Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga innego niż zwykle podejścia do zbudowania widoczności w wynikach organicznych.

Internet stwarza ogromny potencjał do prowadzenia biznesu. Jednak samo stworzenie sklepu internetowego nie wystarczy. Sukces będzie wówczas, gdy sklep założony na dowolnym silniku, będzie przyciągał nowych klientów. Najlepsza sytuacja jest wówczas, gdy ruch pochodzi z wyszukiwań organicznych. SEO dla sklepu internetowego ma sprawić, iż będzie się on wyświetlał wysoko w rankingu wyszukiwania na najważniejsze frazy powiązane z produktami przynoszącymi największy zysk.




    Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

    Pozycjonowanie to proces długotrwały, warto więc w oczekiwaniu na upragnione efekty uzbroić się w odrobinę cierpliwości. Strategię prowadzonych działań układam w taki sposób, aby była ona maksymalnie bezpieczne. Zbyt agresywne działania mogą skutkować podejrzeniami ze strony Google o praktyki niezgodne z wytycznymi, co z kolei może skończyć nałożeniem kary na witrynę internetową.

    Bezpośredni cel to wzrost pozycji dla określonych słów kluczowych w rankingu bezpłatnego wyszukiwania. Jednak nie jest to jedyna korzyść wynikająca z wdrożenia optymalnej i idealnie dopasowanej do potrzeb klienta strategii.

    Działania SEO dla sklepu internetowego – korzyści oraz efekty:

    • wzrost widoczności sklepu
    • większe dotarcie do szerszej grupy odbiorców
    • wzrost ruchu organicznego w sklepie
    • zwiększenie konwersji a co za tym idzie sprzedaży w sklepie
    • większa rozpoznawalność brandu (marki) w Internecie
    • zbudowanie zaufania oraz przewagi konkurencyjnej w swojej branży
    • wykreowanie wizerunku eksperta
    Efekty pozycjonowania sklepu - wzrost ruchu organicznego w dobie pandemii
    Efekty pozycjonowania sklepu – wzrost ruchu organicznego w dobie pandemii
    Efekt pozycjonowania sklepu - wzrost widoczności
    Efekt pozycjonowania sklepu – wzrost widoczności
    Efekt pozycjonowania sklepu z branży modowej
    Efekt pozycjonowania sklepu – wzrost ruchu w branży modowej – niszowe produkty
    Efekt przebudowy, migracji na nową domenę oraz pozycjonowanie sklepu z branży modowej - widoczność
    Efekt przebudowy, migracji na nową domenę oraz pozycjonowanie sklepu z branży modowej – widoczność

    Kiedy zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Oferta skierowana zarówno w stronę nowych platform, które dopiero zaczynają funkcjonować w świecie wirtualnym, jak i dla sklepów prowadzących swoją działalność już od wielu lat, które wcześniej były pozycjonowane z mniejszym lub większym sukcesem.

    Jako specjalista w swojej dziedzinie doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia. Planując i układając strategię pozycjonowania, biorę pod uwagę szereg czynników, mających wpływ na zwiększenie prawdopodobieństwa sukcesu prowadzonych działań.

    Ma to szczególne znaczenie w przypadku działań SEO dla sklepów internetowych, dla których usługi pozycjonowania były już wcześniej świadczone. Sprawdzam historię takich działań, oceniam kondycję sklepu – w tym celu najlepiej jest przeprowadzić szczegółowy audyt SEO. Klientom, którzy dopiero planują budowę sklepu internetowego, oferują konsultacje SEO, podczas których przygotuję istotne wskazówki dotyczące prawidłowej struktury sklepu internetowego.

    Korzystne rozliczanie oraz punkty kontrolne KPI

    Oferuję sposób rozliczania pozycjonowania sklepu internetowego dostosowany do potrzeb i możliwości klienta. Jedną z form jest współpraca oparta na modelu abonamentowym, w której obowiązuje stała, ustalona z góry miesięczna opłata. Wielu klientów jest zainteresowanych także mieszaną formą rozliczenia.

    W takim przypadku opłata za usługę rozbita jest na dwa elementy – abonament oraz success fee (może to być na przykład wielkość ruchu na stronie, który pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania). W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych nie rozliczam się za efekt od pozycji, jednak na bieżąco monitoruję ranking wyszukiwarki dla kluczowych fraz.

    Jako KPI można przyjąć w usłudze SEO dla sklepu internetowego:

    • Pozycje poszczególnych słów kluczowych,
    • Widoczność wg senuto.com lub ahrefs.com
    • Ruch organiczny raportowany z Google Search Console
    • Przychody monitorowane za pomocą GA w sekcji Ecommerce
    • Punkty kontrolne – co kwartał weryfikacja działań
    Efekty pozycjonowania sklepu internetowego - raport z google data studio dla słów kluczowych

    Optymalizacja i pozycjonowanie sklepów internetowych

    Działania SEO mogą przynieść optymalne efekty jedynie wówczas, gdy serwis zostanie wcześniej zoptymalizowany. Szczegółowa analiza całego sklepu sprawdzi, czy roboty wyszukiwarek nie natrafiają przy indeksacji na żadne problemy.

    Audyt sklepu internetowego ma na celu:

    • wykrycie błędów przeszkadzających w optymalizacji,
    • analizę profilu linków pod kątem ilościowym i jakościowym,
    • sprawdzenie kodu strony,
    • ocenę contentu znajdującego się na stronie.

    Po skończonym audycie SEO przygotowujemy listę konkretnych zaleceń, które następnie wprowadzamy w życie podczas działań optymalizacyjnych. Takie przygotowanie serwisu sprawi, że pozycjonowanie sklepu internetowego może przynieść efekty w krótszym czasie. Optymalizacja contentu pod frazy długiego ogona może przynieść ciekawy efekt. Na niszowe frazy powiązane z oferowanym asortymentem sklep internetowy może wskoczyć automatycznie na wysokie pozycje.

    Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

    Osoby, które są zainteresowane darmową wyceną pozycjonowania sklepu internetowego, zachęcam do kontaktu. Poza samym pozycjonowaniem oferuję także profesjonalne audyty SEO, dzięki którym precyzyjnie można określić kondycję strony oraz wskazać istotne błędy w jej strukturze, które mogą negatywnie wpływać na proces pozycjonowania.

    W cenie pozycjonowania sklepu uwzględnione są następujące czynniki:

    • dostarczenie tekstów na sekcję poradnikową (blog) oraz na kategorie
    • optymalizacja tesktów produktów oraz dostarczenie nowych treści
    • linkbudiling w różnorodnej formie ze szczególnym uwzgędnieniem produktów
    • przygotowanie audytu SEO oraz nadzór nad jego wdrożeniem
    • konsultacje oraz raportowanie wyników
    ile kosztuje pozycjonowanie stron strategia
    paweł gontarek

    Oferuję również konsultacje SEO, z których mogą skorzystać właściciele pragnący przeprowadzać działania związane z pozycjonowaniem sklepów internetowych na własną rękę.

    Dzięki konsultacjom możesz zdecydować czy chcesz pozycjonować swój sklep samodzielnie czy też chcesz go powierzyć mojej agencji.

    To ile kosztuje pozycjonowanie sklepu zależy m.in od:

    • branży, w której działasz
    • czy sklep jest nowy czy działa na rynku jakiś czas
    • zakresu działań
    • liczby godzin miesięcznie, które trzeba poświęcić na całość działań

    Ile czasu trwa wypozycjonowanie sklepu internetowego?

    Zależnie od branży sklep internetowy pozycjonuje się minimum 6 miesięcy. Firma SENUTO przeprowadziła w tym celu zadanie na swojej bazie i zaprezentowała wyniki w postaci uśrednionej liczby dni dla poszczególnych branż:

    Oczywiście im większy budżet na działania tym szybciej można osiągąć efekty.

    Moja praca jest dla mnie wielką pasją, którą wykonują z zaangażowaniem, mając na celu przede wszystkim osiągnięcie konkretnych celów ustalonych wcześniej z klientem. Pozycjonowaniem sklepów internetowych zajmuję się od wielu lat, dzięki czemu posiadam nie tylko odpowiednie kwalifikacje i umiejętności oraz wiedzę, ale przede wszystkim niezbędne doświadczenie. Doskonale wiem, jak sprawić, aby sklep internetowy generował jeszcze więcej wartościowego ruchu. Zapraszam do kontaktu!

    ile trwa pozycjonowanie?
    Źródło: SENUTO

    Bardzo trudno jest odpowiedzieć wprost jak długo trwa wypozycjonowanie sklepu, ponieważ zależy to od bardzo wielu czynników. Mogę powiedzieć, że pierwsze wyniki pojawią się po 6-9 miesiącach. Ale proces ten może też zająć więcej czasu.

    Zawsze rozpoczynając pozycjonowanie dowolnej witryny wykonuję audyt SEO i dostarczam go klientom do wdrożenia. Nigdy nie wdrażam audytu, ale jestem do dyspozycji i nadzoruję jego wdrożenie.

    Na cenę ma wpływ wiele czynników m.in. konkurencja w branży oraz jej trudność, wybrana strategia np. im więcej potrzeba treści (contentu) tym pozycjonowanie będzie droższe, od samej wielkości serwisu - inaczej pozycjonuje się sklep z 100 produktów a inaczej z 10.000 produktów. Minimalna cena za pozycjonowanie sklepu to 2900 zł netto miesięcznie.

    Cały proces rozliczam w dwóch formach - abonamentowej, czyli stała opłata co miesiąc za wykonaną pracę; lub mieszanej - abonament plus success fee np. od wielkości dostarczonego ruchu. Nie rozliczam się za efekt od pozycji, ale je monitoruję.

    Zdecydowanie tak. Jest to inwestycja niezbędna w budowaniu SEO dla całego sklepu.

    Z wielu dostępnych na rynku polskim i zagranicznym. Jednakże bez dostępu do statystyk z Google Analytics oraz, przede wszystkim, z Google Search Console, pozycjonowanie będzie dość trudne do wykonania.

    Tak, jest to możliwe. W taki przypadku pozostaję do dyspozycji w charakterze zewnętrznego konsultanta. Mogę też przeszkolić Ciebie oraz Twoich pracowników. Zapoznaj się ze szkoleniami SEO i budowaniem kompetencji SEO dla Twoje firmy.

    Zainteresowany?
    Skontaktuj się ze Mną!

    Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.