automatyczną rozbudowę funkcjonalności bez ingerowania w kod oprogramowania.
  • Redcart – przyjazny skrypt z wieloma narzędziami oraz integracjami. Możliwość uruchomienia w kilku wersjach językowych. Możliwość konfiguracji multisklepu.

Wybór odpowiedniego oprogramowania zależy do wielu czynników. Przedsiębiorcy mogą prowadzić sklep na bezpłatnych lub płatnych skryptach, posiadających tylko podstawowe lub rozbudowane funkcjonalności. Możliwości jest wiele i przede wszystkim trzeba je dopasować do własnych potrzeb i możliwości m.in. budżetowych.

Shopify – coś nowego i wchodzącego

Shopify to obecnie jeden z najszybciej wybieranych silników sprzedażowych na świecie, który wdrożono już ponad 1 000 000 razy w 175 krajach na całym świecie. Opiera się on o trzy główne pakiety cenowe: Basic (29$/mc), Shopify (79$/mc), Advanced (299$/mc).

Rysunek 1 Źródło: https://www.shopify.com/pricing

Opisane powyżej plany należą do grupy bazowej. Shopify Plus natomiast dedykowany jest dla większych przedsiębiorstw, rozwiniętych biznesów (koszt rozpoczyna się od 2 000$/mc) i cechuje się m.in. możliwością edycji checkoutu, rozbudowanym dostępem do API, czy brakiem ograniczeń w kontekście tworzenia i zarządzania strefami podatkowymi.  

Zalety i wady Shopify

Do podstawowych zalet Shopify zaliczamy jego elastyczność i szybkość reagowania na zmiany w e-commerce, niezawodną pomoc merytoryczną i techniczną, czy możliwość połączenia z wieloma systemami. Shopify można zintegrować z przewoźnikami i usługodawcami logistycznymi, zewnętrznymi systemami ERP, PIM, międzynarodowymi płatnościami, czy platformami sprzedażowymi takimi jak eBay, Amazon. Wspomnieć należy również o obszernej bazie aplikacji (liczącą obecnie 4060 – stan na 08.04) z dwunastu głównych kategorii: Finding products, Place to sell, Store design, Marketing, Sales and conversion, Orders and shipping, Inventory management, Customer support, Trust and security, Finances, Productivity, Reporting.

Główną wadą Shopify z całą pewnością jest kwestia dodatkowych prowizji naliczanych od płatności w sytuacji, gdy sklep nie korzysta z Shopify Payment, czy brak możliwości na podstawowych planach edycji checkoutu oraz tworzenia powiązań między formami dostawy a płatnościami.

Shopify pod kątem SEO

Shopify został wyposażony w wszystkie podstawowe funkcje umożliwiające skuteczną optymalizację SEO. Na poziomie zarządzania sklepem m.in.:
– zintegrujemy sklep z Google Analytics i Google Search Console,
– zoptymalizujemy metadane: tagi title i meta description,
– zmienimy adresy podstron (jednak są tu pewne ograniczenia, o których jeszcze wspomnimy); ważne: przy zmianie adresów URL pojawia się komunikat czy chcemy utworzyć przekierowanie 301 ze starej podstrony na nową,
– uzupełnimy atrybuty ALT dla grafik,
– dodamy opisy produktów, kategorii oraz treści dla podstron opisowych; edytor tekstowy umożliwia również dostosowanie treści pod SEO (nagłówki, akapity, pogrubienia czy linkowanie wewnętrzne),
– uruchomimy blog – Shopify posiada wbudowany moduł bloga.

Rysunek 2 Strona główna panelu administracyjnego. Źródło: https://help.shopify.com/pl/manual/intro-to-shopify/shopify-admin/shopify-admin-overview

Co można uznać za zalety Shopify pod kątem pozycjonowania? Wszystkie motywy udostępniane przez Shopify są responsywne (jest ich ponad 70  do wyboru – bezpłatne i w opcji premium). Platforma generuje automatycznie mapę witryny, która dostępna jest pod adresem domena.pl/sitemap.xml. Na tej samej zasadzie dostarczany jest plik robots.txt. Shopify posiada też wbudowane linki kanoniczne. Oprogramowanie daje nam możliwość wprowadzenia zmian technicznych w kodzie strony – zarówno w części frontendowej, jak i backendowej. Należy tu jednak wspomnieć o ograniczonym dostępie do API w podstawowych planach. Zaawansowane funkcje są także osiągalne dzięki aplikacjom dostępnym w sklepie Shopify. Aktualnie w kategorii SEO znajdziemy ich 89.

Rysunek 3 Źródło: https://apps.shopify.com/browse/marketing-seo

Niektóre funkcje przydatne w pozycjonowaniu sklepów są jednak zablokowane. Shopify tworzy pewne ciągi w adresach URL, których nie możemy zmienić. Przykładowo „/collections/” dla podstron kategorii oraz „/products/” dla podstron produktów. Nie mamy też opcji edycji mapy strony oraz pliku robots.txt. Za minus można uznać również brak łatwego dostępu w panelu do ustawienia noindex na wybranych podstronach sklepu, jednak posiadając podstawową wiedzę programistyczną wykonamy to bez problemu.

Dla kogo Shopify?

Shopify największą popularnością cieszy się wśród przedsiębiorców, którzy myślą o sprzedaży międzynarodowej opartej o kilka zagranicznych rynków, ale również wśród tych, którzy pracując na rodzimym, centralnym rynku stawiają na dostęp do gotowych narzędzi e-commerce.

W ramach usługi e-commerce Brand Active doradza i pomaga uruchomić sprzedaż za granicą i w Polsce na platformie Shopify: https://brandactive.pl/shopify-polska/

Raport eCommerce 2019

Senuto stworzyło raport eCommerce za rok 2019, w którym zawarli ilościowe zestawienie skryptów sklepów internetowych.

Co zbadało Senuto:

  • liczbę sklepów jaka została posadowiona w ramach danego skryptu
  • wyestymowali ruch z wyszukiwarki sklepów działających na danej platformie
  • oszacowali kilka parametrów związanych z estymowanym ruchem dla popularnych rozwiązań platformowych

Polecam pobrać i zapoznać się z raportem. Gdybym miał cokolwiek rekomendować to rozpatruję (subiektywnie): Woo, Prestę, Magenpo, Shopera, Redcarta i Skyshopa. Niebawem będę miał okazję pracować na Shopify.

Najczęściej pojawiające się kwestie związane z optymalizacją SEO (podaję dalej za Senuto) na badanych platformach to (potraktujcie to nie jako zarzut a jako checklistę do sprawdzenia czy to jest):

  • problem z edycją nagłówka H1, bez zmiany nazwy strony w menu, czy też bez zmiany adresu URL – często są to rzeczy powiązane i zmiana jednej wpływa na resztę. Niestety tutaj wychodzi kupa bo dodatkowo zmiana nie powoduje automatycznego założenia przekierowań 301
  • brak możliwości zaawansowanych zmian technicznych – wprowadzenie chociażby fragmentów rozszerzonych jest albo k..o drogie albo niewykonalne
  • brak wdrożonych automatycznych przekierowań 301 w przypadku zmiany adresów URL (wiem – jesteśmy przyzwyczajeni, że wordpress robi to sam)
  • brak możliwości ustawiania osobnych funkcjonalności typu: canonical (w dowolnym kierunku), noindex, nofolow, href lang’ów
  • ustawienie wersji językowych na ten sam adres URL
  • brak możliwości wstawiania tekstów SEO na górze, dole, bokach strony (serwisu) – czyli brak pól do których można by wstawić dowolny tekst, dzięki któremu można cośkolwiek wypozycjonować. Do tego dochodzi brak edytora WYSIWYG i możliwość wstawiania HTMLa (wiem – zabezpieczenia ale od czego jest IT)

Wielu początkujących właścicieli sklepu nie zdaje sobie sprawy z tego, że pod względem przygotowania do procesu pozycjonowania każda platforma ma więcej lub mniej do zaoferowania. Warto więc zajrzeć do tego zestawienia, gdy akurat wybieramy platformę sklepową lub rozważamy zmianę.

Kilka innych rzeczy, które są bolączką sklepów:

  • brak bloga lub jego namiastka, która uniemożliwia wykorzystanie potencjału np: brak możliwości wstawienia produktów w treść bloga, brak linkowania wewnętrznego, brak kategoryzacji wpisów – najlepiej aby blog był odwzorowaniem, pod kątem SEO, wordpressa; a idealnie gdy w podkatalogu jest zainstalowany wordpress (nierealne ze względów bezpieczeństwa IT)
  • brak fragmentów rozszerzonych (snippetów)
  • drożyzna! – godzina pracy programisty to koszt nawet 400 zł netto
  • czas oczekiwania na wdrożenie – czasem jakiś “ficzer” jest wdrażany nawet po kilku miesiącach
  • odmowa – częstym zjawiskiem jest odmowa wdrożenia audytu SEO bo “support ma inne zdanie”

Na co zatem zwrócić uwagę wybierając skrypt?

  • możliwość realizacji podstawowych i krytycznych elementów SEO takich jak: realizacja przekierowań 301, wdrożony canonical w całym serwisie (a nie wybiórczo), wdrożona paginacja (stronicowanie), wdrożony nofollow oraz noindex dla pojedynczych podstron
  • wsparcie – istotnym elementem każdej umowy jest wsparcie programistyczne – sprawdźcie ile godzin wsparcia macie w umowie. Jeśli zero – to weźcie jednak większy pakiet na czas audytu SEO. 10 godzin miesięcznie ratuje skórę
  • eksport i migracja – ważnym elementem powinna być również możliwość migracji pomiędzy skryptami czy platformami. Jeśli po roku czasu właściciel stwierdzi, że chce migrować do innej platformy to powinien mieć taką możliwość
  • API i CRM – sprawdźcie z jakim zewnętrznym oprogramowaniem można zintegrować dany skrypt – głównie chodzi o stany magazynowe, CRM i tak dalej.

I pamiętaj: zaczynaj od planowania i budżetu, zrób excela, wypisz wszystko co chcesz mieć w sklepie – dopiero potem dobieraj rozwiązanie.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 3,67 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarze

  1. Shopify znam ale nie miałem do tej pory żadnego klienta na ten system – wydaje mi się, że wynika to z tego, że moi klienci w większości nastawiają się na rynek polski i korzystają z rozwiązań dostosowanych do potrzeb tego rynku. Bardzo dużo mam chętnych na oprogramowanie KQS.store które jest pomijane w zestawieniach 😉
    Co do shopera to niby niedrogo ale jak zaczynają doliczać to co u innych jest w standardzie np.: za pole ilość obok przycisku dodaj do koszyka 15zł/mc to trochę słabo wygląda i moi klienci się zniechęcają.

  2. Dodatkowo WooCommerce przy dużej ilości produktów będzie wymagał dobrego serwera. – nie w przypadku WOWO / presty czy magento nie ilsoc produktow ma znaczenia a ruch i optymalziacja strony. Podobnie twoj blog – jest juz stosunkowo duzy a mysle ze 3000 odwiedzin / sekunde go ubije 🙂

    • No klęknie klęknie – sam wiesz jak jest. I tak buildera już nie mam (ACF jest) ale i tak bydle ciężkie. Czas zrobć porządek albo przejść może na JS

  3. Chyba największy minus Shopify to miesięczne opłaty, szczególnie dla nowych sklepów które przez pierwsze miesiące mało kiedy zarabiają.

  4. Pracowałem m.in na: iai, presta, shoper, cstore, sote i najbardziej przypadło mi do gustu ostatnie rozwiązanie – sprawny help desk, który nawet sporo mówi, co nie jest takie oczywiste i częste, szczególnie w abonamentach z niskim kosztem – mistrzem kamuflażu jest RC, gdzie najpierw masz sklep za kilka zł miesięcznie, a później za dostęp do ftp wołają ponad 8 tysięcy.

  5. Męczę się z Sellingo, które strasznie opornie wdraża nowości. Zastanawiam się, czy lepiej migrować na bardziej nowoczesną platformę SaaS, czy też przejść na samodzielnie zarządzany skrypt. Pytanie, czy można grać w “pierwszej lidze” bez indywidualnie zrobionego sklepu internetowego?

    • Poprawcie ładowanie bo można ciężkiej cholerci dostać z tym kubikiem i czasem oczekiwania na załadowanie.

  6. Zastanawiam się nad tym zintegrowanym z wordpresem, można tam mieć przy okazji też dodatkowe wpisy promujące czy blogowe do sklepu a to też zaleta. Problem tylko te płatności online jakie można wykonywać czy integracja z allegro.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły