fbpx

Audyt pozycjonowania oraz linków

Audyt pozycjonowania oraz linków

Audyt pozycjonowania to usługa przeznaczona dla podmiotów (osób fizycznych i firm), które chcą skontrolować skuteczność oraz jakość metod pozycjonowania dobranych przez specjalistę zatrudnionego na odpowiedzialnym za to stanowisku.

Sytuacje, kiedy należy zdecydować się na kroki sprawdzające oraz dokonanie audytu pozycjonowania:

  • spadek pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania
  • mniejsza niż dotychczas sprzedaż w sklepie
  • podejrzenie ukarania filtrem ręcznym lub algorytmicznym
  • zakup domeny lub serwisu i chęć sprawdzenia jej historii

Elementy niezbędne do sporządzenia raportu?

  • dostęp do takich narzędzi jak Google Search Console oraz Analytics
  • raporty z procesu pozycjonowania (wszystkie dostępne)
  • wszystkie informacje, które ułatwią analizę
  • opcjonalnie dostęp do umowy, jeśli ocenie podlegają też zapisy z umowy

W ramach audytu pozycjonowania zostanie przeprowadzona analiza i ocena:

  • związanych ze stroną i pozycją w wynikach wyszukiwania parametrów
  • trafności dopasowania słów kluczowych (keyword research)
  • pozyskiwanych linków oraz ich źródła (link building)
  • technik oraz metod pozycjonowania (stanu zastanego)

Dodatkowo w podsumowaniu audytu zostanie zawarta strategia dalszego działania. Nalezy przy tym pamiętać, że przy audycie pozycjonowania oraz audycie linków nie jest oceniane know-how ponieważ nie ma do tego dostępu. Ocenie podlega stan zastany (obecny) na podstawie dostępnych źródeł.

Nie jestem zwolennikiem umieszczania odnośników w pliku disavow i zrzekania się – lepiej:

  • wykonać dogłębną analizę odnośników
  • podzielić je na 3 grupy: dobre, słabe i toksyczne
  • usunąć jak najwięcej się uda linków toksycznych
  • słabe „przykryć” dobrymi odnośnikami
  • opracowac nową strategię linkbuildingu z uwzględnieniem pozyskiwania linków z atrybutem „nofollow”

Odnośniki do serwisu (linki) do przeprowadzenia audytu są pobierane przede wszystkim z Google Search Console oraz z zewnętrznych narzędzi typu MajesticSEO, Ahrefs. Dodatkowo wykorzystywany jest program Clusteric.

Koszt przeprowadzenia audytu od 1200 zł netto.

Zainteresowany?
Skontaktuj się ze Mną!

Napisz do Mnie. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.