Przed Tobą wielkie wyzwanie, jakim jest założenie sklepu internetowego? A może już prowadzisz własną stronę www lub właśnie e-sklep? Tworzeniem treści zajmujesz się samodzielnie, kiedy znajdziesz odrobinę wolnego czasu albo (co gorsza) np. opisy produktów pozyskujesz ze strony producenta? 

Nadal wielu przedsiębiorców, szczególnie w początkowym etapie rozwoju firmy w internecie decyduje się na samodzielne pisanie tekstów bądź zleca to pracownikom, którzy nigdy wcześniej z tworzeniem treści pod SEO nie mieli nic wspólnego. Wynika to z faktu, że osoby rozpoczynające dopiero swoją przygodę z biznesem w sieci nie są świadome tego, jak bardzo ważne są treści na stronie bądź sklepie internetowym. Kolejny powód to chęć zaoszczędzenia pieniędzy, w wyniku czego więcej tracą, niż zyskują.

Czym jest content marketing?

Content marketing, czyli marketing treści to długotrwały proces polegający na tworzeniu wartościowych i atrakcyjnych treści, które pełnią funkcję informacyjną i zachęcają odbiorcę do zakupu lub skorzystania z oferowanych usług.

Oprócz tego prawidłowe stosowanie praktyk SEO podczas tworzenia treści ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwarki Google. Dzięki temu zwiększy się świadomość marki oraz wzrośnie sprzedaż, a co więcej – teksty pozytywnie wpłyną na wizerunek firmy, która będzie postrzegana jako bardziej profesjonalna. 

Marketing treści polega na tworzeniu treści w różnej formie, np:

  • artykułów sponsorowanych,
  • tekstów na strony internetowe,
  • opisów kategorii i produktów, 
  • poradników na bloga,
  • infografik czy ebooków, 
  • artykułów eksperckich,
  • video.

Tworzenie treści na stronę internetową – czy warto zlecić agencji marketingowej?

Do tworzenia skutecznych treści nie wystarczy tylko laptop oraz umiejętność pisania, jaką każdy z nas nabył w okresie szkolnym. Pisanie treści na strony internetowe wiąże się z zastosowaniem wielu czynników, o których osoby spoza branży i bez doświadczenia najczęściej nie mają pojęcia. 

Co więcej, do napisania np. skutecznych artykułów na bloga, opisów kategorii do e-sklepu czy tekstów na stronę www niezbędne są narzędzia SEO. 

Dlatego też na pytanie – “czy tworzenie treści warto zlecić agencji marketingowej?” odpowiedź jest tylko jedna – TAK. Dlaczego?

Przede wszystkim pisanie tekstów zajmuje sporo czasu, w szczególności osobom, które do tej pory nie zajmowały się tego typu działaniami. Zlecając to firmie zewnętrznej zaoszczędzisz dużo czasu, a jak wiadomo “czas to pieniądz”. Dodatkowo zyskasz atrakcyjny i wartościowy content zarówno dla odbiorców, jak i robotów Google. 

Profesjonalne agencje SEO oraz agencje marketingowe mają dostęp do wielu najlepszych narzędzi seo, dzięki czemu Twoje treści nie tylko będą przejrzyste dla potencjalnych klientów, ale wygenerują wartościowy ruch w sklepie internetowym lub na stronie www.

Prowadząc bloga stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie

Przeglądając różnego rodzaju sklepy internetowe zauważyłeś, że wiele z nich prowadzi bloga. Podczas decyzji o założeniu własnego e-sklepu również założyłeś bloga, ale kompletnie nie masz pojęcia, jakie wpisy tam umieszczać?

Blog to świetne miejsce, by podzielić się z odbiorcami historią własnej firmy czy specjalnymi wydarzeniami, które w ostatnim czasie miały miejsce. Dodatkowo warto prowadzić bloga w formie poradnika, gdzie będziesz zamieszczać porady oraz dzielić się wskazówkami, które dotyczą oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. Dla Ciebie, jako właściciela sklepu internetowego lub strony www może wydawać się to błahostką, przecież masz dużo innych, ważniejszych spraw na głowie. Jednak w oczach potencjalnych klientów stajesz się ekspertem w tym, co robisz. Dlatego też warto zlecić pisanie artykułów copywriterowi. Ponadto blog to świetne miejsce do zamieszczania linków wewnętrznych.

Docierasz do większego grona potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą

Poprzez prawidłowe tworzenie treści Twoja witryna dociera do osób, które rzeczywiście są zainteresowane Twoimi usługami. W tym celu niezbędne jest wcześniejsze poznanie grupy docelowej, czyli kim są Twoi odbiorcy, w jakim wieku, czym się interesują oraz kiedy robią zakupy i spędzają czas w sieci. 

Poprzez analizę grupy docelowej możesz dopasować treści zarówno pod względem chociażby słownictwa czy sposobu budowania zdań.

Budowanie zaufania wśród klientów oraz świadomości marki

Wybierając się do sklepu stacjonarnego po buty sportowe masz możliwość obejrzeć je z każdej strony, sprawdzić materiał i przymierzyć. Natomiast dokonując zakupu w internecie widzisz jedynie zdjęcie oraz opis. Właśnie opis produktu powinien zawierać jak najwięcej przydatnych informacji, które będą odpowiadać na wszelkie pytania potencjalnego klienta. 

W prowadzeniu bloga również chodzi o to, aby odbiorca mógł dowiedzieć się czegoś wartościowego, co jednocześnie wzbudza potrzebę posiadania rzeczy, którą akurat Ty posiadasz w ofercie. Poprzez tworzenie wartościowych i merytorycznych wpisów budujesz zaufanie klientów. Twój sklep www zapadnie w pamięci i być może odbiorca poleci go znajomym bądź kolejnym razem również zrobi zakupy właśnie u Ciebie.

Wpływ contentu na proces pozycjonowania pod kątem SEO

Roboty Google stale ulegają zmianom, ale content marketing nadal ma ogromny wpływ na pozycjonowanie stron i sklepów internetowych. Jednak jeśli zależy Ci, aby Twoja witryna wzbiła się na wyższe pozycje w wyszukiwarce Google warto zadbać o wiele czynników, mających wpływ na lepszą widoczność w sieci. 

  • Odpowiedni format tekstu – podział treści na akapity, nagłówki i śródtytuły,
  • prawidłowe zastosowanie odpowiedniej ilości słów kluczowych – również w nagłówkach. 
  • wypunktowania, pogrubienia
  • linkowanie wewnętrzne – linki będą odsyłać do produktów lub innych treści w witrynie,
  • ciekawy i przykuwający uwagę content warto umieszczać także w social mediach: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter. 

Dlaczego warto zlecić tworzenie treści copywriterowi?

Decydując się na współpracę z doświadczonym copywriterem masz pewność, że:

  • treści na stronie będą dopasowane do odbiorcy,
  • wyróżnisz się na tle konkurencji,
  • dobry copywriter wie, jak działają algorytmy Google,
  • korzysta z najlepszych narzędzi SEO, np. do analizy słów kluczowych,
  • Twoja witryna będzie piąć się na wyższe pozycje w wyszukiwarce – dzięki dobrze zoptymalizowanym tekstom, 
  • prawidłowy format tekstu będzie przejrzysty zarówno dla użytkowników, jak i botów Google, 
  • teksty będą wyposażone w linki wewnętrzne przekierowujące na inne podstrony, dzięki czemu nawigacja po witrynie będzie o wiele prostsza, 
  • Twoja strona internetowa będzie wypełniona interesującą i merytoryczną treścią, co wzbudzi zaufanie u potencjalnych klientów, a firma będzie postrzegana jako bardziej profesjonalna, 
  • Ty, jako właściciel zaoszczędzisz czas, który możesz przeznaczyć na wykonywanie codziennych obowiązków. Jednocześnie zaoszczędzisz pieniądze, ponieważ dobre teksty seo z czasem przyniosą wiele dobrego dla Twojej witryny. 

Jeśli zastanawiasz się, gdzie szukać dobrego copywritera – warto wybrać agencję copywritingu lub sprawdzoną firmę. Będziesz mieć pewność, że Twoje pieniądze nie zostały wyrzucone w błoto, a stworzone treści przyniosą efekty, które pozytywnie wpłyną na rozwój firmy.

Autorka Kamila Selwa – Copywriter SEO w Kuźni e-biznesu.
Kamila swoją przygodę z pracą w marketingu internetowym rozpoczęła około rok temu. Stale rozwija swoje umiejętności, by w przyszłości poszerzyć swoje działania (nie tylko w obszarze content marketingu). Stale zdobywana wiedza oraz nowe doświadczenia mają wpływ na jej rozwój nie tylko w pracy, ale w każdej dziedzinie życia. Prywatnie miłośniczka książek i zwierząt (szczególnie psów).

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (5 głosów, średnia: 3,20 z 5)

Kuźnia e-biznesu

Kuźnia e-biznesu

Komentarze

  1. Od lat już korzystamy z usług copywriterów, są to głównie freelancerzy. Dobór odpowiednich był niezwykle trudny, jednak z upływem czasu udało się wypracować 2-3 kontakty, które nam oraz naszym Klientom doskonale odpowiadają 🙂

  2. Czy częstsze dodawanie treści przyspiesza pozycjonowanie strony? Jeżeli tak, to jak mocno wpływa ten czynnik na pozycjonowanie?

    • Każda treść a szczególnie jej dodawanie sprzyja pozycjonowaniu – szczególnie jeśli wykorzystuje się linkowanie wewnętrzne oraz odpowiednie optymalizacje pod kątem słowa kluczowe głównego oraz długiego ogona.

  3. Pomijając aspekt promocyjny Kuźni 🙂 należy także pamiętać, aby dobrze zweryfikować potencjalnych copywriterów. Dużym plusem jest zawsze doświadczenie w danej branży, w szczególności jeżeli pracuje się w dość niszowym segmencie rynku. Copy, który jest świeży w tematyce zapewne popełni sporo błędów merytorycznych zanim “nauczy się” branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Golden Marketing Conference

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły