Dziś w MENU opiszę narzędzie, którego zacząłem używać (po wielu naleganiach, że jest dobry) – od razu dodam, że w uzupełnieniu używam również WooRanku.

Propozycja dla klienta jest dość prosta: wykonanie zmian na stronie w taki sposób aby każdą kartę w spisie można było dodatkowo pozycjonować na frazy optyk+miasto, gabinet okulistyczny+miasto, okulista+miasto i tym podobne.

Obecnie strona wygląda następująco:

Raport Seoptimer wygląda tak (pdf do pobrania): seoptimer-zdrowewidzenie.pl-2012-04-22

Co zmieniamy ?

– nazwa salonu – pozostawiam bez zmian ale napis wykonuję jako H2 a nie jako H3

– pod nazwą salonu wstawiamy tekst: „Miasto: Nazwa Miasta” jako H3 – można też przetestować napis „Nazwa Miasta” ale to mogło by być źle odebrane 😉

– buduję Schema dodając go np według schematu http://schema.org/LocalBusiness z wykorzystaniem oceny AggregateRating

– oczywiście do tego dochodzą zmiany w znacznikach META: skrócenie opisu do 250-300 znaków, skrócenie słów kluczowych do max 4-5 sztuk,

– można się pokusić o wstawienie do TITLE nazwy miasta czyli w tym przypadku wyglądałby następująco: „Salon Optyczny imię i nazwisko – Sokołów Podlaski” – kwestia przeprowadzenia testów

Do czego tak naprawdę przydał mi się Seoptimer ?

– wskazał błędy w META

– wskazał braki tekstów w znacznikach Hx (H1 nie wykonuję bo to nie jestem celem niniejszego artykułu)

– według Mnie dobrze pokazał, iż na stronie są źle dobrane znaczniki H3

  • na czerwono teksty w H3 do usunięcia – zmienić format na tekst zwykły
  • tytuł salonu jak wspomniałem powyżej H2
  • napis „Polecane salony i gabinety” – teoretycznie można zostawić jako H3 ale nie jest to istotne więc też można zrobić zwykłym tekstem – ten tekst skojarzony jest tak naprawę z „klikalnym” linkiem – więc można go opatrzyć H4 lub sformatować do zwykłego tekstu – jego umiejscowieniem (podobnie jak napisu „Szukaj” w tej chwili się nie zajmuję)

– dodatkowo w tekście wytłuszczamy słowa/frazy kluczowe: optyk, salon optyczny, sokołów podlaski ….

Efekt jak na tym zagmatwanym przeze Mnie rysunku:

 

– sugeruje usunięcie iframe – jest on akurat powiązany z Fejsem – miło chociaż, że wykrył

– pokazuje 4 linki wychodzące – tutaj nie ma się czym specjalnie przejmować

– pokazuje 65 linków wewnętrznych

– brak sitemapy – bardzo istotny element optymalizacyjny – tutaj zawsze brakuje mi sprawdzenia czy istnieje pliczek sitemap.xml.gz (w postaci skompresowanej ) bo nie zawsze skrypt generuje xml

– brak altów w obrazkach – ale to ostatnio normalna rzecz w prawie wszystkich serwisach 😉

Dla porównania raport Woorank’owy: woorank_zdrowe_widzenie – niestety nie na podstronę tylko na serwis główny.

Reasumując: przydatne narzędzie do szybkiej analizy oraz szybkiego podjęcia rekomendacji w zakresie optymalizacji badanego serwisu www.

 

 

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. A jaka jest różnica między bold i strong?
    Podzielisz się jakimś wynikiem testu, czy jak zwykle wiem, ale nie powiem i polejesz trochę wody? 🙂

    • Bold to zwykłe wytłuszczenie tekstu, strong wytłuszczenie (mocne) i wskazanie szukajce, że jest to bardzo ważne słowo/fraza 🙂 Coś jakby podkreślenie, wyraźne zaznaczenie że to jest bardzo istotna informacja.

    • Strong ma znaczenie semantyczne, wskazuje na istotny fragment tekstu. Bold to jedynie wizualne pogrubienie, zaszłość z HTML.

  2. Widzę, muszę jeszcze popracować nad swoją stroną. Czy pisałeś może wcześniej o zabezpieczeniu się przed spamem ? Swój WP >?

  3. Fakt Bardzo przydatne narzędzie… chyba jego największą zaletą jest to, że przeprowadza audyt podstron a nie tylko głównej 🙂

  4. a jest jakiś limit tego, ile może razy być użyte strong? czy używać tego do woli i wszystkie strongi będą się liczyć?

  5. Dzięki Zgred za publikację info na temat Seoptimer.com 🙂 Wykrywanie sitemapy ogólnie trochę kuleje, ale postaram się aby zaczęło to działać lepiej.

    W planach mam kilka dodatków, które usprawnią pracę z narzędziem.

  6. Pozytywnie zaskoczyło mnie to narzędzie. Widzę, że potrafi zaoszczędzić trochę czasu zabieganemu pozycjonerowi 🙂 Chyba zacznę go używać, dzięki za info i przykłady użycia.

  7. Bardzo fajny, od dwoch dni poprawiam stronki (swoje) dzieki niemu.
    Uwagi: nie widzi sitemapy (co juz bylo zauwazone powyzej)
    Nie widzi linkow zamieszczonych w naglowkach wykonanych we flashu

    Pozdrawiam SEOwcow 😉

  8. @marcino – ciesze się, że korzystasz. Odnośnie „Nie widzi linkow zamieszczonych w naglowkach wykonanych we flashu” – Google prawdopodobnie także ich nie widzi 🙂 Radzę zrobić je w czystym HTMLu.

  9. @Pawel Rubinek – Seoptimer dzisiaj juz widzi site mape 🙂
    Gugiel cos tam podobno we flashu dostrzega (moze na jedno oko chociaz…)

  10. Ale wprowadziłeś te zmiany w serwisie?
    bo jakoś nie widzę ich, meta desc ma 600znaów,
    h1,h2 itd nie zmienione ….

    • @gameini: nie wprowadziłem, czekam na reakcję klienta a ta z reguł zajmuje bardzo dużo czasu.

      Tak zasugerowałem BOLD a nie STRONG. Kwestia podejścia co akurat jest lepsze w danym momencie. Można tutaj użyć STRONGa – nie będzie przeszkadzał. Nie sugerowałem go z uwagi na to, że powyżej w H3 dodaję nazwę miasta – więc strongowanie nie ma sensu.

  11. Na dobrą sprawę aktualnie nie stosuje się tagu „b” w języku HTML, to co jest ważne oznaczamy „strong”, a to co ma być pogrubione powinno mieć przypisany styl CSS.

    @Paweł Rabinek – to dość skomplikowana rzecz aczkolwiek może rozwijać narzędzie w kierunku właśnie sprawdzania czy strona jest dobrze optymalizowana pod kątem treści. Więcej narzędzi pozwalających na badanie tekstów na stronie, nasycenie słów kluczowych, powtórzenia, badać linkowanie wewnętrzne itd.

    Ogólnie rzecz biorąc narzędzie jest fajne dla takiego „pierwszego kontaktu” z optymalizowaną stroną ale liczę na to, że pójdzie w tym kierunku o którym kiedyś rozmawialiśmy w firmie, a dotyczyło to innego projektu 🙂

    Co do linków w .swf, Google od dawna ma narzędzie pozwalające czytać .swf’y i indeksować linki w stylu http://www.domena.pl/#nasza-oferta inna sprawa, że trzeba by odróżniać co jest kotwicą HTML’ową, a co linkiem ale to wszystko jest do zrobienia.

    Ogólnie good job 🙂

  12. Bardzo cenny wpis. Mi właśnie brakuje takich wpisów o optymalizacji na konkretnych przykładach, najlepiej dla blogów. Wiem Zgrdzie, że czytelnicy Twojego bloga są bardziej zaawansowani seo niż ja ale czy mógłbyś polecić jakiś blog albo e-book/książkę, która może się przydać komuś, kto chce po prostu super zoptymalizować sobie bloga a przede wszystkim zgłębić ten temat pod tym względem?

  13. Doszło kilka nowych rzeczy ostatnimi czasy, o które prosił też między innymi Zgred:

    – rozróżnienie blod i strong
    – licznik linków follow/nofollow oraz przekreślenie linków nofollow na liście
    – meta robots

    Przy okazji dodam, że wciąż szukam grafika i speca od wtyczek do FF i Chrome 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły