fbpx

Pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie dług ogon (long tail)

Słysząc słowo ,,pozycjonowanie”, nasze skojarzenia wiążą się prawdopodobnie z jednym z procesów związanych z budowaniem pozycji strony. Są to działania, które mają na celu wypozycjonowanie określonych i trudnych fraz, znajdujących się w mniejszości. Wielu myśli, że jest to opcja najefektywniejsza i najprostsza. Nic bardziej mylnego. Od pewnego czasu specjaliści w dziedzinie SEO sukcesywnie sprawdzają nowy sposób pozycjonowania nazywany Long Tail (długi ogon).

Doświadczenie pokazuje, że jest to obecnie najszybszy sposób, który daje długotrwałe efekty w postaci wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce.

Należy podkreślić, że działania tego typu nie da się zrealizować w każdym przypadku. Mimo to nie zmniejsza to samej wartości tego sposobu pozycjonowania.

Long Tail czyli pozycjonowanie na długi ogon

Już sama nazwa sugeruje, że proces ten polega na używaniu sporej ilości różniących się słów kluczowych. W rezultacie jedną stronę o dobrej i bogatej treści można pozycjonować aż na 1000 różnych fraz, charakteryzujących się szczegółowością. Okazuje się, że często nie zdajemy sobie sprawy, jak specyficzne frazy internauci wpisują do wyszukiwarki. Ich niezwykłość, złożoność i zadziwiające rozbudowanie potrafi zaskoczyć. Doprowadzenie takich użytkowników na naszą stronę daje pewność, że nasze pozycjonowanie okazało się sukcesem. To właśnie frazy, które dopiero rodzą się w głowach poszukiwaczy określonej treści są skutecznym narzędziem gwarantującym dobrą pozycję naszego serwisu www.

Aktualnie poszerza się grono użytkowników, którzy wpisują w wyszukiwarkę bardziej szczegółowe frazy. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest po prostu konkretniejsze i bardziej świadome określanie własnych potrzeb. Dla przykładu wiele osób chcących przygotować określoną potrawę wpisuje w wyszukiwarkę jej konkretną nazwę np. ,,wiosenna zupa jarzynowa”. Mało kto posłuży się taką frazą jak ,,przepisy”. Ta cenna wskazówka pozwala pozycjonerom oraz właścicielom stron działać jeszcze lepiej.

Należy pamiętać, że stosując pozycjonowanie na długi ogon (long tail) nasza strona musi posiadać wartościową treść oraz ład i przejrzystość, ponieważ jak wiemy „Content is a King”.

Cennik – jaki jest koszt pozycjonowania na długi ogon

Nie ma możliwości podania wprost ile kosztuje pozycjonowanie i podanie cennika wprost. Na koszt pozycjonowania składa się m.in. zakres przeprowadzanych usług (w rozliczeniu godzinowym), co jest dostarczane (np. linkbuilding, zalecenia optymalizacyjne) czy przeprowadzenie audytu.

Cennik oparty jest na:

  • historii pozycjonowania
  • historii ruchu
  • strategii odpowiednio wykreowanej i dobranej
  • celów, które chce osiągnąć właściciel serwisu

Rozliczenie następuje wg następujących opcji:

  • abonament – stały ryczałt płacony co miesiąc
  • abonament + bonus za dostarczony ruch – rozliczenie na podstawie Google Search Console czyli ryczałt płacony co miesiąc plus success fee za dostarczony ruch
Czym jest pozycjonowanie long tail?

Long tail to inaczej długi ogon i oznacza pozycjonowanie serwisu na dużą liczbę wielowyrazowych słów kluczowych. Long tail stosuje się dla pojedynczych podstron jak i całego serwisu. Metoda ta dedykowana jest bardziej sklepom niz witrynom usługowym.

Ile słów kluczowych można pozycjonować?

Nie ma jednoznacznie określonej ilości słów kluczowych ale generalnie zależy ona od budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na pozycjonowanie. Reszta zależy od konkurencji na rynku oraz przyjętej strategii.

Jak podchodzisz do pozycjonowania long tail?

Jeżeli podasz mi słowa kluczowe zawsze będzie szybciej i łatwiej. Przygotuj tabelę i podziel te słowa na 3-4 kategorie: od głównych, poprzez mniej ważne, aż do najmniej istotnych. Jesli ich nie masz nic nie szkodzi - mogę zaproponować swoje słowa kluczowe.

Do tego dochodzi analiza konkurencji, analiza trudności słów kluczowych oraz analiza architektury Twojego serwisu. Na podstawie tych analiz otrzymasz audyt, który należy wdrożyć.

Dlaczego warto zadbać o długi ogon?

Warto zadbać o długi ogon ponieważ w efekcie końcowym pozycjonowanie takie będzie najtańsze (szczególnie w stosunku do reklam Ads), pozyskasz więcej ruchu organicznego na ogromną liczbę fraz, frazy z długiego ogona mają lepszą konwersję a to przekłada się na większą sprzedaż. I najważniejsze: po prostu wyniki pojawiają się dużo szybciej.

Czy taki sam efekt z SEO uzyskam za pomocą Ads?

Zdecydowanie NIE. Użytkownicy wpisują tak wiele różnych kombinacji słów kluczowych, że nikt nie jest w stanie zapewnić 100% pokrycia w reklamach.

Jakie są koszty pozycjonowania typu long tail?

Trudno określić koszty pozycjonowania na długi ogon bez obejrzenia strony i wykonania analizy. Jeżeli jednak nie masz budżetu na poziomie 2-3 tys. zł netto miesięcznie, będzie trudno uzyskać dobre i szybkie efekty sprzedażowe.

Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami!

Napisz do Mnie. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.