Pozycjonowanie long tail

Co to jest pozycjonowanie long tail?

Pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon, są to działania, które mają na celu wypozycjonowanie określonych i niszowych fraz, składających się np. z 3-4 lub więcej słów, bardzo mocno ukierunkowanych na konwersję. Jednocześnie użytkownik wpisujący frazy niszowe kieruje się wprost intencja zakupową.

Dlatego też, pozycjonowanie long tail jest skuteczną i najtańszą metodą na szybki wzrost sprzedaży w sklepach internetowych.

Należy podkreślić, że działania tego typu nie da się zrealizować w każdym przypadku. Mimo to nie zmniejsza to samej wartości tego sposobu pozycjonowania.




    Long Tail, czyli pozycjonowanie na długi ogon

    Proces ten polega na używaniu sporej ilości różniących się słów kluczowych, które są pozycjonowane. W rezultacie jedną stronę o dobrej i bogatej treści można pozycjonować aż na kilkaset różnych fraz. Dlatego ważne jest, aby w procesie pozycjonowania long tail strona internetowa zawierała dużo dobrej jakości contentu.

    Klient, który wpisuje np. frazę “opony”, sam do końca nie wie jakiej opony szuka. Klient wpisujący właśnie frazę składającą się z kilku słów, szukający opony do konkretnego samochodu oraz marki, staje się klientem z grupy docelowej – szuka długiej frazy i jeśli trafi na nasza stronę internetową, na pewno skonwertuje dokonując zakupów.

    Należy pamiętać, że stosując pozycjonowanie na długi ogon (long tail) nasza strona musi posiadać wartościową treść oraz ład i przejrzystość, ponieważ jak wiemy „Content is a King”.

    Pozycjonowanie szerokie dla sklepów internetowych

    Korzyści jakie daje pozycjonowanie szerokie?

    • dotarcie do większej grupy docelowej – budując strategię long tail dostarcza się treść bogatą w słowa kluczowe aby pokrywała jak największą ich ilość
    • zwiększenie ruch organicznego – poprzez zwiększenie liczby słów kluczowych zwiększamy ruch organiczny w sklepie internetowym
    • wzrost przychodów – pozycjonowanie na długi ogon zwiększa szybko przychody co pozwala opracowywać nowe strategie dla słów kluczowych o wysokiej konkurencyjności
    • mniejsza konkurencja – w przypadku zapytań long tail w wynikach organicznych jest mniejsza konkurencja czyli łatwiej jest się wypozycjonować
    pozycjonowanie long tail - długi ogon - wykres

    Cennik – jaki jest koszt pozycjonowania na długi ogon

    Na koszt pozycjonowania składa się m.in. zakres przeprowadzanych usług (w rozliczeniu godzinowym), co jest dostarczane (np. linkbuilding, zalecenia optymalizacyjne, treści) czy przeprowadzenie audytu.

    Cennik oparty jest na:

    • historii pozycjonowania
    • historii ruchu
    • strategii odpowiednio wykreowanej i dobranej
    • celów, które chce osiągnąć właściciel serwisu
    • liczbę godzin, jaką trzeba poświęcić na przygotowanie oraz nadzór nad działaniami SEO

    Rozliczenie według jednej z opcji:

    • abonament – stały ryczałt płacony co miesiąc
    • abonament + bonus za dostarczony ruch – rozliczenie na podstawie Google Search Console czyli ryczałt płacony co miesiąc plus success fee za dostarczony ruch
    • zatrudnienie (opieka seo) – czyli płacisz za obsługę kampanii SEO i do tego określasz osobno budżet mediowy na działania SEO. Dzięki temu wiesz ile płacisz osobie oraz ile wydajesz na konkretne działania a także ile godzin poświęca się Twojej stronie internetowej

    Long tail to inaczej długi ogon i oznacza pozycjonowanie serwisu na dużą liczbę wielowyrazowych słów kluczowych. Long tail stosuje się dla pojedynczych podstron jak i całego serwisu. Metoda ta dedykowana jest bardziej sklepom niz witrynom usługowym.

    Nie ma konkretnej liczby słów kluczowych w przypadku długiego ogona. Może to być 10 ale może to być i 200 słów kluczowych.

    Jeżeli podasz mi słowa kluczowe zawsze będzie szybciej i łatwiej. Przygotuj tabelę i podziel te słowa na 3-4 kategorie: od głównych, poprzez mniej ważne, aż do najmniej istotnych. Jesli ich nie masz nic nie szkodzi - mogę zaproponować swoje słowa kluczowe.

    Do tego dochodzi analiza konkurencji, analiza trudności słów kluczowych oraz analiza architektury Twojego serwisu. Na podstawie tych analiz otrzymasz audyt, który należy wdrożyć.

    Warto zadbać o długi ogon ponieważ w efekcie końcowym pozycjonowanie takie będzie najtańsze (szczególnie w stosunku do reklam Ads), pozyskasz więcej ruchu organicznego na ogromną liczbę fraz, frazy z długiego ogona mają lepszą konwersję a to przekłada się na większą sprzedaż. I najważniejsze: po prostu wyniki pojawiają się dużo szybciej.

    Zdecydowanie NIE. Użytkownicy wpisują tak wiele różnych kombinacji słów kluczowych, że nikt nie jest w stanie zapewnić 100% pokrycia w reklamach.

    Trudno określić koszty pozycjonowania na długi ogon bez obejrzenia strony i wykonania analizy. Jeżeli jednak nie masz budżetu na poziomie 2-3 tys. zł netto miesięcznie, będzie trudno uzyskać dobre i szybkie efekty sprzedażowe.

    Zainteresowany?
    Skontaktuj się ze Mną!

    Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.