Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie strony www w branży e-commerce

Z punktu widzenia konsumentów sklepy internetowe to doskonały sposób na to, aby wygodnie zrobić zakupy o dowolnej porze dnia i nocy. Dla sprzedawców to z kolei szansa na dotarcie do jeszcze szerszej grupy odbiorców, zwłaszcza w trudnych czasach, gdy działalność niektórych sklepów została czasowo ograniczona.

Internet stwarza ogromny potencjał do prowadzenia biznesu. Jednak samo stworzenie sklepu internetowego nie wystarczy. Sukces będzie wówczas, gdy sklep założony na dowolnym silniku, będzie przyciągał nowych klientów. Najlepsza sytuacja jest wówczas, gdy ruch pochodzi z wyszukiwań organicznych. Pozycjonowanie sklepu internetowego ma sprawić, iż będzie się on wyświetlał wysoko w rankingu wyszukiwania na najważniejsze frazy powiązane z produktami przynoszącymi największy zysk.

Korzyści wynikające z pozycjonowania sklepu internetowego są nie do zakwestionowania, jeśli wykonuje je profesjonalista. Dlatego zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Już teraz gorąco zapraszam do kontaktu osoby, które chcą poznać darmową wycenę pozycjonowania sklepu internetowego. Mam nadzieję, że przekonam Państwa, iż warto poddać sklep pozycjonowaniu i zaufać w tej kwestii właśnie mi.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego warto zainwestować?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces długotrwały, warto więc w oczekiwaniu na upragnione efekty uzbroić się w odrobinę cierpliwości. Strategię prowadzonych działań układam w taki sposób, aby była ona maksymalnie bezpieczne. Zbyt agresywne działania w zakresie pozycjonowania sklepów internetowych mogą skutkować podejrzeniami ze strony Google o praktyki niezgodne z wytycznymi, co z kolei może skończyć nałożeniem kary na witrynę internetową. Bezpieczeństwo stawiam na pierwszym miejscu.

Bezpośredni cel pozycjonowania sklepu internetowego to wzrost pozycji dla określonych słów kluczowych w rankingu bezpłatnego wyszukiwania. Jednak nie jest to jedyna korzyść wynikająca z wdrożenia optymalnej i idealnie dopasowanej do potrzeb klienta strategii pozycjonowania sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – korzyści oraz efekty:

  • wzrost widoczności sklepu
  • większe dotarcie do szerszej grupy odbiorców
  • wzrost ruchu organicznego w sklepie
  • zwiększenie konwersji a co za tym idzie sprzedaży w sklepie
  • większa rozpoznawalność brandu (marki) w Internecie
  • zbudowanie zaufania oraz przewagi konkurencyjnej w swojej branży
  • wykreowanie wizerunku eksperta
Efekty pozycjonowania sklepu - wzrost ruchu organicznego w dobie pandemii
Efekty pozycjonowania sklepu – wzrost ruchu organicznego w dobie pandemii
Efekt pozycjonowania sklepu - wzrost widoczności
Efekt pozycjonowania sklepu – wzrost widoczności
Efekt pozycjonowania sklepu z branży modowej
Efekt pozycjonowania sklepu – wzrost ruchu w branży modowej – niszowe produkty
Efekt przebudowy, migracji na nową domenę oraz pozycjonowanie sklepu z branży modowej - widoczność
Efekt przebudowy, migracji na nową domenę oraz pozycjonowanie sklepu z branży modowej – widoczność

Kiedy zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to oferta skierowana zarówno w stronę nowych platform, które dopiero zaczynają funkcjonować w świecie wirtualnym, jak i dla sklepów prowadzących swoją działalność już od wielu lat, które wcześniej były pozycjonowane z mniejszym lub większym sukcesem.

Jako specjalista w swojej dziedzinie doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia. Planując i układając strategię pozycjonowania sklepu internetowego, biorę pod uwagę szereg czynników, mających wpływ na zwiększenie prawdopodobieństwa sukcesu prowadzonych działań.

Ma to szczególne znaczenie w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych, dla których usługi pozycjonowania były już wcześniej świadczone. Sprawdzam historię takich działań, oceniam kondycję sklepu – w tym celu najlepiej jest przeprowadzić szczegółowy audyt SEO. Klientom, którzy dopiero planują budowę sklepu internetowego, oferują konsultacje SEO, podczas których przygotuję istotne wskazówki dotyczące prawidłowej struktury sklepu internetowego, ułatwiającej jego późniejsze pozycjonowanie.

Korzystne rozliczanie oraz punkty kontrolne dla pozycjonowania sklepu internetowego

Oferuję sposób rozliczania pozycjonowania sklepu internetowego dostosowany do potrzeb i możliwości klienta. Jedną z form jest współpraca oparta na modelu abonamentowym, w której obowiązuje stała, ustalona z góry miesięczna opłata. Wielu klientów jest zainteresowanych także mieszaną formą rozliczenia. W takim przypadku opłata za pozycjonowanie sklepu internetowego rozbita jest na dwa elementy – abonament oraz success fee (może to być na przykład wielkość ruchu na stronie, który pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania). W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych nie rozliczam się za efekt od pozycji, jednak na bieżąco monitoruję ranking wyszukiwarki dla kluczowych fraz.

Jako KPI można przyjąć:

  • Pozycje poszczególnych słów kluczowych,
  • Widoczność wg senuto.com lub ahrefs.com
  • Ruch organiczny raportowany z Google Search Console
  • Przychody monitorowane za pomocą GA w sekcji Ecommerce
  • Punkty kontrolne – co kwartał weryfikacja działań

Optymalizacja i pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego może przynieść optymalne efekty jedynie wówczas, gdy serwis zostanie wcześniej zoptymalizowany. Szczegółowa analiza całego sklepu sprawdzi, czy roboty wyszukiwarek nie natrafiają przy indeksacji na żadne problemy.

Audyt sklepu internetowego ma na celu:

  • wykrycie błędów przeszkadzających w optymalizacji,
  • analizę profilu linków pod kątem ilościowym i jakościowym,
  • sprawdzenie kodu strony,
  • ocenę contentu znajdującego się na stronie.

Po skończonym audycie SEO przygotowujemy listę konkretnych zaleceń, które następnie wprowadzamy w życie podczas działań optymalizacyjnych. Takie przygotowanie serwisu sprawi, że pozycjonowanie sklepu internetowego może przynieść efekty w krótszym czasie. Optymalizacja contentu pod frazy długiego ogona może przynieść ciekawy efekt – na niszowe frazy powiązane z oferowanym asortymentem sklep internetowy może wskoczyć automatycznie na wysokie pozycje.

Wycena pozycjonowania sklepu internetowego

Osoby, które są zainteresowane darmową wyceną pozycjonowania sklepu internetowego, zachęcam do kontaktu. Poza samym pozycjonowaniem oferuję także profesjonalne audyty SEO, dzięki którym precyzyjnie można określić kondycję strony oraz wskazać istotne błędy w jej strukturze, które mogą negatywnie wpływać na proces pozycjonowania. W swojej ofercie mam również konsultacje SEO, z których mogą skorzystać właściciele pragnący przeprowadzać działania związane z pozycjonowaniem sklepów internetowych na własną rękę.

W wycenie uwzględnione są następujące czynniki:

  • dostarczenie tekstów na sekcję poradnikową (blog) oraz na kategorie
  • optymalizacja tesktów produktów oraz, jeśli jest to wymagane, dostarczenie nowych treści
  • linkbudiling w różnorodnej formie ze szczególnym uwzgędnieniem pozycjonowania produktów danego sklepu internetowego
  • przygotowanie audytu SEO oraz nadzór nad jego wdrożeniem
  • konsultacje oraz raportowanie wyników

Ile czasu trwa wypozycjonowanie sklepu internetowego?

Zależnie od branży sklep internetowy pozycjonuje sięe minimum 6 miesięcy. Firma SENUTO przeprowadziła w tym celu zadanie na swojej bazie i zaprezentowała wyniki w postaci uśrednionej liczby dni dla poszczególnych branż:

ile trwa pozycjonowanie?

Oczywiście im większy budżet na działania tym szybciej można osiągąć efekty.

Moja praca jest dla mnie wielką pasją, którą wykonują z zaangażowaniem, mając na celu przede wszystkim osiągnięcie konkretnych celów ustalonych wcześniej z klientem. Pozycjonowaniem sklepów internetowych zajmuję się od wielu lat, dzięki czemu posiadam nie tylko odpowiednie kwalifikacje i umiejętności oraz wiedzę, ale przede wszystkim niezbędne doświadczenie. Doskonale wiem, jak sprawić, aby sklep internetowy generował jeszcze więcej wartościowego ruchu. Zapraszam do kontaktu!

Jak długo trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Bardzo trudno jest odpowiedzieć wprost jak długo trwa wypozycjonowanie sklepu, ponieważ zależy to od bardzo wielu czynników. Mogę powiedzieć, że pierwsze wyniki pojawią się po 6-9 miesiącach. Ale proces ten może też zająć więcej czasu.

Czy rozpoczynając pozycjonowanie sklepu dostanę audyt?

Zawsze rozpoczynając pozycjonowanie dowolnej witryny wykonuję audyt SEO i dostarczam go klientom do wdrożenia. Nigdy nie wdrażam audytu, ale jestem do dyspozycji i nadzoruję jego wdrożenie.

Od czego zależy cena pozycjonowania sklepu?

Na cenę ma wpływ wiele czynników m.in. konkurencja w branży oraz jej trudność, wybrana strategia np. im więcej potrzeba treści (contentu) tym pozycjonowanie będzie droższe, od samej wielkości serwisu - inaczej pozycjonuje się sklep z 100 produktów a inaczej z 10.000 produktów.

Jak rozlicza się pozycjonowanie sklepu?

Cały proces rozliczam w dwóch formach - abonamentowej, czyli stała opłata co miesiąc za wykonaną pracę; lub mieszanej - abonament plus success fee np. od wielkości dostarczonego ruchu. Nie rozliczam się za efekt od pozycji, ale je monitoruję.

Czy dla sklepu trzeba założyć bloga?

Zdecydowanie tak. Jest to inwestycja niezbędna w budowaniu SEO dla całego sklepu.

Z jakich narzędzi korzystasz przy pozycjonowaniu sklepu?

Z wielu dostępnych na rynku polskim i zagranicznym. Jednakże bez dostępu do statystyk z Google Analytics oraz, przede wszystkim, z Google Search Console, pozycjonowanie będzie dość trudne do wykonania.

Czy sklep mogę pozycjonować sam?

Tak, jest to możliwe. W taki przypadku pozostaję do dyspozycji w charakterze zewnętrznego konsultanta. Mogę też przeszkolić Ciebie oraz Twoich pracowników.

Zainteresowany?
Skontaktuj się ze Mną!

Napisz do Mnie. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.