Content marketing

Content marketing – wykorzystaj content do budowania relacji z klientami!

Prowadzisz biznes, zatem zależy Ci na tym, aby sprzedać swój produkt lub usługę jak największej grupie osób. To oczywiste – w końcu większa sprzedaż, to większe zyski. Doskonale wiesz, że to reklama jest motorem napędowym biznesu. Jednak, czy zdajesz sobie sprawę, że konsumenci są coraz bardziej zmęczeni reklamami bezpośrednimi?

Nachalny przekaz reklamowy przytłacza odbiorcę. Gdy konsument orientuje się, że lada moment może zostać zaatakowany, szuka drogi ucieczki. Zapewne świetnie znasz to z autopsji. Większość osób natychmiast zmienia kanał w TV, gdy tylko rozpoczyna się blok reklamowy. 

W podobny sposób działają internauci. Banner blindness – to inaczej ślepota reklamowa. Jest to sytuacja, w której użytkownicy przeglądający strony internetowe podświadomie ignorują przekaz reklamowy. 

Jak zatem dotrzeć z informacjami o ofercie firmowej do obecnych i potencjalnych klientów, skoro wydają się oni coraz mniej czuli na reklamy w sieci? Z pomocą przychodzi content marketing!

Co to jest content marketing?

Content marketing (nazywany również marketingiem treści) to jeden z elementów kompleksowej strategii marketingowej. Celem działań w content marketingu jest dotarcie do odbiorców przy pomocy wartościowych treści. Kierowane są one do konkretnej grupy docelowej, uwzględniają potrzeby i zainteresowania klientów. Wartościowy content to taki, który kreuje ekspercki wizerunek firmy. 

Content marketing to przede wszystkim:

  • treści, które zaangażują użytkownika,
  • wiedza przekazana w przystępny sposób,
  • wartościowe i aktualne informacje,
  • zdywersyfikowane sposoby dotarcia do odbiorców, 
  • atrakcyjna forma uwzględniająca potrzeby konkretnej grupy docelowej,
  • sposób na budowanie długotrwałych relacji z klientami.

Chwytliwe hasła, które przyciągają wzrok to dopiero początek drogi nastawionej na budowanie długotrwałych relacji z klientami. Jeżeli zainteresujesz użytkownika jedynie na chwilę, to prawdopodobnie nic na tym nie zyskasz. Proces budowania opartych na zaufaniu relacji z odbiorcami marki jest rozłożony w czasie.

Inwestycja w marketing treści to sposób na:

  • pozyskanie nowych klientów,
  • budowanie długofalowych relacji z odbiorcami treści,
  • kreowanie eksperckiego wizerunku firmy, 
  • efektywniejsze działania SEO.

Content marketing a wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania

Stworzymy dla Ciebie treści, które nie tylko przykują uwagę klienta, ale także utrzymają jego zainteresowanie na dłużej. Co więcej – wartościowy content ma ogromne znaczenie dla prowadzenia efektywnych działań SEO!

Specjaliści Google nieustannie pracują nad tym, aby wprowadzać zmiany w algorytmie wyszukiwarki, dzięki którym użytkownik będzie otrzymywał wyłącznie content o najwyższej wartości, zawierający aktualne i atrakcyjne informacje. Publikując treści w sklepie internetowym lub na blogu, nie można jednak pominąć ich optymalizacji pod kątem fraz kluczowych. 

Tworzenie wartościowych treści na blogi, w opisach kategorii w sklepach internetowych, czy w poradnikach dla klientów z uwzględnieniem optymalizacji pod strategię SEO to szansa na zwiększenie widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jak wykorzystać content marketing w działaniach SEO?

Content marketing stwarza ogromny potencjał dla rozbudowania strategii pozycjonowania. Atrakcyjne i wartościowe z punktu widzenia użytkownika treści zamieszczane w serwisach zewnętrznych, to doskonały sposób na pozyskiwanie linków prowadzących do witryny

Chcesz zwiększyć efektywność działań SEO? Napiszemy dla Ciebie treści na firmowego bloga! Zastanawiasz się, w jaki sposób wpisy blogowe mogą przełożyć się na lepsze SEO? Warto w tym miejscu wskazać np.na strategię long tail. W artykułach publikowanych na blogu można w naturalny sposób zamieszczać frazy z długiego ogona, np. publikując szereg poradników dla klientów z uwzględnieniem najciekawszych produktów z firmowej oferty.

Marketing bezpośredni i pośredni

Content marketing cieszy się stale rosnącą popularnością. Nic dziwnego – strategie marketingowe uwzględniające działania związane z marketingiem treści przynoszą realne korzyści. Publikowanie wartościowych treści pozwala nie tylko zdobywać nowych klientów czy budować relacji z klientami obecnymi. To także metoda zwiększania rozpoznawalności marki wśród internautów, a także możliwość kreowania eksperckiego wizerunku marki.

Inbound marketing to powiew świeżości w działaniach nastawionych na promowanie oferty firmy. Są to wszelkie sposoby komunikacji, które opierają się na dialogu. Chcesz dołączyć do grona przedsiębiorców, którzy przekaz reklamowy dostosowują do specyfiki grupy docelowej swoich klientów? Postaw na content marketing!

Outboung marketing nastawiony na krzykliwy przekaz reklamowy stopniowo traci na znaczeniu. Reklama kierowana do wszystkich, nie trafia do nikogo. Stworzymy dla Ciebie treści, które przemówią do konkretnego odbiorcy. 

Co zyskasz inwestując w content marketing?

Content marketing to inwestycja w rozwój firmy. Tworzymy treści angażujące odbiorców, a przy tym zoptymalizowane pod kampanię SEO. Teksty są przyjazne w odbiorze, a słowa kluczowe, na które pozycjonujesz swoją stronę internetową (niezależnie, czy są to frazy główne, czy też wyrażenia z długiego ogona). 

Zlecając nam content marketing możesz liczyć na:

  • jakościowy content uwzględniający zainteresowania konkretnej grupy docelowej,
  • teksty zoptymalizowane pod SEO,
  • treści angażujące czytelnika i wzbudzające zaufanie do marki.

Korzyści płynące z odpowiednio dopasowanej strategii content marketingu są nie do przecenienia. Co zyskasz, inwestując marketing treści?

  • Poszerzysz bazę klientów.
  • Twoja marka zyska na rozpoznawalności.
  • Zdobędziesz zaufanie klientów i stworzysz z nimi długofalowe relacje.
  • Wzrosną pozycje Twojego serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Postaw na content marketing i zdobywaj nowych klientów

Chcesz w strategii marketingowej postawić na wartościowy content? Zależy Ci na tym, aby dotrzeć do klientów z merytorycznymi artykułami, które będą uwzględniały elementy SEO? Stworzymy dla Ciebie treści dopasowane do charakterystyki grupy docelowej, do której kierujesz swoje produkty i usługi. 

Możemy Ci zaproponować m.in.:

  • artykuły blogowe,
  • treści poradnikowe,
  • treści FAQ,
  • content dla branży e-commerce.

Mamy doświadczenie w obsłudze klientów z różnych branż. Nawet najbardziej specyficzny rodzaj działalności nie będzie dla nas zaskoczeniem. Ba, uwielbiamy wyzwania! Każdy projekt wyceniany jest indywidualnie, w zależności od ilości oraz rodzaju artykułów uwzględnionych w zleceniu.

Skontaktuj się z nami już dziś i rozszerz strategię marketingową o marketing treści! 

Zainteresowany?
Skontaktuj się ze Mną!

Zapytaj bezpłatnie i poproś o wycenę. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.