Pozycjonowanie stron WWW

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów z sektora biznesowego. SEO, czyli (z ang.) Search Engine Optimization jest zbiorem różnorodnych działań w obrębie strony (on page) oraz poza nią (off page). Cel jest jeden – osiągnięcie jak najwyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na frazy, którymi klienci interesują się najczęściej.

Wysokie pozycje strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwarki Google to jednak nie jest cel sam w sobie. Warto zwrócić uwagę na to, co się za nimi faktycznie kryje. Na stronę internetową, która wyświetli się w pierwszej dziesiątce wyników organicznych, trafi finalnie więcej użytkowników zainteresowanych konkretną ofertą, niż w sytuacji, gdy serwis wyświetli się na dalszych podstronach. Sęk w tym, aby pozycjonować stronę na frazy, które przełożą się na zysk. Tworząc strategię pozycjonowania dla danej witryny, przeprowadzam szczegółową analizę słów kluczowych.




    Im więcej użytkowników znajdzie Twoją stronę internetową w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i będzie miało okazję zapoznać się z ofertą Twojej firmy, tym większa jest szansa na wzrost dochodów. Pozycjonowanie stron internetowych to świetne uzupełnienie strategii marketingowej. Nie skupiaj się wyłącznie na nieustannym inwestowaniu w kampanie linków sponsorowanych. Sprawdź, co możesz zrobić, aby na Twoją stronę trafiało więcej potencjalnych klientów. Z czasem będziesz mógł stopniowo ograniczać inwestowanie w płatne reklamy, a dzięki rosnącym pozycjom, statystyki odwiedzin i tak będą piąć się w górę!

    Chcesz już teraz wiedzieć, ile będzie kosztowało pozycjonowanie Twojej strony internetowej? Skontaktuj się ze mną, a otrzymasz bezpłatną wycenę. Jeżeli chcesz bardziej zgłębić temat, zapraszam do dalszej lektury.

    Z tego artykułu dowiesz się:

    • na czym polega usługa pozycjonowania,
    • jakie działania są w jej ramach wykonywane,
    • na jakie korzyści możesz liczyć, gdy pozycje Twojej strony wzrosną,
    • jak długo trzeba czekać na pierwsze efekty,
    • dlaczego audyt jest tak istotny przed przystąpieniem do pozycjonowania serwisu.
    Pozycjonowanie stron internetowych przynosi wymierne korzyści! To strategia, która przyczyni się do realizacji celów, jakie stawiasz swojej firmie. Wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania przełożą się na większą widoczność serwisu. Każda kompleksowa strategia marketingowa powinna uwzględniać działania SEO, jako istotny czynnik przekładający się na wzrost zysków.

    Jakimi kanałami klienci docierają na stronę?

    Rozważając kwestie związane ze stworzeniem optymalnej kampanii marketingowej obejmującej między innymi pozycjonowanie stron internetowych, warto zastanowić się przez chwilę nad tym, jakie są główne źródła ruchu na stronie. Prościej rzecz ujmując – w jaki sposób klienci trafiają do Twojego serwisu? Wpisując bezpośrednio adres witryny? Klikając w reklamy zamieszczone w sieci wyszukiwania? Z postów promocyjnych w mediach społecznościowych? A może wyszukując stronę w organicznych wynikach wyszukiwania?

    Źródła ruchu w Twojej witrynie internetowej możesz sprawdzić w bardzo prosty sposób – nie musisz zagłębiać się w meandry analityki internetowej. Wystarczy, że zapoznasz się z przejrzystym wykresem, który dostępny jest w darmowym narzędziu analitycznym Google Analytics. Dzięki temu ocenisz, jak rozkładają się źródła ruchu. Najlepsza sytuacja jest wówczas, gdy ruch na stronie jest duży, a zdecydowana większość kliknięć pochodzi z wyników organicznych – dzięki temu możesz cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów, a przy tym znacznie ograniczyć nakłady na reklamę.

    Oto podstawowe źródła ruchu na stronie internetowej:

    • Direct – to wejścia bezpośrednie, czyli takie sytuacje, w których użytkownik w pasku przeglądarki wpisze adres Twojej witryny internetowej. Im prostszy jest adres, tym łatwiej go zapamiętać i tym większa szansa, że użytkownicy, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową, będą na nią ponownie trafiali właśnie w taki sposób.
    • Organic search – to nic innego, jak właśnie bezpłatne wyniki wyszukiwania. Im strona jest wyżej w rankingu Google, tym przyciągnie większą liczbę użytkowników. Nie ma co się łudzić, że witryny z kolejnych podstron wyników wyszukiwania będą źródłem dużego ruchu organicznego. Potencjalny klient musi być bardzo zdeterminowany, aby przeglądać kilkanaście czy kilkadziesiąt stron z podobnymi ofertami. Jak znaleźć się w magicznej dziesiątce, czyli na pierwszej podstronie organicznych wyników wyszukiwania? Pomóc w tym może pozycjonowanie stron internetowych. Bardzo duże znaczenie mają tutaj wejścia uzyskane dzięki frazom z tak zwanego długiego ogona, dlatego tak istotną rolę spełniają wpisy blogowe, na które klienci mogą trafić, szukając konkretnych informacji.
    • Paid search – to wszelkiej maści reklamy, czyli płatne wyniki wyszukiwania. Dobry sposób na to, aby wygenerować ruch na stronie w sytuacji, gdy pozycja w wynikach organicznych pozostawia wiele do życzenia. Minus jest taki, że za wejście każdego użytkownika trzeba zapłacić. A im bardziej konkurencyjna jest dana fraza, tym stawki reklam będą wyższe.
    • Social – media społecznościowe. Prowadzenie aktywnego profilu w mediach społecznościowych pozwoli Ci pozyskać nowych klientów. Jakimi portalami warto się zainteresować? Sporo zależy od profilu prowadzonej działalności, jednak od kilku lat niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się Facebook, Instagram oraz Youtube.
    • Referral – w tym miejscu znajdziesz informacje dotyczącą tego, ile osób zostało przekierowanych na Twoją stronę internetową z innych portali.
    Pozycjonowanie stron internetowych – to działania, dzięki którym ruch na Twojej stronie znacznie wzrośnie. Zyskasz nie tylko więcej odwiedzin pochodzących z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Optymalnie zaprojektowana strategia pozycjonowania to także pozyskiwanie linków prowadzących do witryny z wartościowych źródeł, dzięki czemu współczynnik odwiedzin z sekcji referral również ma szansę poszybować w górę.

    Pozycjonowanie – dlaczego warto w nie zainwestować?

    Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to integralny element optymalnie zaplanowanej kampanii marketingowej. Podwyższanie pozycji strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, to szereg korzyści, wśród których na szczególną uwagę zasługuje między innymi:

    • Wzrost widoczności – strony, które są w pierwszej 10 wyników wyszukiwania wyświetlają się zdecydowanie większej liczbie użytkowników, niż te, znajdujące się na kolejnych podstronach. Konsumentom zależy na szybkim działaniu – wyszukują interesującą ofertę i podejmują decyzję zakupową – mało kto ma czas na to, aby porównywać ze sobą oferty znajdujące się na odległych pozycjach. Liczy się czas, dlatego warto postarać się o to, aby strona na kluczowe frazy wyświetlała się na pierwszej podstronie wyników wyszukiwania.
    • Poszerzenie grona potencjalnych klientów – im wyżej Twoja strona znajdzie się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, tym więcej internautów będzie miało okazję zapoznać się z jej zawartością.
    • Większy ruch organiczny na stronie – wyższe pozycje strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania wpłyną także na to, jak będzie prezentował się wykres informujący o pochodzeniu ruchu. Coraz więcej ruchu będzie pochodziło z bezpłatnych wyników wyszukiwania i z refferrali, a dzięki temu, będziesz mógł stopniowo ograniczać wydatki na reklamę.
    • Wyższa konwersja – pozycjonowanie stron, zwłaszcza przy zastosowaniu strategii długiego ogona, generuje wartościowy ruch na stronie. Serwis zaczyna być odwiedzany przez użytkowników, którzy w pole wyszukiwania wpisali konkretną frazę związaną z ofertą.
    • Lepsza rozpoznawalność marki – wysokie pozycje strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania to także kwestia wizerunkowa. Zajmując wysokie pozycje na kluczowe frazy, tworzysz wokół swojej firmy wizerunek eksperta, specjalisty w danej dziedzinie – wszak zajmujesz miejsce na podium. Nie jest tajemnicą, że konsumenci chętniej wybierają usługi czy towary od sprzedawców, których uważają za liderów w branży.
    • Zdobycie przewagi nad konkurencją – jeżeli wyprzedzisz swoją konkurencję na kluczowe frazy, to zyskasz cenną przewagę – jest ogromna szansa na to, że klienci wybiorą właśnie Twoją ofertę, choćby dzięki temu, że to na Twoją stronę internetową trafią w pierwszej kolejności.
    Pozycjonowanie stron internetowych to działania, dzięki którym wzrośnie widoczność strony. Dzięki temu procesowi będziesz mieć szansę trafić ze swoją ofertą do szerszego grona odbiorców faktycznie zainteresowanych konkretnymi produktami lub usługami, co z kolei poprawi konwersję i zmniejszy współczynnik odrzuceń. Zyskasz też przewagę wizerunkową, w wszystko to okraszone będzie optymalnym stosunkiem ponoszonych kosztów do osiąganych rezultatów.

    Jakie strony warto pozycjonować?

    Zwiększenie widoczności serwisu dzięki pozycjonowaniu, to niewątpliwa korzyść zarówno dla stron firmowych, jak i dla sklepów internetowych. Strategia pozycjonowania będzie skuteczna jedynie wówczas, gdy zostanie idealnie dopasowana do konkretnego klienta. Zakres podejmowanych działań oraz ich natężenie zależy przede wszystkim od wyjściowej kondycji serwisu (którą możemy poznać dzięki profesjonalnemu audytowi), wcześniejszej historii pozycjonowania, a także specyfiki branży i jej konkurencyjności. Pozycjonowanie ma szansę sprawdzić się zarówno w przypadku firmowych stron ofertowych, jak i w odniesieniu do sklepów internetowych. Korzyści z pozycjonowania czerpać będzie każda firma – niezależnie od wielkości.

    Pozycjonowanie sklepów internetowych

    Popularność sklepów internetowych stale rośnie. Ich klienci doceniają wygodę zakupów z dowolnego miejsca, w którym się znajdują, o każdej porze dnia i nocy. Jednak, wraz ze wzrostem liczby sklepów internetowych rośnie także konkurencja między nimi. Pozyskanie nowych klientów staje się coraz trudniejsze, zwłaszcza tych, którzy na stronę sklepu trafiają dzięki organicznym wynikom wyszukiwania. Miejsc na pierwszej podstronie z wynikami wyszukiwania jest niezmiennie tylko dziesięć. Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces długotrwały, jednak warto się zdecydować, gdyż jest to kanał pozyskiwania nowych klientów o ogromnym potencjale. Wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarki zagwarantują przyrost liczby klientów.

    Efekty, na jakie możesz liczyć, decydując się na pozycjonowanie sklepu internetowego, to m.in:

    • wyższa i stabilniejsza pozycja sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania,
    • wzrost świadomości marki wśród klientów,
    • większa liczba odwiedzin w serwisie,
    • lepsza konwersja (zwłaszcza, jeżeli do strategii zostanie włączone pozycjonowanie fraz z długiego ogona).

    Zajmuję się tworzeniem i realizacją strategii pozycjonowania zarówno dla sklepów nowych, jak i dla tych, które na rynku funkcjonują już od kilku czy kilkunastu lat.

    Pozycjonowanie stron firmowych

    Pozycjonowanie stron internetowych to działania, których efektem ma być wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Ruch organiczny to cenne źródło pozyskiwania nowych klientów nie tylko w przypadku sklepów internetowych, lecz także w sytuacji, gdy o klienta walczą firmy usługowe. Decydując się na usługę pozycjonowania, warto rozważyć kwestię pozycjonowania lokalnego, zwłaszcza, jeżeli firma prowadzi działalność wyłącznie na określonym terenie.

    Korzyści wynikające z pozycjonowania stron internetowych, to m.in:

    • większa widoczność strony firmowej,
    • nowi użytkownicy, którzy na stronę internetową będą trafiać dzięki bezpłatnym wynikom wyszukiwania,
    • kreowanie wizerunku marki,
    • lepsza konwersja,
    • zbudowanie przewagi nad konkurencją.
    Niezależnie od tego, czy chcesz pozycjonować sklep internetowy, czy zależy Ci na pozycjonowaniu firmowej strony internetowej, możesz liczyć na indywidualnie przygotowaną strategię promowania Twojej witryny.

    Pozycjonowanie lokalne vs pozycjonowanie globalne

    Strategia pozycjonowania musi być jak najlepiej dopasowana do profilu prowadzonej działalności. Pozycjonowanie globalne w przypadku niewielkiego zakładu szewskiego, który działa jedynie w określonej okolicy, to strata nie tylko czasu, ale i pieniędzy. Wszędzie tam, gdzie chodzi o lokalne promowanie usług (np. w konkretnym mieście, czy nawet na jeszcze węższym obszarze, jakim może być dzielnica lub osiedle), warto skupić się na pozyskiwaniu wyłącznie takich klientów, którzy będą w stanie z tych usług skorzystać. Raczej nikt nie będzie jechał na drugi koniec Polski, a nawet do sąsiedniego województwa oddać buty do szewca, tylko dlatego, że strona zakładu pojawiła się na pierwszym miejscu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na hasła związane z naprawą obuwia.

    Pozycjonowanie lokalne przyniesie oczekiwany rezultat w przypadku firm świadczących usługi lub sprzedających wyroby na rynku lokalnym, jak np:

    • zakłady fryzjerskie,
    • salony kosmetyczne,
    • zakłady szewskie,
    • warsztaty naprawy samochodów,
    • restauracje,
    • stacje wulkanizacyjne,
    • lokalne sklepiki,
    • firmy prowadzące działalność w określonym regionie.

    W pozycjonowaniu lokalnym główny nacisk położony jest na frazy kluczowe powiązane z daną lokalizacją – może to być fraza + miasto, fraza + województwo, fraza + dzielnic –  na przykład fryzjer kraków, mechanik łódź, domki noclegowe małopolska. Chcąc pozyskać klientów z rynku lokalnego warto oprócz pozycjonowania fraz powiązanych z lokalizacją zadbać także o obecność na Mapach Google. Pomogę założyć wizytówkę Google Moja Firma, dzięki której więcej klientów z regionu będzie miało szansę trafić na Twoją ofertę!

    Z kolei pozycjonowanie globalne (na frazy ogólne, bez połączenia z konkretną lokalizacją) to doskonały wybór w przypadku sklepów internetowych oraz firm, które swoim zasięgiem obejmują całą Polskę. Z uwagi na większą konkurencyjność tych fraz, czas potrzebny na znalezienie się na kluczowych pozycjach w bezpłatnych wynikach wyszukiwania może być znacznie dłuższy. Oczywiście, dużo w tym względzie zależy od konkurencyjności konkretnego wyrażenia kluczowego oraz od stopnia zoptymalizowania samej strony internetowej, zwłaszcza pod kątem przyjazności dla robotów wyszukiwarki.

    Zainteresowała Cię oferta pozycjonowania lokalnego lub pozycjonowania globalnego? Zapraszam do współpracy! Wypełnij formularz kontaktowy, a otrzymasz bezpłatną wycenę!

    Pozycjonowanie lokalne to doskonały sposób na to, aby pozyskiwać klientów z konkretnego regionu. Taka strategia sprawdzi się w przypadku firm usługowych oraz sklepów prowadzących działalność a przykład w obrębie jednego miasta.   Pozycjonowanie globalne to sposób na dotarcie do jak najszerszego grona klientów dla sklepów internetowych oraz firm o zasięgu ogólnopolskim.

    Strategia pozycjonowania long tail – kiedy może przynieść sukces?

    Strategia pozycjonowania wzbogacona o frazy z tak zwanego długiego ogona ma szansę powodzenia zarówno w przypadku stron firmowych świadczących usługi o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim, jak i w przypadku sklepów internetowych. Frazy long tail można rozpoznać gołym okiem – składa się na nie kilka wyrazów (min. 3). Są to wyrażenia znacznie dokładniejsze niż frazy ogólne.

    Duże znaczenie dla powodzenia tej strategii ma dobór właściwych fraz do pozycjonowania. Warto skupić się na wyrażeniach, które mają szansę przynieść największy zysk. Można podejść do sprawy także w nieco inny sposób i postawić na pozycjonowanie bardzo wielu fraz z długiego ogona o niskiej konkurencyjności. Gdy strona będzie wyświetlała się na wysokich pozycjach, ruch pochodzący z tych fraz okaże się bardzo wartościowy. Będzie miało to swoje odzwierciedlenie w dwóch wskaźnikach – konwersji, która wzrośnie oraz współczynniku odrzuceń, który powinien znacznie zmaleć.

    Zależy Ci na tym, aby specjalista zaprojektował kompleksową strategię pozycjonowania, która będzie uwzględniała hasła ogólne i frazy z długiego ogona? Napisz do mnie!

    Long tail – tzw. długi ogon, to rozbudowane frazy (najczęściej składają się przynajmniej z trzech słów) o mniejszej konkurencyjności niż wyrażenia ogólne. Jednostkowo generują mniejszy ruch, jednak jest on bardziej wartościowy, gdyż klienci używający takich fraz dokładnie wiedzą, czego szukają i są zdeterminowani, aby skorzystać z przedstawionej im oferty.

    Jakie działania składają się na pozycjonowanie?

    Pozycjonowanie strony internetowej to działania kompleksowe, których finalnym efektem ma być nie tylko wzrost pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, lecz także zwiększenie widoczności serwisu przekładające się na wzrost zainteresowania ofertą wśród nowych klientów.

    Pierwszy krok to przygotowanie całego projektu. Na tym etapie skupiam się przede wszystkim na dokładnej analizie zarówno strony, która ma być pozycjonowania, jak i rozeznaję konkurencję. Kluczowe znaczenie dla odniesienia sukcesu ma zapoznanie się z historią domeny oraz profilem linków. Takie działania pozwalają przygotować optymalną strategię pozycjonowania skrojoną na miarę potrzeb konkretnego serwisu.

    Działania on site

    To działania, które prowadzone są wewnątrz serwisu. Dostosowywane są w zależności od potrzeb. Każda strona jest inna, wymaga wprowadzenia indywidualnej strategii. Można w tym miejscu wyróżnić między innymi optymalizację kodu, optymalizację treści na stronie (lub w razie konieczności stworzenie zupełnie nowego contentu optymalnie nasyconego wyrażeniami kluczowymi), poprawę struktury serwisu.

    Działania off site

    Prócz działań w ramach serwisu, równolegle prowadzę także prace zewnętrzne, na które składa się pozyskiwanie linków przychodzących z wartościowych serwisów. Dokładam wszelkich starań, aby tworzyć maksymalnie zdywersyfikowany profil linków przychodzących. Dzięki temu znacznie zmniejsza się ryzyko otrzymania filtra od Google.

    Raport z prowadzonych działań

    Współpracując ze mną zawsze jesteś na bieżąco i dokładnie wiesz, jakie działania są wykonywane w celu poprawy pozycji Twojej strony w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania Google. Otrzymasz ode mnie szczegółowy raport z wykonanych czynności. Dogłębnie analizuję statystyki, aby w razie potrzeby wprowadzać niezbędne modyfikacje w opracowanej strategii pozycjonowania Twojej witryny.

    Od czego zacząć pozycjonowanie – audyt jest podstawą

    Audyt warto przeprowadzić niezależnie od tego, czy planujesz pozycjonowanie strony internetowej, czy też nie. Jednak w przypadku, gdy do marketingowego planu rozwoju firmy zamierzasz dołączyć pozycjonowanie, to audyt będzie doskonałym punktem wyjścia. Pozwoli on ocenić kondycję strony, wskaże jej mocne i słabe punktu. Efektem przeprowadzenia skrupulatnych działań analitycznych będzie szczegółowy raport, w którym znajdziesz szereg zaleceń technicznych. Ich wdrożenie przyczyni się do lepszej oceny strony w oczach robotów tworzących ranking wyszukiwarki.

    Wśród czynności, jakie składają się na audyt można wyróżnić m.in.:

    • szczegółową analizę serwisu od strony technicznej,
    • analiza słów kluczowych,
    • analiza treści znajdujących się w ramach serwisu,
    • analizę czynników off site.

    Wyniki audytu to doskonały punkt wyjścia do stworzenia idealnie dopracowanej strategii pozycjonowania. Na jego podstawie można wskazać błędy natury technicznej. Ich wyeliminowanie pozwoli sprawniej osiągać zamierzone pozycje na frazy kluczowe. Optymalizacja strony internetowej na podstawie wytycznych przedstawionych w raporcie po audycie SEO przyczynia się do zmniejszenia późniejszych kosztów pozycjonowania.

    Szczegółowe analizy dotyczące stopnia optymalizacji stron oraz sklepów internetowych przeprowadzam od wielu lat. Zastanawiasz się, ile kosztuje profesjonalny audyt SEO? Skorzystaj z darmowej wyceny!

    Audyt SEO pozwoli wykryć błędy, które przyczyniają się do niskich pozycji strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Przeprowadzenie audytu do dobry pomysł przed przystąpieniem do pozycjonowania. Dokładny raport ułatwi stworzenie optymalnej strategii.

    Pozycjonowanie stron internetowych – jak działam?

    Planując, a następnie wdrażając optymalną strategię pozycjonowania, mam na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo samej witryny. Doświadczenie, które w branży SEO zdobyłem przez ostatnie lata, pozwala mi na wypracowanie optymalnych metod działania. Pozycjonowanie stron internetowych to inwestycja długofalowa. Tu nie ma dróg na skróty – nie można się spodziewać, że pozycje z dnia na dzień poszybują w górę. Wszelkie próby wyznaczania skrótów i stosowanie półśrodków z pogranicza Black Hat SEO to najszybsza droga nie do wzrostu pozycji, lecz do ich trwałego spadku. Karą za nienaturalny profil linków, czy podejrzenie o manipulowaniu przy pozycjach w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania będzie filtr od Google – w najlepszym wypadku. Przy przewinieniach cięższego kalibru grozi zupełny ban.

    Bezpieczeństwo pozycjonowanych stron to dla mnie absolutny priorytet. Działam w oparciu o wiedzę i doświadczenie w zakresie pozycjonowania, które zdobyłem dzięki wieloletniej fascynacji zagadnieniami SEO. Chcesz, aby Twój serwis znalazł się pod opieką eksperta? Skontaktuj się ze mną!

    Abonament – optymalny sposób rozliczania

    Zależy mi na tym, aby nasza współpraca od samego początku odbywała się na przejrzystych zasadach. Zdecydowana większość klientów decyduje się na abonamentowy model rozliczeń. Taka forma daje im pewność, co do wysokości miesięcznych kosztów pozycjonowania. Jest to optymalny model rozliczeń z jeszcze jednego względu – pozwala mi zaplanować i realizować działania w określonym budżecie. Stała miesięczna opłata daje komfort klientowi i umożliwia zaplanowanie budżetu firmy w dłuższej perspektywie.

    Jest też możliwość rozliczania pozycjonowania strony internetowej w modelu mieszanym. W takiej sytuacji na wysokość miesięcznych kosztów składa się zarówno stała miesięczna opłata abonamentowa, jak i success fee (np. wielkość ruchu pochodzącego z wyników organicznych).

    Rozliczanie pozycjonowania może opierać się na stałej opłacie abonamentowej lub na modelu mieszanym. Wysokość miesięcznego abonamentu jest ustalana na początku współpracy i daje poczucie bezpieczeństwa w zakresie wysokości ponoszonych wydatków.

    FAQ – najczęściej zadawane pytania dotyczące pozycjonowania stron

    Czym jest pozycjonowanie?

    Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to zbiór wszelkich działań (on site i off site), których celem jest podniesienie pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, zwiększenie ruchu na stronie.

    Co to jest pozycjonowanie globalne?

    Pozycjonowanie globalne to działania skupiające się na dwóch aspektach. Pierwszym z nich jest podniesienie pozycji strony na kluczowe frazy w organicznych wynikach wyszukiwania. Drugi aspekt, to późniejsze utrzymanie pozycji, aby efekt był długofalowy.

    Co to jest pozycjonowanie lokalne?

    Celem lokalnego pozycjonowania strony internetowej jest wzrost widoczności strony na obszarze działalności firmy. Warto w tym miejscu uwagę poświęcić również Mapom Google, z których korzysta coraz większa liczba użytkowników.

    Long tail – czym są frazy z długiego ogona?

    Pozycjonowanie long tail, czyli na frazy z tzw. długiego ogona to strategia pozycjonowania, w której wykorzystuje się rozbudowane wyrażenia kluczowe (składają się z min. 3 wyrazów). Cechuje je mniejsza konkurencyjność oraz większa precyzja intencji użytkownika, co przekłada się na wzrost konwersji.

    Jakie efekty przynosi pozycjonowanie?

    Celem pozycjonowania jest poprawa pozycji serwisu w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania. Im wyższa będzie pozycja sklepu, tym większy będzie ruch na stronie. Wyższe pozycje na wybrane słowa kluczowe, większa widoczność serwisu, większa liczba użytkowników odwiedzających stronę – to korzyści, jakie niesie pozycjonowanie, zarówno w przypadku stron firmowych, jak i sklepów internetowych.

    Jak szybko moja strona znajdzie się na wysokich pozycjach?

    Efektów pozycjonowania nie można spodziewać się z dnia na dzień. Jest to proces długofalowy, na który składa się wiele pomniejszych działań. W zależności od kondycji strony, specyfiki branży, działań prowadzonych przez konkurencję – pierwszych efektów można spodziewać się po kilku tygodniach lub po kilku miesiącach. W niektórych przypadkach sama optymalizacja serwisu przeprowadzona na podstawie wytycznych z audytu SEO może przynieść wzrost pozycji w rankingu wyszukiwarki.

    Pozycjonowanie – do kogo skierowana jest oferta?

    Oferta pozycjonowania skierowana jest zarówno do osób zarządzających stronami firmowymi, jak i do właścicieli sklepów internetowych. W biznesie liczy się zysk – a im większy będzie zasięg strony, tym więcej potencjalnych klientów może zapoznać się z firmową ofertą.

    Jak rozliczane jest pozycjonowanie?

    Pozycjonowanie rozliczam na zasadach abonamentu. Taki model gwarantuje przewidywalność miesięcznych kosztów oraz ich stabilność. Jest to najlepsza opcja rozliczenia dla każdego, kto z wyprzedzeniem planuje budżet firmy. Jestem jednak elastyczny – drugi sposób rozliczania, to model łączony, na który składają się dwa elementy – opłata abonamentowa w stałej wysokości oraz success fee.

    Audyt SEO – co to takiego?

    Przed rozpoczęciem pozycjonowania, warto zdecydować się na przeprowadzenie szczegółowego audytu SEO. Pozwoli on na dokładną ocenę kondycji strony, zarówno pod względem technicznym, jak i w kwestiach takich, jak analiza słów kluczowych, czy jakość contentu. Całość działań podzielić można na dwa bloki: on-page (analiza samego serwisu) oraz off-page (analiza czynników zewnętrznych, które mają wpływ na funkcjonowanie serwisu). Audyt SEO to najlepszy punkt wyjścia do przygotowania optymalnej i indywidualnie dopasowanej strategii pozycjonowania stron firmowych i sklepów internetowych.

    Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie od Zgred.pl?

    Współpracując ze mną otrzymujesz gwarancję usług świadczonych na najwyższym poziomie. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży opracowuję strategię pozycjonowania dopasowaną do potrzeb konkretnego klienta. Zyskujesz kompleksową usługę, której celem jest zwiększenie widoczności Twojego serwisu w sieci.

    Wieloletnie doświadczenie w branży

    Z branżą SEO zawodowo jestem związany od wielu lat. Współpracuję z wieloma podmiotami, dla których realizuję różnorodne projekty związane z SEO. Doradzam w zakresie doboru optymalnej strategii SEO, przeprowadzam szczegółowe audyty SEO, pomagam, gdy strona otrzyma filtr czy karę od Google (np. za nienaturalny profil linków). Zajmuję się także pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Praca, która jednocześnie jest moją pasją, pozwoliła mi przez ten czas zdobyć cenne doświadczenie, którym chętnie dzielę się z innymi. Zainteresowała Cię moja osoba? Zapoznaj się z referencjami!

    Podejście z pasją do pozycjonowania

    Pomimo tego, że w branży SEO siedzę już tak długo, że na temacie tym zjadłem przysłowiowe zęby i zdobyłem sporą wiedzę, to wciąż do każdego projektu podchodzę z pasją, ogromnym zapałem i radością wynikającą z tego, że kreowane i wdrażane przeze mnie rozwiązania przyczyniają się do wzrostu zysków moich klientów. Ta wyjątkowa mieszanka pozytywnych emocji, które towarzyszą mi codziennie, gdy zasiadam do pracy, przekłada się na sukces w pozycjonowaniu stron internetowych!

    Indywidualnie opracowana oferta

    Jedynie strategia, która powstała, jako odpowiedź na potrzeby konkretnego serwisu może przynieść oczekiwany sukces. Opracowując strategię pozycjonowania planuję działania, które w konkretnym przypadku sprawdzą się najlepiej. Nie działam szablonowo. Analizuję, sprawdzam i dopasowuję plan działania do specyfiki konkretnej strony internetowej.

    Podjęcia zupełnie innych działań będzie wymagała nowa strona, która została stworzona w oparciu o konkretne wytyczne i jest zoptymalizowana pod kątem fraz kluczowych niż strona, która ma już swoje lata, z mniejszym czy większym sukcesem była pozycjonowana, a jej odległe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania i nienaturalny profil linków mogą wieszczyć filtr od Google. Strategia pozycjonowania będzie także nieco odmienna dla sklepów internetowych, jak i dla stron będących wizytówką firmy w sieci.

    Kompleksowa obsługa

    W swoich działaniach stawiam przede wszystkim na jakość. Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że aby osiągnąć założony cel, jakim jest wzrost pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większą widoczność witryny, konieczne jest stworzenie kompleksowej strategii umożliwiającej rozwój serwisu, który biorę pod swoje skrzydła.

    Bieżący kontakt

    W biznesie liczy się przede wszystkim bieżący i bezproblemowy kontakt. Na każdym etapie współpracy pozostaję do Twojej dyspozycji. Masz jakieś pytania? Zastanawiasz się, jak będą wyglądały kolejne działania realizowane w celu wzmacniania pozycji Twojej strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki? Bądźmy w kontakcie – udzielę wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie pytania, które Cię nurtują!

    Klarowne warunki współpracy

    Zapewne interesuje Cię to, ile będzie kosztowało pozycjonowanie Twojej strony internetowe – w końcu jesteś przedsiębiorcą, który musi dokładnie wszystko skalkulować. Wyślij zapytanie ofertowe, a otrzymasz bezpłatną wycenę. Sam wybierzesz, czy wolisz, tak jak większość moich klientów, rozliczać się na podstawie ustalonej stałej opłaty abonamentowej (dzięki czemu zyskasz przewidywalność wydatków na pozycjonowanie strony), czy bardziej odpowiedni będzie dla Ciebie mieszany model rozliczenia.

    Postaw na wyjątkowe połączenie wieloletniego doświadczenia i ogromnej pasji do SEO! Masz pytania odnośnie warunków współpracy? Napisz do mnie, chętnie udzielę wyczerpujących odpowiedzi! Daj swojej stronie internetowej szansę na podium w bezpłatnych wynikach wyszukiwania!

    Chcesz, żeby Twoja strona była widoczna w wynikach wyszukiwania? Zapraszam do współpracy!

    Paweł Gontarek vel Zgred (pod tym pseudonimem kojarzą mnie osoby związane z branżą SEO) – to właśnie ja. Już ponad dziesięć lat interesuję się tematyką pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Marketing online to moja pasja, którą nieustannie rozwijam i zdobywam cenne doświadczenie, które pomaga mi tworzyć strategie rozwoju idealnie wpisujące się w oczekiwania moich Klientów.

    Jeżeli zależy Ci na tym, aby pozyskiwać klientów z bezpłatnych wyników wyszukiwania, chcesz zwiększyć ruch na stronie, wzmocnić świadomość swojej marki i zwiększyć zyski z prowadzonej działalności – zapraszam do współpracy! Kontaktując się ze mną, otrzymasz bezpłatną wycenę.

    Pozycjonowanie stron internetowych to integralny element profesjonalnie zaplanowanej strategii rozwoju firmy. Użytkownicy na co dzień korzystają z wyszukiwarki internetowej (w Polsce najbardziej popularna jest od lat wyszukiwarka Google) w celu znalezienia produktów oraz usług, którymi realnie są zainteresowani. Jeżeli Twoja strona będzie daleko za konkurencją, a potencjalni klienci nie będą mogli znaleźć Twojej oferty w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, w dzisiejszym świecie rozwój firmy nie będzie malować się w optymistycznych barwach.

    Wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania to szansa na znaczne ograniczenie wydatków na pozyskiwanie klientów z reklam w sieci wyszukiwania. Im wyżej Twoja strona będzie w rankingu, tym dodatkowe reklamy staną się mniej potrzebne!

    Ze swojej strony gwarantuję indywidualne i pełne pasji podejście do każdego realizowanego projektu. Nie jest istotne, czy przychodzisz do mnie ze sklepem internetowym o zasięgu ogólnopolskim, czy prowadzisz niewielką działalność na lokalnym rynku. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie w SEO pozwala mi tworzyć strategie pozycjonowania dopasowane do specyfiki każdej branży!

    Ponad 10 lat w branży, pasja do pozycjonowania i wiedza pozwalająca na kreowanie optymalnych strategii dla Klientów – to mieszanka, dzięki której wspólnie wypracujemy lepsze pozycje dla Twojej strony internetowej. Zapraszam do kontaktu!

    Co oferuję oprócz pozycjonowania?

    Oprócz pozycjonowania oferuję również inne usługi SEO, dzięki którym, kondycja Twojej strony internetowej oraz jej wyniki sprzedażowe ulegną znacznej poprawie. Solidną podstawą, od której warto rozpocząć budowanie strategii pozycjonowania i optymalizacji witryny internetowej jest audyt SEO. Poznasz dzięki niemu zarówno mocne, jak i słabe strony serwisu, dowiesz się co poprawić, by stał się on przyjaźniejszy dla użytkowników i dla robotów wyszukiwarki. Chcesz zbudować wewnętrzny dział SEO w swojej firmie? Służę wieloletnim doświadczeniem i wiedzą zdobytą dzięki różnorodnym projektom – szkolenia SEO dla podmiotów zewnętrznych to ważny element mojej codziennej działalności. Jeżeli Twoja firmowa strona internetowa przez niefrasobliwie prowadzone do tej pory działania dostała karę od Google, pomogę usunąć filtr. Wraz z gronem specjalistów oferuję także rozbudowane działania w obszarze content marketingu. Zapraszam do współpracy!

    Audyt SEO

    Na audyt SEO składa się szereg czynności analitycznych. Celem prowadzonych działań jest wskazanie słabych i mocnych stron konkretnego serwisu. Eliminacja błędów i wprowadzenie zaleceń optymalizacyjnych to doskonały wstęp do pozycjonowania strony internetowej. Niejednokrotnie zdarza się, że sama optymalizacja serwisu wystarczy, aby wspiął on się o kilka oczek w górę w rankingu wyszukiwarki Google. Audyt SEO to dobry pomysł zarówno w przypadku rozbudowanych sklepów internetowych, jak i dla stron z firmową ofertą.

    Decydując się na współpracę ze mną otrzymasz:

    • darmową wycenę audytu SEO
    • przygotowanie audytu,
    • stworzenie strategii SEO,
    • instrukcje odnośnie wdrażania zalecanych zmian.

    Audyt SEO dzieli się na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy aspektów wewnątrz samej strony. Szczegółowo analizowane są czynniki on site, takie jak architektura treści, jakość kodu, linkowanie wewnętrzne. Druga część to czynniki off site, czyli wszystkie aspekty spoza serwisu, które przekładają się na jego widoczność w sieci. W tym przypadku w sposób szczególny warto zainteresować się strukturą profilu linków zewnętrznych.

    Szkolenia SEO

    Szkolenia SEO to doskonały sposób pozyskania kompleksowej wiedzy z zakresu pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej. Prowadzenie szkoleń zarówno dla osób początkujących, jak i bardziej zaawansowanych praktykuję od wielu lat. Dzięki temu do perfekcji opanowałem umiejętność przekazywania wiedzy słuchaczom w taki sposób, aby przystępnie wyjaśniać nawet najbardziej skomplikowane treści. Na szkolenie SEO możemy umówić się na terenie Warszawy, jak i w innych miastach. Oferuję również zdalne kursy SEO – każdy pojedyncze szkolenie to 6 godzin wartościowych treści dotyczących pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych.

    Usuwanie filtra Google

    Nagły spadek pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania może oznaczać dwie rzeczy – albo pojawiła się aktualizacja algorytmu na podstawie którego roboty wyszukiwarki tworzą ranking, albo też Twoja strona otrzymała karę (filtr) od Google za nienaturalny profil linków. Taka sytuacja może się zdarzyć wówczas, gdy strategia pozycjonowania opiera się na technikach z pogranicza Black Hat SEO – wszelkiej maści systemy wymiany linków czy podobne rozwiązania, to świetny sposób na to, aby skutecznie obniżyć miejsce strony w rankingu wyszukiwarki. Dobra wiadomość jest jednak taka, że filtr można usunąć!

    Jest to operacja wymagająca dokładności i drobiazgowości, która obejmuje m. in.:

    • szczegółową analizę dotychczasowych błędów,
    • analizę profilu linków przychodzących do strony,
    • usunięcie podejrzanych linków, które mogły narazić stronę na filtr od Google.
    • wysłanie prośby o ponowne rozpatrzenie,
    • dokładne sprawozdanie z przeprowadzonych działań.

    Chcesz pozbyć się filtra ze swojej strony? Chętnie wykorzystam swoje doświadczenie, aby Ci pomóc! Po usunięciu filtra, strona ma spore szanse, aby wrócić na pozycje w rankingu, które zajmowała przed nałożeniem kary.

    Content marketing

    Marketing treści powinien odgrywać znaczącą rolę w całej strategii promocyjnej firmy. Zapraszam do współpracy, zwłaszcza, jeżeli zależy Ci na tym, aby w ramach opłaconej usługi mieć gwarancję:

    • wartościowych i angażujących treści, od których czytelnik nie będzie mógł oderwać wzroku,
    • wysokiego poziomu merytorycznego dostarczanych artykułów,
    • dostosowania formy przekazu do profilu odbiorców,
    • maksymalnego wykorzystania nowoczesnych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów.

    Wybierz skuteczny sposób promocji swojej działalności. Dziel się z użytkownikami wartościową wiedzą i pozyskuj nowych klientów dzięki angażującym treściom! Wyprzedź konkurencję o kilka długości – korzystaj z nowoczesnych metod promocyjnych, jakie stwarza digital marketing!

    Chcesz rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej, które przełoży się na wzrost widoczności i większą liczbę klientów? A może zastanawiasz się, czy strona jest odpowiednio zoptymalizowana? W takim przypadku najlepszy będzie audyt SEO. Napisz do mnie, przygotuję darmową wycenę!

    Zainteresowany?
    Skontaktuj się ze Mną!

    Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.