Monitoring Senuto służy do sprawdzania pozycji, jakie serwis, subdomena lub wybrany URL (np. strona artykułu) zajmuje w Google na wybrane frazy kluczowe. Ale to nie jedyna funkcja najnowszego modułu w ramach Platformy Senuto. Sprawdź 10 rodzajów przydatnych danych, które sprawdzisz w Monitoringu Senuto. Szczególnie zwróć uwagę na pozycję numer 2!

1.    Sprawdzisz codzienne zmiany w pozycjach serwisu na wybrane słowa kluczowe

Monitoring Senuto zapewnia Ci codziennie świeże dane na temat pozycji wybranego serwisu, subdomeny lub adresu URL w wynikach wyszukiwania Google na zdefiniowane przez Ciebie słowa kluczowe.

Dla każdego serwisu, który chcemy wypozycjonować w Google, powinniśmy opracować zestaw fraz kluczowych, na których z punktu widzenia biznesowego zależy nam najbardziej. Dodając te frazy do projektu w Monitoringu, możemy obserwować jak wysoko nasz serwis, strona kategorii, produktu czy artykułu jest na nie widoczny w Google – czy rośnie, czy spada. Wszystko po to, aby odpowiednio reagować i w odpowiedni sposób kalibrować swoje działania.

2.   Znajdziesz frazy na rynki zagraniczne i sprawdzisz ich pozycje w jednej Platformie, czyli Baza słów kluczowych i Monitoring na zagranicę

Tego może jeszcze nie odkryłeś, ale jeśli pracujesz z klientami spoza Polski, Monitoring Senuto przyda Ci się do obserwowania pozycji słów kluczowych na tamtejszym rynku!

Nieważne, czy walczysz o wysokie pozycje w Google niemieckim czy brazylijskim – w Senuto podejrzysz pozycje serwisów w dowolnym języku i kraju. Ale to nie wszystko…

Źródło: app.senuto.com, Baza słów kluczowych

Przy pracy na rynkach globalnych przyda Ci się również Baza słów kluczowych Senuto, w której wyszukasz słowa kluczowe do kampanii na różnych rynkach zagranicznych. Będą to nie tylko frazy z długim ogonem, ale również słowa kluczowe powiązane semantycznie.

Nie musisz już sięgać do dwóch osobnych narzędzi. Wystarczy, że znalezione w Bazie słowa przerzucisz do Monitoringu i gotowe – można pracować nad widocznością! Czy to w Polsce, czy zagranicą!

3.    Zbadasz jak pozycje serwisu przekładają się na ruch organiczny na stronie – integracja z GA i GSC

Źródło: app.senuto.com, integracja z Google Analytics i Google Search Console

Wysokie pozycje w Google na konkretne frazy mają służyć zwiększeniu ruchu organicznego na stronie. Czy badasz jak obecność w TOP3 na główne słowa kluczowe przekłada się na ruch w Twojej witrynie? Jeśli nie, czas najwyższy!

W Monitoringu Senuto badanie korelacji między osiąganymi pozycjami a liczbą wizyt na stronie, jest bardzo proste. Wystarczy za pomocą kilku klików zintegrować konto Senuto z naszym kontem Google Analytics i Google Search Console. Wtedy najważniejsze dane mamy w jednym miejscu!

4.    Sprawdzisz jak opublikowany artykuł rankuje na frazy, pod które został zoptymalizowany

Zgodnie z dobrymi praktykami, każdy artykuł, który publikujesz na blogu, powinien opierać się o szkielet zbudowany z głównej frazy kluczowej i słów powiązanych semantycznie. Jedna fraza kluczowa w tytule, inne w nagłówkach i w samej treści.

Research, który przeprowadzasz przed rozpoczęciem pisania, a następnie sam proces przelewania myśli do Google Docs, zajmuje jednak sporo czasu. Szkoda byłoby nie mierzyć efektów, które w ten sposób staramy się osiągnąć.

W Monitoringu Senuto możesz sprawdzić, jak Twój artykuł jest widoczny w Google na frazy, pod które został zoptymalizowany. Wszystko po to, aby móc wprowadzić poprawki, jeśli zdobywanie wysokich pozycji nie idzie zgodnie z planem.

Wskazówka: Jeśli w Analizie widoczności Senuto sprawdzisz, że Twój artykuł jest widoczny na dodatkowe frazy (nie tylko te, które zaplanowałeś), to możesz je w dowolnym momencie dodać do swojego projektu w Monitoringu.

5.    Podejrzysz, jak konkurencja jest widoczna na frazy kluczowe, na których Ci zależy

Źródło: app.senuto.com, raport Macierz konkurencji

Monitorujesz swoje pozycje w Google na frazy kluczowe, na których zależy Ci najbardziej. A jak na te same frazy widoczne są serwisy konkurencji? Sprawdź, kto z Was jest wyżej w SERP na poszczególne słowa kluczowe! Jeśli w pojedynczych przypadkach to nie Ty wiedziesz prym, podejrzyj co robią konkurenci. I zawalcz, aby ich przegonić!

W Monitoringu Senuto sprawdzisz też jak duży dystans dzieli Cię od konkurencji – porównasz Waszą liczbę słów kluczowych w TOP3, TOP10 i TOP50 wyników wyszukiwania, a także średnią pozycję czy ruch. 

Wskazówka: W Analizie widoczności Senuto możesz sprawdzić wszystkie słowa kluczowe, na które wybrany URL jest widoczny w wynikach wyszukiwania. Wystarczy wpisać adres główny domeny do analizy i przejść do raportu Pozycje, a tam przefiltrować otrzymaną listę za pomocą filtra „URL”, wklejając adres, którego widoczność chcesz zbadać.

Znając wszystkie słowa kluczowe, na które wyświetla się dany URL, wiesz, jakie frazy powinny się znaleźć również na Twojej stronie.

6.    Sprawdzisz, czy Twój serwis nie ma problemu z kanibalizacją treści

Źródło: app.senuto.com, raport Kanibalizacja

Słyszałeś o zjawisku kanibalizacji słów kluczowych? Kanibalizacja treści występuje wtedy, gdy kilka podstron w ramach jednego serwisu wyświetla się w Google na to samo słowo kluczowe. Zasadniczo jest to zjawisko negatywne i powinno się go unikać, ale wykrycie problemu w serwisie nie zawsze jest łatwe.

Chyba że zajrzysz do Monitoringu Senuto – w narzędziu Kanibalizacja przeanalizujesz pod tym kątem cały swój serwis. Senuto wyposaży Cię w informacje na temat tego, czy w ramach Twojej domeny występuje omawiany problem. Jeśli nie, przez jakiś czas możesz spać spokojnie J. Jeśli tak, system wskaże konkretne frazy, jak i adresy URL dotknięte kanibalizacją, a także poinformuje Cię o wahaniach pozycji serwisu w Google.

O tym, jak walczyć z kanibalizacją treści, przeczytasz tutaj: https://www.senuto.com/pl/blog/kanibalizacja-slow-kluczowych/

7.    Pozycjonujesz serwisy klientów? Sprawdzisz, czy Twoje działania przekładają się na wyższe pozycje w Google!

Monitorując jak z dnia na dzień zmieniają się pozycje serwisu, którym się zajmujesz, wiesz, które z Twoich działań przekładają się na wzrost pozycji. Dzięki temu nie tylko jesteś w stanie optymalizować swoją pracę, ale także stajesz się lepszym specjalistą.

Dodatkowo, korzystając z Monitoringu, możesz w transparentny sposób raportować swoim klientom osiągane rezultaty. Umówiliście się, że zwiększysz widoczność ich witryny na konkretne frazy? Nadaj im dostęp do projektu w Monitoringu Senuto, aby widzieli jak pozycje ich serwisu rosną na te frazy dzień po dniu. 

8.    Zlecasz działania SEO? Sprawdzisz wyniki współpracy z agencją!

Jeśli zlecasz działania pozycjonerskie zewnętrznej agencji lub specjaliście SEO, powinieneś monitorować, jak ich działania przekładają się na rzeczywiste pozycje Twojej witryny w Google. Warto wiedzieć, czy wydawane pieniądze przynoszą oczekiwane rezultaty.

Jeśli Twoja agencja korzysta z Monitoringu Senuto w swojej codziennej pracy, zapytaj o dostęp do swojego projektu. Jeśli nie, polecam założyć własne konto i trzymać rękę na pulsie.

Wskazówka: Jeśli w celu weryfikacji pracy SEO specjalistów manualnie sprawdzasz pozycje swojego serwisu, wpisując w Google pojedyncze frazy, to analiza ta nie będzie w żaden sposób miarodajna.

Dlaczego? Google personalizuje wyniki, które otrzymujesz – m.in. dopasowuje je do Twojej lokalizacji czy odwiedzanych przez Ciebie serwisów. Monitoring Senuto z kolei sprawdzi pozycje Twojej witryny z czystego konta pozbawionego historii wyszukiwania i innych cech, które mogłyby zakrzywić otrzymane wyniki. 

9.    Sprawdzisz ekwiwalent reklamy płatnej na swoje frazy

Źródło: app.senuto.com, raport Pozycje

Jedną z metryk, na którą trafisz w Senuto, jest ekwiwalent reklamy płatnej. Dowiesz się dzięki niej jaki jest koszt za klik w reklamę Google Ads na daną frazę. Jak przełożyć tę informację na język SEO?

W przypadku, gdy zlecasz działania pozycjonujące na zewnątrz, metryka CPC pozwoli Ci ocenić, czy efekty dostarczane przez agencję mają sens. Jeśli za pozycjonowanie na konkretne frazy płacisz więcej niż za potencjalną reklamę, może warto zmienić warunki umowy.

W przypadku, kiedy stoisz po drugiej stronie i to Ty jesteś usługodawcą pracującym nad zwiększeniem widoczności serwisu klienta w Google, możesz posłużyć się metryką CPC, aby wykazać, jak opłacalna jest Twoja praca.

10. Sprawdzisz które sekcje serwisu są najlepiej zoptymalizowane pod wybrane frazy

Jeśli walczysz o wysokie pozycje w Google, w pierwszej kolejności powinieneś skupić się na odpowiedniej architekturze informacji w ramach swojego serwisu. W Monitoringu Senuto szybko zweryfikujesz jak poszczególne sekcje – np. strony kategorii czy poszczególnych produktów – radzą sobie w wynikach wyszukiwania.

Raport w Monitoringu Senuto daje możliwość sprawdzenia widoczności poszczególnych adresów URL. Dowiesz się:

  • na jaką liczbę fraz jest on widoczny w TOP3, TOP10 i TOP50;
  • jaką ma widoczność;
  • jaka jest suma wyszukań wszystkich fraz;
  • jakie są jego TOP słowa kluczowe i zajmowane na nie pozycje.

Podsumowanie

Monitoring Senuto to narzędzie, które wyposaży Cię w wiele przydatnych danych – zarówno wtedy, gdy zlecasz działania SEO agencji, jak i w przypadku, kiedy to Ty zajmujesz się pozycjonowaniem.

Zakładając darmowe konto testowe w Senuto, masz 14 dni na wypróbowanie wszystkich funkcji – nie tylko Monitoringu, ale również modułu Analizy widoczności (sprawdzisz tam widoczność serwisu na wszystkie słowa kluczowe), oraz Bazy słów kluczowych (znajdziesz tam słowa do kampanii). Jeśli po tym czasie zdecydujesz się zostać z Senuto na dłużej, skorzystaj z 10% rabatu na hasło ZGRED

Senuto dostępne jest pod adresem: https://app.senuto.com/

Autor: Karolina Matyska | Senuto

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

    • Namolnie. Szczególnie do raportów wkładam dane z senuto. Dodatkowo tez inne narzedzia – wiadomix 🙂

  1. A więc wpadłem na stronę: https://www.senuto.com/pl/cennik/. Ogólnie to jest tam dość zabawnie 🙂 O co mi chodzi? Hmm. Na przykład pakiet pierwszy pod nazwą Plus. Przy wyborze jeden miesiąc ukazał się cena: 99 zł. Przy 6 miesiącach – 84 zł. Przy 12 miesiącach cena: 79 zł. No ja pierdolę, jasne, że biorę 12 miesięcy za 79 zł. Tańsze jak za jeden miesiąc. To się nazywa promocja 🙂 Niech chłopaki z Senuto cennik jasno i przejrzyście ułożą. Sugeruję dodać za tymi cyframi, które podałem: „/miesiąc” albo „na miesiąc”. Domyślam, że o taki cennik im chodził. Szkopuł w tym, że jeżeli chodzi o ceny, to klient nie powinien się domyślać jak jest, ale ma być pewny jak jest.

  2. Czy sezonowość może powodować to że liczba fraz w top 10 oraz ruch według semstorm wzrósł a w Google Analitycs jest spadek odwiedzin?

    • Sezonowość masz na wykresie w senuto. Jeśli pokazuje, że wyświetlenia mają spaść to z reguły tak bedzie aczkolwiek nie musi tak być. Semstorm nie pokazuje ruchu – po raz kolejny podkreślam, że SEMSTORM nie pokazuje ruchu!!! Jest to jakiś współczynnik, który wynika z wielu elementów i jest ich wypadkową. Wskaźnik ten należy jedynie intepretować w ten sposób, że skoro Tobie spadło to innemu wzrosło i tyle. Odkąd semstorm powstał nigdy nie sugerowałem się tym wykresem.

  3. Mam pytanie: Panie Zgredzie:) będziesz publikował wpis na temat: Twoja witryna przeszła na indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych? Taką informację otrzymałem w Google Search Console. W tej chwili opisy kategorii na wersji na Mobile mam wrzucone na dół strony pod produktami. Na wersje Desktop mam u góry. Po przeczytaniu informacji: indeks będzie używał głównie mobilnej wersji zawartości strony – myślę, że dobrze jakby teksty wróciły do góry. Co o tym myślisz? Pozdrawiam

    • Nie, nie będę pisać. Jeśli chodzi o teksty w CSS (kodzie) zróv u góry a wyświetlaj na dole 🙂 Anyway – tekst u góry zaburza UX więc nie powinno się tam umieszczać tekstów.

  4. a jeszcze jedno: jeżeli mam informacje „Twoja witryna przeszła na indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych” to jak przesunę tekst na Desktop z góry na dół – to nie powinno mieć to wpływu na pozycje – zgadza się? Powinno wpłynąć na lepsze UX. Dobrze myślę?

  5. Są jakieś darmowe programy, które mają chociaż część tych funkcji? narazie zaczynam z SEo ze swoją stroną i chce potestowac rózne rzeczy a potem dopiero inwestowac

    • Sitebulb jest w pełnej wersji przez 14 dni. Z darmowych nie korzystam, z resztą niektóre narzędzia sukcesywnie likwidują darmowe profile.

  6. Czy w analizie widoczności Senuto można sprawdzić widoczność jednego adresu URL? Zamiast całej domeny?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły