Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne w mapach Google

Pozycjonowanie lokalne to zbiór działań on-site i off-site mający na celu zdobycie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google oraz mapach dla zapytań o usługi i produkty oferowane w określonej okolicy (fraza + miasto/dzielnica).

Google wykorzystuje geolokalizację użytkownika szukającego określonych usług i produktów, aby pokazać mu jak najtrafniejsze wyniki – w tym przypadku lokalne firmy i sklepy, które oferują asortyment i usługi spełniające oczekiwania internauty.

Oczywiście na pozycjach TOP nie pojawiają się firmy, które nie mają swojej wizytówki czy strony lub ich witryna nie jest odpowiednio zoptymalizowana i prowadzona pod kątem lokalnej SEO kampanii.




    Specjalizuję się w pozycjonowaniu lokalnym i promocji wizytówek firm w mapach Google.

    Optymalizuję strony pod wyszukiwania lokalne Google, dobieram frazy kluczowe, analizuję konkurencyjne strony i firmy z regionu, szukam nowych możliwości reklamy w sieci, które pozwolą zwiększyć wejścia na stronę i dać lokalnej firmie szansę na rozwój.

    Lokalne seo – wykorzystaj potencjał reklamy w Google i rozwijaj swój biznes

    Internet to medium, które oferuje wiele reklamowych możliwości. Fakt, że coraz więcej osób ma dostęp do Internetu i czynnie korzysta z możliwości wyszukiwania usług czy produktów w swojej okolicy tylko potwierdza zasadność prowadzenia działań reklamowych w sieci, również dla mniejszych firm lokalnych czy niewielkich sklepów.

    Jeszcze kilka lat temu lokalni biznesmeni uważali, że sieć jest tylko dla dużych, ogólnopolskich lub światowych firm, które swoje usługi oferują wszystkim, a im wystarczy tylko reklama w lokalnej gazecie czy szyld przed warsztatem – dziś takie podejście jest błędne, co potwierdziły czasy pandemii.

    Obecnie dla lokalnego biznesu również sprawdza się powiedzenie – jeżeli nie ma Cię w sieci, dla wielu nie istniejesz.

    Co zyskasz pozycjonując się w mieście?

    Co zyskasz, decydując się na pozycjonowanie lokalne? Przede wszystkim reklamę w najprężniej rozwijającym się medium na świecie – Internecie. To z kolei prowadzi do większego zainteresowania usługami/produktami, co bardzo szybko przerodzi się w większą ilość zamówień i wyższy przychód. Pozycjonowanie lokalne to także szansa na:

    • rozwój firmy, dotarcie do Klientów z okolicy, którzy usług i opinii o danej firmie/sklepie szukają wyłącznie w sieci (takich osób jest coraz więcej, a z tego rodzaju metod szukania korzystają już nie tylko młodsi internauci, ale również starsze osoby)
    • wzrost sprzedaży na rynku lokalnym oraz zbudowanie marki

    Istnienie lokalnego biznesu w sieci to także panaceum i szansa na przetrwanie w czasach pandemii oraz lockdownu, gdy kontakt z Klientami jest ograniczony a wiele osób szuka po prostu usług z dowozem.

    Rok 2020 pokazał wszystkim lokalnym sceptykom działań reklamowych online, jak wielki potencjał drzemie w reklamie online i potwierdził, że istnienie nawet małego sklepu w sieci ma sens, gdyż może ocalić nie tylko biznes, ale również posadę Twoich pracowników.

    Firmy, które już wcześniej korzystały z pozycjonowania lokalnego dzięki możliwości pracy zdalnej i pozyskiwania Klientów online o wiele lepiej zniosły przymusowy postój i ograniczenia związane z wychodzeniem, niż przedsiębiorcy, którzy nie reklamowali się w sieci. Ten argument powinien dotrzeć do każdego lokalnego przedsiębiorcy, który jeszcze nie inwestuje w pozycjonowanie lokalne.

    Kto może korzystać z pozycjonowania lokalnego?

    Odpowiedź na to pytanie jest prosta – każdy, kto prowadzi swój biznes pod wskazanym adresem i chce być jak najwyżej w Google na zapytania związane z frazami kluczowymi i lokalizacją.

    Ważne jest również to, że nie musisz decydować się tylko na sprzedaż lokalną – wiele sklepów realizuje wysyłki ogólnopolskie lub zagraniczne, jednocześnie przyjmując lokalnych Klientów pod swoim adresem.

    Podobnie działają warsztaty czy inne punkty usługowe. Fakt pozycjonowania lokalnego nie zamyka drogi do realizacji zamówień dla Klientów z innych regionów kraju lub kontynentu/świata.

    Niemniej jeżeli stawiasz tylko na współpracę z Klientami z regionu, pozycjonowanie lokalne będzie idealnym wyborem.

    Wystarczy, że posiadasz swoją stronę lub wizytówkę Google Moja Firma (jeżeli nie posiadasz strony/wizytówki lub Twoje dotychczasowe działania w sieci wymagają restartu – również zapraszam do kontaktu).

    Pozycjonowanie w mapach Google

    Ważnym aspektem działań reklamowych dla lokalnej firmy jest pozycjonowanie w mapach Google i wysoka pozycja wizytówki wśród innych lokalnych przedsiębiorców. Od lat obserwujemy trend, w którym użytkownicy coraz częściej szukają usług lub produktów lokalnie, wykorzystują telefony i nawigacje/mapy Google. To wygodne i skuteczne rozwiązanie, aby w okolicy znaleźć warsztat, sklep lub inną firmę oferującą usługi, których internauta potrzebuje.

    Aby pozyskiwać ruch w ten sposób, należy posiadać aktywną, dobrze zoptymalizowaną i odpowiednio pozycjonowaną wizytówkę w Google (jej założenie jest darmowe), aby pojawić się na pozycji TOP 1, gdy internauta z okolicy będzie szukał usług/produktów pasujących do profilu naszej firmy.

    Dlatego podczas prowadzenia kampanii SEO dla stron lokalnych, stawiam również na pozycjonowanie w mapach Google, dążąc do tego, aby wizytówka mojego Klienta była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i aby internauci z okolicy mogli jak najłatwiej znaleźć adres lub bezpośrednio z nawigacji Google udać się do firmy/sklepu i tam dokonać zakupu.

    pozycjonowanie lokalne w google maps

    Istnieje możliwość optymalizacji i prowadzenia wizytówki w mapach Google bez posiadania strony. Wszystkich zainteresowanych działaniami promocyjnymi mającymi na celu podniesienie pozycji w mapach Google zapraszam do bezpośredniego kontaktu.

    Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne i jak się je rozlicza?

    Niestety nie da się określić stałych ram kwotowych dla pozycjonowania lokalnego, dlatego każdy projekt wyceniam indywidualnie, po dokładnej analizie lokalnego rynku i oczywiście po dopasowaniu budżetu do oczekiwań Klienta.

    Wynika to z różnego stopnia konkurencyjności fraz, liczby konkurencyjnych firm w regionie, wielkości danego miasta a także samej branży.

    Działania w ramach pozycjonowania lokalnego rozliczam w modelu abonamentowym (lub abonament + ustalona premia od wyników). Oznacza to, że po dokonaniu wstępnej analizy konkurencyjności fraz dla danego regionu, określam realną miesięczną kwotę, która pozwoli na prowadzenie działań SEO i zdobycie jak najwyższych pozycji dla strony.

    Oczywiście podczas analizy i wyceny jestem w stałym kontakcie z Klientem, sugerując mu zwiększenie lub zmniejszenie budżetu (na przykład poprzez dodanie lub usunięcie niektórych fraz). Po zatwierdzeniu warunków współpracy podpisujemy umowę, która pozwala mi na przystąpienie do działań reklamowych.

    Kompleksowa oferta na pozycjonowanie lokalne – zapraszam do kontaktu

    Nazywam się Paweł Gontarek (w branży znany jako Zgred), od ponad dekady specjalizuję się w marketingu online i pozycjonowaniu stron. Jestem prelegentem na wielu branżowych konferencjach i festiwalach oraz prowadzę szkolenia z zakresu SEO i marketingu online. Na co dzień zajmuję się prowadzeniem kampanii pozycjonerskich moich Klientów (zarówno dużych sklepów online i mniejszych, lokalnych firm).

    Jeżeli chcesz, abym kompleksowo zajął się kampanią pozycjonerską Twojego lokalnego biznesu – zapraszam do kontaktu po darmową wycenę i przedstawienie szczegółów współpracy.

    Jeżeli szukasz dobrego specjalisty w swojej dziedzinie, który wie, co robi i robi to dobrze, zdobywając swoim Klientom nie tylko najwyższe pozycje w Google, ale również generując wartościowych ruch na stronę, większy przychód i szansę rozwoju firmy – zapraszam do kontaktu!

    Zainteresowany?
    Skontaktuj się ze Mną!

    Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.