Osoby, które znają się na marketingu internetowym, dobrze wiedzą jakie warunki trzeba spełnić, żeby założyć taki sklep online, który będzie przynosił zyski; ile należy zainwestować w reklamę, żeby stał się widoczny w sieci. Największym kosztem jest jednak z reguły zatowarowanie magazynu.

W przypadku osób, które szukają dodatkowego źródła dochodów, liczy się także czas, który trzeba będzie poświęcić na obsługę sklepu i realizację zamówień. Specjaliści od marketingu online wiedzą też, że hossa na zakładanie sklepów w Internecie jeszcze potrwa i warto spróbować swoich sił w tej dziedzinie. Jak zoptymalizować koszty na etapie początkowym działalności, kiedy jest to szczególnie ważne i kiedy nie chcemy dużo inwestować?

Dropshipping ? nowy sposób realizacji handlu online

Można wypróbować dropshipping. Pomimo tego, że w USA czy w krajach zachodnich Europy jest to częsty sposób funkcjonowania sklepów Internetowych, w Polsce dopiero się rozwija. Model dropshippingowy jest polecany od kilku lat, jednak jego pionierskie wersje były trochę mniej korzystne i nie zawsze opłacalne dla obydwu stron umowy. W skrócie jest to rozwiązanie logistyczne między np. sklepem internetowym i hurtownią/producentem (czy importerem), które polega na tym, że hurtownia/producent odpowiada za wysyłkę towaru zakupionego przez klienta za pośrednictwem danego sklepu internetowego.

Jak wygląda logistyka tego procesu?

Nie istnieje wyłącznie jeden model współpracy dropshippingowej. W praktyce jej warunki zależą od oferty danej hurtowni. Niemniej można wyróżnić dwa najpopularniejsze modele.

Model, który oferuje bagexpress.pl przebiega w następujący sposób:

Bagexpress.pl-model-wspolpracy logotypy-ue Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Dotacje na innowacje ? Inwestujemy w Waszą przyszłość
Stworzenie i wdrożenie systemu B2B usprawniającego współpracę Nidea sp. z o.o. z partnerami w zakresie zamówień, obsługi należności i wymiany dokumentów.

1. Sprzedawca (właściciel sklepu internetowego) rejestruje się w systemie dropshippingowym. Sklep www może istnieć wcześniej lub może dopiero rozpoczynać działalność. Sklep może sprzedawać również inne produkty, innych dostawców, kategorii itd. Po podpisaniu umowy otrzymuje rabat.

2. Klient końcowy składa zamówienie do sklepu internetowego i płaci cenę detaliczną

3. Następnie Sprzedawca składa zamówienie w hurtowni (może się to odbywać manualnie lub automatycznie)

4. Hurtownia kompletuje wysyłkę.

5. Poprzez system lub Sprzedawcę dokonuje się wpłata na konto hurtowni. Sprzedawca płaci cenę hurtową zgodnie z uzyskanym rabatem

6. Wysyłka towaru na adres podany przez Klienta

Gdzie jest ryzyko?

Właściciel sklepu internetowego traci kontrolę nad jakością towaru oraz nad czasem realizacji wysyłki. Dla klientów kupujących online krótki czas realizacji stanowi czasami decydujące kryterium w wyborze sklepu. Dlatego ważne jest znalezienie poważnej hurtowni, która będzie szybko i rzetelnie realizowała ?nie swoje? zamówienia. Nasuwa się także pytanie o obsługę reklamacji oraz zwrotów towaru bez podania przyczyny. Te kwestie również warto doprecyzować. Z racji tego, że to hurtownia jest podmiotem realizującym wysyłkę zamówionego produktu, powinna być również odpowiedzialna za przyjmowanie reklamacji i zwrotów.

Jak na tym zarobić?

Hurtownia, która współpracuje na zasadzie dropshippingu, nie sprzedaje swoim kontrachentom towaru w cenach detalicznych. Oferuje natomiast rabaty. Ich wielkość zależy od warunków danej umowy, a te mogą się różnić. Nie ma jednego wzoru. Zniżka może zależeć od wysokości kwoty, za którą zakupiono towar w hurtowni i dochodzić nawet do -37% na cały asortyment. Korzystne jest, kiedy partner dropshippingowy otrzymuje zniżkę już na start, zaraz po podpisaniu umowy dropshipingowej.

Do niewątpliwych zalet takiego systemu należy to, że nie musimy inwestować kapitału w zakup towaru, w utrzymanie powierzchni magazynowej, ochronę. Odpada także kwestia realizowania zamówienia i organizowania wysyłki, co jest bardzo absorbujące. Kluczowym zadaniem właściciela w takim systemie jest dbanie o promocję sklepu w Internecie, budowanie relacji z klientami, działania w social media. Można się także skupić na tworzeniu własnej marki, ponieważ hurtownia może wysyłać towar pod logiem sklepu, a nie swoim.

Jeśli znajdziemy poważną hurtownię i orientujemy się trochę w trendach marketingowych, jest to praktycznie biznes bez ryzyka.

Sprawdzony model dropshipping-owy znajdziesz na: http://bagexpress.pl/p/4/modele-sprzedazy/drop-shipping ? zarejestruj się i zarabiaj.

Jakub Wasielewski

Jakub Wasielewski

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Nie wiedziałam, że tak się to nazywa ale mamy już 4 takie sklepy, wszystko działa super do czasu gdy niema reklamacji i o ile produkt jest prosty – często dużo zależy od dostawcy i tego czy informuje nas o zmianach w asortymencie czy cenach. Jeżeli nie to można sprzedać coś klientowi docelowemu po cenie nieadekwatnej do ceny zakupu. Najlepiej tutaj spisywałoby się API i podpięcie własnego sklepu do stanów magazynowych i cen producenta czy hurtowni ale z tym niestety różnie bywa :/

  2. Artykuł dobry, ale czcionka mała. To jest właśnie idealny model dla firm specjalizujących się w Marketingu. Proponuje to rozwiązanie wszystkim klientom, ale bardzo często natrafiam na mur niezrozumienia. Przy pierwszej tego typu propozycji którą złożyłem producentowi plecaków, Prezes odrzekł ,że to konflikt interesów i nie zgadza się 🙂 Mam często wrażenie ,że w Polsce chyba pieniądze mają nie Ci ludzie co trzeba. Jak już zaczynają trafiać do ludzi po latach idee to ja jestem znów 5 lat dalej i się nie rozumiemy.

  3. Temat znany już od kilku lat. Zastanawia mnie co jeśli hurtownia zalega z wysylką towaru, albo jeśli towar jest uszkodzony. Co w takiej sytuacji robi właściciel sklepu.

  4. Wszystko zależy od hurtowni, teoretycznie takie jak zaleganie z wysyłkami, nie zdarzają się. W przypadku uszkodzeń, jest to reklamacja którą również zajmuje się hurtownia. Właściciel sklepu jedynie kontaktuje się z klientem.

  5. Super artykuł, pierwszy raz czytam o takim modelu biznesowym i niestety teraz pluje sobie w brodę, bo z pewnością warto wiedzieć takie rzeczy.

  6. To że wcześniej nie słyszałem o tym modelu, utwierdza tylko to co napisałeś, że w Polsce model taki dopiero raczkuje, gdzie na zachodzie jest na porządku dziennym i sprawdza się wyśmienicie. Szkoda, że w 99% przypadków to my czerpiemy pomysły od innych krajów. Mogłoby się to chociaż zrównoważyć.
    Bardzo ciekawy artykuł i jako nowy czytelnik 🙂 czekam oczywiście na następne!

  7. Dropshopping jest tematem już dawno na językach – niestety jednak nadal za rzadko. Siła przebicia jest bardzo słaba, szkoda bo to bardzo wdzięczny temat.

  8. Obecnie wiele osób chwali sobie Dropshipping tylko strasznie dużo sklepów internetowych powstało na bazie tego systemu 🙁 (duża konkurencja). Sam chce spróbować zarabiać w ten sposób :).
    PS. Ostatnio pisałem w PHP integracje sklepu z hurtownia dropshopping i widziałem ile zamówień może generować taki sklep przy dobrym wypozycjonowaniu :).

  9. Opisy produktów kopiowane od producentów i powielane w wielu sklepach na pewno wymagają dodatkowych zabiegów redakcyjnych. Warto zadbać też o większą unikalność i tworzyć wartość dodaną (np. komentarze, opinie) w swoim sklepie.

  10. Ciekawe podejście do biznesu. Jest pewnie kilka opcji do doprecyzowania. Ciekawe jak ze zwrotem towaru. Reklamacjami itd.

  11. Sam, posiadam, jeden taki sklep i jest to trochę kłopotliwe, człowiek po pewnym czasie chce mieć więcej kontroli, coraz więcej rzeczy mu nie pasuje. Brak możliwości większych zmian, z góry ustalony towar, niby jest możliwość dodania nawet własnego asortymentu jednak ręczna modyfikacja wszystkiego z góry skazuje na porażkę. Tak jak w artykule, błędy czy braki na magazynie irytują, bo to ty musisz tłumaczyć klientowi dlaczego towar nie dojechał. Tego typu sprzedaż jest w rzeczywistości naprawdę tylko dla nowicjuszy, albo osób które nie mają kapitału na porządny start.

  12. Teraz jest trend na Dropshipping podróbek z Aliexpress poprzez Allegro ale z tego co widzę to te konta szybko znikają i są problemy z jakością towaru.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły