Audyt sklepu internetowego

Czym jest audyt sklepu internetowego?

Dla sklepu internetowego audyt jest weryfikacją dostosowania do wymogów SEO pod kątem m.in. technicznym, treści jak i linkbuidlingu. Audyt pokazuje mocne i słabe strony serwisu, pokazuje gdzie konkurencja posiada przewagę oraz przedstawia rekomendację na poprawienie sytuacji sklepu w wynikach organicznych – czyli jest swoistą strategią dla sklepu e-commerce.

Co jest wynikiem przeprowadzonego audytu sklepu internetowego? Audyt taki odpowiada na m.in. następujące zagadnienia:

  • czy serwis poprawnie indeksuje się w wynikach organicznych
  • jak serwis zbudowany jest od strony architektury informacji
  • na jakie słowa kluczowe jest wypozycjonowany oraz na jakie słowa można jeszcze pozyskać dodatkowy ruch organiczny
  • jak szybko ładuje się serwis i czy są obszary do usprawnienia
  • jak zbudowane są nagłówki Hx
  • jak skonstruowane są treści w sklepie internetowym
  • i wiele innych zagadnień




    Kiedy zdecydować się na audyt sklepu?

    Na audyt sklepu internetowego należy zdecydować się gdy zachodzi jeden z trzech przypadków:

    • uruchamiamy nowy serwis i chcemy sprawdzić jak jest wykonany pod kątem SEO
    • mamy już działający serwis i chcemy go zweryfikować bo wydarzyło się coś co nas niepokoi
    • planujemy przebudowę serwisu

    Aby przeprowadzić taki audyt najpierw jednak warto skonsultować to ze specjalistą SEO i dopiero wtedy ostatecznie podjąć decyzję o przeprowadzeniu audytu. Przebudowa sklepu internetowego jest najbardziej krytycznym momentem ponieważ niewłaściwie wykonana przebudowa kończy się spadkiem ruchu organicznego a tym samym utratą przychodów.

    Jakie są rodzaje audytów dla sklepów internetowych z punktu widzenia SEO?

    Z punktu widzenia SEO można przeprowadzić nastepujące audyty sklepu:

    • audyt techniczny – do którego wymagane jest posiadanie dostępów do GSC
    • audyt treści (contentu) – do którego wymagany jest dostęp do GA
    • audyt konkurencji
    • audyt pozycjonowania
    • audyt kompleksowy – czyli wszystko co powyżej zostało wymienione

    Aby zdecydować się na któryś z wyżej wymienionych audytów należy najpierw zastanowić się z jakimi problemami borykamy się w sklepie oraz przeprowadzić konsultacje czy i na ile oraz jaki audyt będzie potrzebny.

    Co należy sprawdzić podczas przeprowadzania audytu sklepu internetowego?

    Poniżej prezentuję przykładowe punkty, które są analizowane podczas przygotowywania rekomendacji dla audytowanego sklepu e-commerce:

    • struktura i architektura serwisu (typy dokumentów – podział na kategorie, podkategorie itd.)
    • linkowanie wewnętrzne (połączenie poszczególnych typów podstron)
    • nawigacja w obrębie witryny
    • wypełnienie kluczowych meta tagów
    • użycie i wypełnienie nagłówków (h1-h6)
    • nasycenie treścią, sposób jej publikacji, charakter i rozmieszczenie w obrębie witryny, użycie słów kluczowych
    • optymalizacja grafiki
    • sposób prezentacji i filtrowania informacji
    • sposób generowania adresów URL i ich struktura
    • dostosowanie do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych
    • elementy odnoszące się wspomagania i zarządzania indeksacją stron (mapy, deklaracje w robots.txt itd.)
    • elementy wpływające na konwersję i komunikacje
    • inne elementy odnoszące się do użyteczności i komunikacji
    • czas ładowania stron i optymalizacja w tym zakresie
    • linkbudiling wykonany do serwisu
    • inne zalecenia, które zostaną przygotowane na bazie analizy linków prowadzących do podstron oraz danych w narzędziu Google Search Console
    • analiza wskazanej konkurencji uwzględnia:
      • czynniki onsite czyli: treści w serwisie, linkowanie wewnętrzne, architektura serwisu, słowa kluczowe, nagłówki H1-H6 i inne
      • czynniki offsite czyli: linkbudiling, widoczność serwisu w wyszukiwarce i inne

    Co jest potrzebne do przeprowadzenia audytu sklepu?

    Aby przeprowadzić skutecznie audyt sklepu internetowego potrzebne są:

    • narzędzia SEO – to jest po stronie agencji czy też osoby wykonującej audyt
    • dostęp do Google Search Console – jest to element, bez którego audyt nie będzie skuteczny. Taki audyt odpowie jedynie na część problemów, na które cierpi sklep. GSC jest niezbędne do przeprowadzenia technicznego audytu
    • dostęp do Google Analytics

    Ile kosztuje audyt sklepu internetowego? Jaka jest cena takiego audytu?

    Zwykle koszt przeprowadzenia audytu dla średniej wielkości sklepu to minimum 2900 zł netto. Jednak cena uzależniona jest od wielu czynników i najlepiej jest wypełnić formularz i zapytać o bezpłatną wycenę.

    Jeżeli chcesz przeprowadzić audyt swojego sklepu internetowego pod kątem SEO zapraszam do kontaktu – zapytaj o audyt albo skonsultuj potrzebę jego przeprowadzenia.

    Zainteresowany?
    Skontaktuj się ze Mną!

    Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.