Spadek ruchu organicznego na serwisie niekoniecznie musi świadczyć o nałożeniu kary na Twoją stronę WWW, natomiast może to być też efektem wdrożenia nowego algorytmu przez wyszukiwarkę Google.
Przyczyn spadku widoczności lub ruchu organicznego można upatrywać w trzech obszarach:
Tak naprawdę musze przeanalizować całość serwisu i przygotowac rekomendacje. Wiąże się to niejedokrotnie z przeprowadzeniem całego audytu serwisu. Jendakże na etapie przygotowania oferty wskazuję, co może być przyczyna spadku ruchu organicznego. Wtedy wykonywany jest częściowy audyt w jednym z obszarów wymienionych powyzej.
Do analizy spadków potrzebny jest bezwzględnie dostep do Google Search Console. Bez tego analiza nie ma po prostu sensu. W przypadku analizy odnośników korzystam również z innych zewnetrznych narzędzi.
Jeżeli dostałeś powiadomienie w Google Search Console o nałożeniu kary ręcznej typu np. pure spam oznacza to, że Twój serwis został trwale usunięty z indeksu. Jego przywrócenie może zająć nawet kilka miesięcy i nie ma złotego środka na usunięcie tej kary. Może się tez tak zdarzyć, że na szybko będziesz musiał uruchomić drugi serwis.
Przykład spadku widoczności w Google:
Jeżeli po wpisaniu określonych słów w wyszukiwarce strona nie jest widoczna wysoko w pozycjach wyszukiwania bądź nie widnieje tam wcale (usunięto ją z indeksu), oznacza to, że nie ma z niej większego pożytku. Nowi użytkownicy nie mogą na nią trafić. W związku z czym nie dokonają potencjalnej transakcji. Ban lub filtr to ogromne ograniczenie dla rozwoju Twojej strony oraz zyskiwania potencjalnych klientów.
Potrzebne są jeszcze następujące dane:
Chcesz pozbyć się filtra lub bana nałożonego na Twoją stronę internetową? Napisz do nas, a wybierzemy i wdrożymy skuteczne metody.
Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.