fbpx
Agencja SEO Zgred - Pozycjonowanie stron www

Ile czasu trwa pozycjonowanie strony? Jak długo będę czekać na efekty pozycjonowania?

Przedsiębiorcy i osoby zlecające pozycjonowanie podmiotom zewnętrznym często zadają pytanie: jak długo będę czekać na efekty pozycjonowania? Ile czasu trwa pozycjonowanie? Zdawałoby się, że odpowiedź jest prosta i można udzielić jej w jednym zdaniu. Niestety, to tylko pozory, a kwestia czasu niezbędnego dla pozycjonowania strony jest zdecydowanie bardziej złożona. O tym, co ma na nią wpływ, podpowiadamy w poniższym artykule.

Na początek należy wyjaśnić, dlaczego tak trudno jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi na zadane w tytule pytanie. Przede wszystkim wynika to z celu pozycjonowania, którym jest sprawienie, by użytkownik trafiał na pozycjonowaną stronę, a w konsekwencji ? by sprzedawać więcej i osiągać lepsze wyniki. Wymaga to pozycjonowania na frazy, które odpowiadają zapytaniom użytkowników związanych z naszymi produktami i usługami. Pozycjonowanie to wymaga jednak szeregu czasem bardzo czasochłonnych i długofalowych działań, które uwzględnione zostaną w ustalonej na początku strategii.

Od czego zależy pozycjonowanie? Jakie czynniki mają wpływ na proces pozycjonowania?

1. Branża, w której działasz

W niektórych branżach efekty mogą przyjść szybko, w innych później. Zawsze zajmuje to kilka miesięcy. Jeśli chcesz zacząć działać „od zera” rozejrzyj się, zobacz i przeanalizuj następujące fakty:

  • konkurencja w branży – czyli z kim będziesz rywalizować w wynikach organicznych (bo mówimy o SEO) – ale możesz również zobaczyć owi konkurenci działają na rynkach social media i w offline. Zobacz ilu konkurentów będziesz mieć, jak działają, czy bedą mogli przeciwstawić się Tobie jako nowemu konkurentowi. Jak wyglądają ich produkty, usługi i czy Ty coś wniesiesz na rynek. Myślę, że 99% firm czy osób chcących zaistnieć w wynikach organicznych nie robi żadnej analizy potencjalnej konkurencji i dotyczy to zarówno nowych biznesów jak i starych firm. Bo jak ktoś nie istniał w serpach to prędko tam się nie znajdzie. ALE! I tu pojawia się ALE – jeśli firma startuje od zera ale ma „wygrzany” serwis kilkuletni to łatwiej i szybciej osiągnąć wyniki w organiku niż takiemu, który startuje od zera.
  • nowi konkurenci – skoro TY startujesz z nowymi usługami czy produktami, to na pewno w tym samym czasie pojawiają się inni konkurenci dla Ciebie. Rozejrzyj się dookoła kto prowadzi działania reklamowe (Adsy, Social) i jeśli takich widzisz to na pewno zaraz będą to Twoi nowi konkurencji
  • Dostawcy – zobacz kto jest Twoim dostawcą towaru, czy możesz brać towar od kilku firm czy tylko od jednej. Jak mocno możesz negocjować ze swoimi dostawcami ceny – dzięki temu wiesz jak bardzo możesz zejść z cenami w stosunku do swojej konkurencji tworząc przewagę w zakresie ceny. I tutaj od razu trzeba się zastanowić czy i na ile mogę dostarczać jakość, dostępność towaru, cechy charakterystyczne i unikalne i tak dalej.
  • Klienci – to jest czynnik, bez którego nie możesz żyć. Im więcej klientów tym większa sprzedaż. Musisz sprawdzić jaka jest potencjalna siła nabywcza klienta – jedną ze zmiennych jest liczba miesięcznych wyszukań na daną frazę (słowo kluczowe) w wyszukiwarce. Im więcej wyszukań tym więcej potencjalnych klientów. Ale klient z organika jest nielojalny io tak naprawdę nie wiesz kto wpisuje daną frazę. W związku z tym musisz zadbać aby klient u Ciebie naprawdę coś kupił. To, że trafi z wyszukiwarki do Ciebie nie oznacza, że cokolwiek kupi.
  • Zamienniki czyli substytuty – produkty konkurencji, które stanowią zagrożenie dla produktów czy usług sprzedawanych przez Ciebie. Może konkurencja wprowadzić nowe buty a Ty ich nie masz, może wprowadzić nową usługę dającą więcej korzyści za te same lub mniejsze pieniądze. Ot prosty przykład: klient kupuje tanią lampę, która działa niecały rok za powiedzmy 150 zł, tymczasem Ty jesteś producentem i to samo sprzedajesz za 400 zł. I Twoja lampka będzie działać 4 lata. Ale klient jednak decyduje się na taniochę bo to jest zamiennik tańszy. Po prostu – i tutaj musisz się wyróżnić.

Patrząc na to wszystko możecie zadać sobie następujące pytania:

  • kto jest moim konkurentem
  • ilu mam konkurentów
  • na czym zbuduję przewagę konkurencyjną
  • czy nowi konkurenci pojawią się szybko czy nie
  • ile czasu zajmie mi wypozycjonowanie serwisu
  • kto jest grupą docelową
  • jaka będzie konwersja z organika
  • ile wyświetleń / ruchu mogą wygenerować klienci
  • kto (agencja / freelancer) będzie w stanie Ciebie wypozycjonować
  • ile czasu to zajmie (na pewno długo)
  • czy moja domena (serwis) jest dobrze zaprojektowany czy nie
  • oraz szereg innych pytań i problemów.

Jeśli nadal nie wiecie jak się zabrać do analizy polecam spojrzeć na 5 sił Portera. Przyda się startującym z nowym biznesem na hura. Do analizy przydadzą się narzędzia takie jak Ahrefs, Majestic, Semruch i inne.

2. Kogo zatrudnić do SEO

Na to, w jakim czasie uzyskamy pierwsze efekty pozycjonowania, mają wpływ różne czynniki. Przede wszystkim należy brać pod uwagę specyfikę danej branży. Jeśli konkurencja firmy jest duża, pozycjonowanie może zająć więcej czasu. Gdy konkurencja jest niewielka, efekty pozycjonowania pojawią się wcześniej. Trzeba również liczyć się z tym, że konkurencja nie śpi i najprawdopodobniej podejmuje podobne działania. O czym jeszcze trzeba pamiętać?

  • Doświadczenie = wyniki. Im bardziej doświadczony i profesjonalny fachowiec lub agencja, która podejmie się pozycjonowania strony, tym lepsze będą rezultaty i tym szybciej będzie można się ich spodziewać. Jeśli pozycjonowanie powierzone zostanie firmie lub osobie bez żadnego doświadczenia, może się okazać, że nie przyniesie pozytywnych efektów, a co więcej ? poważnie zaszkodzi i sprawi, że ruch na stronie będzie mniejszy.
  • Aktualna sytuacja. Duże znaczenie ma to, w jakim miejscu firma, a właściwie jej strona www, znajduje się obecnie. Czy zawiera wartościowe treści? Czy jest odpowiednio zaprojektowana i zaindeksowana? Czy nie są na nią nałożone kary za sprzeczne z zasadami metody działania? To wszystko ma znaczenie i wpływa na czas, w jakim dostrzegalne będą pierwsze efekty pozycjonowania.
  • Zmiany w algorytmach Google. Google dość często wprowadza zmiany, które wpływają na sposób i metody pozycjonowania stron internetowych. Zmiany te mogą powodować, że czynności, które dotąd przynosiły rezultaty w stosunkowo niedługim czasie, teraz skutkować będą później lub w mniejszym stopniu. Ważne jest więc, by zlecić pozycjonowanie firmie, która na bieżąco te zmiany monitoruje i dostosowuje strategię swoich działań do stawianych przez wyszukiwarkę wymogów.

Pozycjonowanie to proces, który zdaje się nigdy nie mieć końca. W rzeczywistości jednak nie zawsze wiąże się z wielomiesięczną pracą całego zespołu ? niekiedy, przy mniej rozbudowanych stronach, wystarczy wprowadzenie drobnych zmian, które w znaczącym stopniu poprawią widoczność witryny. Każdy przypadek należy więc rozpatrywać indywidualnie, a po odpowiedź na pytanie, jak długo potrwa pozycjonowanie mojej witryny, udać się do profesjonalisty. Bez względu na kogo postawisz należy zacząć od audytu seo, określenia zmian i działań w obrębie Twojego serwisu,

3. Zawsze wymagaj audytu seo

Pierwszym krokiem, jeszcze przed stworzeniem strategii pozycjonowania, jest zwykle audyt SEO. Służy on zidentyfikowaniu potencjalnych zagrożeń, z powodu których użytkownicy opuszczają stronę lub na nią nie trafiają. Jednocześnie audyt pozwala wskazać obszary wymagające poprawy i kierunki rozwoju witryny. Audyt możemy wykonać samodzielnie, korzystając z dostępnych w sieci narzędzi i zajmie nam on zaledwie chwilę. Niestety, pozyskane w ten sposób informacje będą jedynie podstawowe, dlatego nie należy traktować ich jako rzetelne źródło wiedzy o kondycji witryny. Będzie nim natomiast profesjonalny audyt dokonany przez doświadczonego fachowca lub agencję. Polega on jednak zwykle na wnikliwej analizie strony internetowej, która zająć może kilka dni, a nawet tygodni ? w zależności od tego, jak bardzo rozbudowana jest poddawana audytowi strona.

Audyt pozwoli Ci zobaczyć m.in.:

  • na ile Twój serwis jest przygotowany do pozycjonowania
  • jakie elementy wymagają poprawy a jakie gruntownej przebudowy
  • czego brakuje w Twoim serwisie
  • jaka będzie strategia SEO
  • jak wyglądasz na tle konkurencji – audyt może zawierać informacje, gdzie Twoja konkurencja ma przewagę nad Tobą np. wykaz tytułów artykułów blogowych jakie posiada dany konkurent na Twoim blogu wraz z ich krótkim opisem
  • a może Twój aktualny serwis trzeba „zaorać” i postawić od nowa?

4. Zmiany i działania w obrębie strony www

Pierwsze prace agencji pozycjonującej stronę internetową odbywają się zwykle w jej obrębie. Optymalizacji ulegają dostępne na stronie treści: opisy produktów, treści na stronie głównej i podstronach. Nasyca się je frazami kluczowymi, poprawia się również architekturę treści. Na tym etapie dostosowuje się kod strony do wymogów stawianych przez wyszukiwarki i uzupełnia podstawowe parametry, m.in.

  • tytuł strony, opis, nagłówki, atrybuty obrazków itp.
  • ważne jest również, by wyeliminować wszelkie błędy indeksowania, usunąć blokujący renderowanie kod JavaScript i CSS etc.
  • bada się również unikalność treści i dostosowuje się wymiary zamieszczonych na stronie ilustracji
  • istotnym obszarem jest ponadto linkowanie wewnętrzne, które przynosi korzyści nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania witryny, ale także generowania konwersji

W czynności te zaangażowanych jest kilka osób o różnych kompetencjach: programista, który optymalizuje kod strony, copywriter, który dostosowuje treści do wymogów SEO i grafik, który zajmuje się wizualną stroną witryny. W przypadku rozbudowanych witryn niezbędna jest także osoba, która koordynuje przebieg pozycjonowania i weryfikuje poziom realizacji poszczególnych procesów.

Wprowadzenie niezbędnych zmian może trwać od kilku dni ? w przypadku niewielkich stron internetowych ? do nawet kilku miesięcy przy rozbudowanych serwisach. Dzieje się tak również dlatego, że wiele działań wymaga testów i sprawdzania, które zmiany zostaną ocenione przez mechanizmy Google pozytywnie, a które wręcz przeciwnie. Oczywiście profesjonalny pozycjoner z dużym prawdopodobieństwem jest w stanie przewidzieć, które działania okażą się skuteczne, ale pewne kwestie i tak wymagać będą weryfikacji. Właśnie dlatego działania w obrębie witryny mogą być bardzo czasochłonne. Ich efekty również nie pojawią się od razu ? zwykle zaobserwować będzie je można po kilku miesiącach, w zależności od tego, które zmiany zdecydujemy się wdrożyć i na jakie frazy pozycjonujemy stronę. By znaleźć się w pierwszej dziesiątce w wynikach wyszukiwania, należy liczyć się z następującymi przedziałami (wstępnie):

  • Około 3 miesięcy przy pozycjonowaniu na frazy mało popularne
  • Około 3-9 miesięcy przy pozycjonowaniu na frazy średnio popularne
  • Ponad 9-12 miesięcy na frazy bardzo popularne

5. Zmiany i działania na zewnątrz strony www

Kolejną grupą działań jest ta, do której zaliczamy działania na zewnątrz witryny. Zalicza się do nich:

  • budowanie bazy linków, a więc tzw. linkowanie zewnętrze
  • tworzenie stron zapleczowych – o ile to potrzebne
  • oraz działania w mediach społecznościowych

Działania te nie tylko wymagać będą pracy różnych osób, a więc programisty, copywritera czy specjalisty w mediach społecznościowych, ale także czasu ? są to bowiem działania długofalowe, które zaczną przynosić efekty pod warunkiem, że będą wykonywane systematycznie. Ich efekty również nie pojawią się od razu ? należy nastawiać się na co najmniej kilka miesięcy oczekiwania na pierwsze rezultaty.

6. Inne czynniki, które należy brać pod uwagę

Oprócz takich spraw jak konkurencja, analiza rynku, dobór agencji SEO czy freelancera, strategii, budowy i przebudowy serwisu, trzeba sprawdzić jeszcze następujące czynniki:

  • wiek i historia domeny – jeśli startujesz od zera to żadnej analizy robić nie trzeba. Natomiast w przypadku starych domen trzeba wykonać m.in. analizę odnośników, analizę treści (np za pomocą Web Archive), sprawdzić czy serwis był przebudowany, zweryfikować przekierowania itd. Historia domeny ma niebagatelny wpływ na działania SEO. Jak z winem – im starsza domena tym lepiej
  • dobór słów kluczowych – to jest jeden z krytycznych elementów. Ich dobór wpływa na strategię SEO oraz na budowę lub przebudowę serwisu. Jeśli nie wiesz jak dobrać słowa kluczowe skonsultuj to. Lepiej zapłacić za konsultacje i mieć pewność , że słowa kluczowe zostały dobrze dobrane niż potem płacić za jakąś usługę SEO 4 tysiące i nie mieć klientów.
  • rynek docelowy – kraj ma znaczenie. Inaczej pozycjonuje się serwis w Polsce a inaczej w Niemczech czy Wielkiej Brytanii. Inne są też ceny.
  • Ty i Twoja wiedza SEO – to ważne. Ty jako mój klient, czy klient dowolnej agencji SEO czy freelancera – dobrze jest abyś wiedział co to jest SEO i jak wyglądają procesy związane z pozycjonowaniem. Liczy się też współpraca z Tobą w zakresie wprowadzania zmian na serwisie. Bez Ciebie pozycjonowanie się nie uda.
  • Twój budżet – budżet na działania SEO musi być. Musisz też zdawać sobie sprawę, że zanim będą wyniki trzeba wyłożyć pieniądze na realizację działań SEO. I możliwe, że zanim przyjdą wyniki to inwestycja w SEO będzie miała wartość ujemną dla ROI.
  • oraz inne czynniki, których nie ująłem ale wypisałem w bibliografii 🙂

No to ile czasu trwa pozycjonowanie?

Ile razy słyszę to pytanie zawsze pada odpowiedź „to zależy”. Od czego? Właśnie od tych czynników, które opisałem powyżej. nie mniej jednak kilka przykładów poniżej z różnych branż.

Tomek Sadowski z PAP na LinkedIn (tutaj link) umieścił ciekawy rysunek dotyczący momentu publikacji vs ruch jaki można pozyskać do danego artykułu. Ja pozwoliłem sobie, jak seowiec, zmodyfikować go troszeczkę i oto jest.

Ogólnie jest tak, że:

  • publikujesz tekst na blogu i liczysz, że będzie pracował natychmiast – i tak nie jest. Najpierw następuje faza „zachwytu” nad tekstem. Ochy i achy trwają kilka tygodni, potem taki tekst „umiera” na troszkę.
  • następnie zaczyna powolutku pojawiać się SEO, tak nieśmiało – aby potem osiągnąć zamierzony cel w postaci ruchu organicznego i konwersji (czy to zakup produktu czy usługi)
  • publikacja wpisu najlepiej jak jest połączona z promocją – czyli reklamujesz swój post w social mediach (bez względu jakich) oraz lekko podpozycjonujesz.
  • zależnie od branży SEO dla wpisu blogowego zaczyna pojawiać się mniej więcej pod koniec 2 miesiąca od publikacji

 

Przykład 1:

Przykład wpisu blogowego (Zgred – opublikowany 16 września 2018r o linkowaniu wewnętrznym) – dane od dnia publikacji – wyświetlenia wpisu oraz liczba słów, na które wpis jest widoczny (według GSC):

Liczba słów, na które serwis jest obecny w wyszukiwarce Google oraz liczba ich wyświetleń – jak widać powolutku sukcesywnie rosną – dane w ujęciu dziennym. Kliknięć jest bardzo niewiele – są to pojedyncze wartości. Poniżej dane tylko dla tego wpisu z GSC 🙂 I to co jest istotne – na mocnej domenie (za jaką uważam Zgred.pl) widać, że w pierwszych kilku dniach wpis jest widoczny na wiele słów kluczowych, które nie są tożsame z wpisem np. na frazę „zgred.pl” czy inne dziwne rzeczy (poniżej drobny przykład).

Poniżej wykres z GSC tylko dla tego wpisu:

Jak widać, wpis ma kilka miesięcy, ale pracuje w SERPach powoli i sukcesywnie jest widoczny na coraz większą liczbę słów kluczowych. Poniżej ten sam wpis blogowy z całościowym ruchem z GA (sekcja: strony wejścia):

Pierwszy wzrost odwiedzin to oczywiście moment umieszczenia wpisu na blogu oraz w kanałach social media (korzystam z FB, TT i LinkedIn). Drugi wzrost odwiedzin to reklama na FB. Czyli po pierwszym okresie kilku tygodni wpis „umiera” i zaczyna żyć własnym życiem – szczególnie w wynikach organicznych. I na koniec zestawienie źródeł ruchu:

 

Przykład 2:

Branża pasmanteryjna, wpis blogowy opublikowany w czerwcu br. Sklep startował od totalnego zera. konkurencja duża (ponad 50 innych sklepów).

 

Poniżej wykres liczby wyświetleń oraz liczby słów kluczowych, na jakie jest obecny wpis blogowy (dane od pierwszego wyświetlenia wpisu na pierwsze słowo kluczowe – niemalże miesiąc po publikacji):

I ponownie jak wygląda cały ruch na tym wpisie w GA (dane zanonimizowane):

Zauważcie, że ten wpis nigdy nie widział social media na oczy i opiera się wyłącznie na działaniach SEO. I poniżej wykres ze źródłami ruchu dla tej strony wejścia:

W obu powyższych przykładach jasnym jest, że liczba wyświetleń i zwiększająca się liczba słów kluczowych są ze sobą powiązane. Chcę tylko pokazać, jak to się zmienia z upływem czasu. To nie jest tak, że powiesić wpis blogowy i pstryk – już działa.

Wprowadzenie wpisu blogowego na dobre pozycje oraz generowanie z tego ruchu zajmuje od 2 do 7 miesięcy. Bez wsparcia social media nie warto prowadzić bloga.

A poniżej (niestety mocno okrojony z danych wizualnych) wykres jednego tylko wpisu, który jest co 2-3 miesiące analizowany i rozbudowywany. Szczególnie dużo uwagi poświęcono na uzupełnienie wpisu słowami kluczowymi – da się? 😉 Macie widok całe 16 miesięcy 🙂

 

Przykład 3:

Sklep startujący z pozycji zero, średnia konkurencyjność. Fraza typu „sklep z czymśtam”. Wejście w top10 nastąpiło po 5 miesiącach od powieszenia tekstu SEO (oczywiście działania pozycjonerskie są cały czas realizowane).

Sklep ten sam co powyżej ale inna fraza na stronie głównej – moment kiedy w ogóle się pojawiła w serpach:

 

 

 

Przykład 4:

Wdrożenie określonych stron docelowych (dodatkowych) aby zbierać ruch organiczny – podstrony zaproponowane pod kątem przebudowy nawigacji fasetowej  (https://www.youtube.com/watch?v=LEZx2U6hTNA). Przykład na jednym z pozycjonowanych sklepów internetowych, dość wysoka konkurencja, stara domena.

W przypadku starych domen, zadbanych, z wartościową treścią uruchomienie dodatkowych podstron daje możliwość wejścia w topy niemalże w kilka dni.

 

Przykład 5:

Direct Answer Boxy – tutaj sprawa jest bardzo trudna ponieważ otrzymanie tego boksu jest trudne. Wymaga dobrze przygotowanego artykułu, tabeli, wpisu plus mocnej i zadbanej domeny. Stąd też młode serwisy z zerowym potencjałem nie mają co liczyć na otrzymanie tego bonusu.

DA można otrzymać po ok 3-4 miesiącach od umieszczenia wpisy na blogu. Bardzo łatwo uzyskiwać DA na podstawie tabelek, gorzej w przypadku treści. Bardzo pomocne są fragmenty rozszerzone.

Krótkie podsumowanie:

Jak zapewne zauważyliście skupiłem się na analizie treści dostarczanych do serwisu. Przede wszystkim treści blogowe, które mają największy potencjał.

  • jeżeli liczysz na wypozycjonowanie w ciągu 3 miesięcy – zapomnij o SEO. Frazy proste, długoogonowe, z niskim potencjałem – tak. Ale te grubsze, bardzo konkurencyjne już nie
  • wpisy blogowe zaczynają dobrze pracować mniej więcej po ok 6-7 miesiącach. Pierwszy ruch pojawia się w 2-3 miesiącu ale nie będzie to ruch mogący „poruszyć sprzedaż”
  • W przypadku fraz o średniej konkurencyjności to tak około 5-7 miesięcy na jakiekolwiek wyniki
  • Grube, tłuste frazy, z wysoką konkurencyjnością powyżej 6-7 miesięcy
  • Budowanie bloga w oparciu o 2-3 teksty blogowe miesięcznie to podstawa budowania widoczności w wyszukiwarce. W przypadku dużej konkurencyjności trzeba zainwestować w treści (6-7 wpisów blogowych miesięcznie plus inne zabiegi SEO)

 

Na wyniki pozycjonowania czeka się już kilka/naście miesięcy a nie tygodni. Niestety.

 

Kilka odpowiedzi na temat kosztów oraz czasu jaki trzeba odczekać na wypozycjonowanie znajdziecie w poniższych wpisach:

 

Tak więc zapraszam do dyskusji 🙂

 

Źródła:

  • https://afterweb.pl/pozycjonowanie/ile-czasu-trwa-pozycjonowanie-strony-internetowej/
  • https://www.blog.gdaq.pl/2017/02/jak-dlugo-trwa-pozycjonowanie-w-google/
  • https://delante.pl/jak-dlugo-trwa-pozycjonowanie/
  • https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/ile-trwa-pozycjonowanie-strony-internetowej/
  • https://cyrekdigital.com/pl/baza-wiedzy/ile-czasu-trwa-pozycjonowanie-w-google/
  • https://marketingdlaludzi.pl/ile-czasu-potrzeba-na-wypozycjonowanie-strony/
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (12 głosów, średnia: 4,08 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarzy (11)

  1. Adrian
    Styczeń 14, 2019

    Przydatne dzięki … tyle że sam pracuję nad swoją domeną (firmą) narazie idzie powoli ale fajnie się czyta takie wpisy
    Pozycjonowanie nie takie proste jak się nie ma podstaw

  2. Daniel
    Styczeń 14, 2019

    Ja to mam często wrażenie, że pozycjonowanie jest jak wróżenie z fusów i trudno cokolwiek przewidzieć. Strony, teoretycznie słabe zajmują pierwsze pozycje, a idealnie dopracowane mają problemy z wejściem do TOP10. Nie pozostaje nic innego jak próbować i próbować, a efekty kiedyś przyjdą, tylko nie wiadomo kiedy. 🙂

    • Paweł Gontarek
      Styczeń 14, 2019

      Tak często linkujecie z fejkowych kont, że komentarze wpadają do spamu 🙂

  3. Kamil Laskowski
    Styczeń 15, 2019

    Panie Piotrze, przepraszam.., Panie Pawle 🙂 !
    Wpis jest świetny i przede wszystkim zawiera masę cennych informacji. Niestety pytanie „a za ile dni moje słowo będzie na TOP1” męczy każdą firmę/agencję/osobę zajmującą się szeroko pojętym pozycjonowaniem i SEO, a odpowiedź na te pytanie przeważnie każdemu z Nas zabiera sporo czasu, aby klientowi wszystko wyjaśnić. Większość z tych osób jest „zielona” w tej tematyce i nie ma temu się co dziwić.
    Tutaj mamy pełne wyjaśnienie + przykłady. Ręce same składają się do oklasków!
    Myślę, że będę odsyłał niektóre osoby do tej lektury :- )
    Tymczasem pozdrawiam i życzę dużo zielonego koloru!

  4. Alek
    Styczeń 16, 2019

    Dobra robota, artykuł idealny dla męczącego klienta, kiedy moja strona będzie w top 10.
    Będę podsyłał ten artykuł klientom 😉

  5. Sebastian
    Styczeń 22, 2019

    Hm…
    Coś wolno Ci to idzie 🙂
    Twój wpis przyspieszył decyzję o publikacji mojego – wczoraj się ukazał: https://blog.seo-profi.pl/ile-trwa-pozycjonowanie-strony/ – i już po jednym dniu mam już 68 wejść z organica
    Ale zgodzę się, że jest dzisiaj trudniej i wpisom zajmuje dużo czasu, aby wbić się w TOPy 🙂

  6. Piotr
    Styczeń 30, 2019

    Obecnie mam usługi opisane na 1 podstronie tak: h2 z nazwą usługi i opis. Usług na takiej stronie mam 4.
    Czy warto utworzyć nowe oddzielne podstrony dla każdej usług. Czy spowoduje to, że będę musiał czekać aż nabiorą wieku te podstrony?

    • Paweł Gontarek
      Styczeń 31, 2019

      Tak trzeba to rozdzielić. Ile będziesz czekać? Bardzo różnie – ale może to być nawet 3-4 miesiące. Nie znam Twojej witryny i nie wiem jak to zrobisz. Ale będą to tygodnie i miesiące niż dni.

      • Piotr
        Styczeń 31, 2019

        Czy można ten czas skrócić linkami do podstrony?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie udostępniony. Wymagane pola są oznaczone *

Szkolenie SEO - Warszawa - 22 luty 2019

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak pozycjonować i optymalizować

serwisy internetowe małe i duże

to szkolenie jest dla Ciebie!

Sprawdź program i zarejestruj się