fbpx
Agencja SEO Zgred - Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron kancelarii prawniczych – omówienie kilku przykładów oraz mały ebook do pobrania

Małe strony firmowe,  zwłaszcza dla prawników, adwokatów (czytaj kancelarii) to zawsze dość duże wyzwanie dla firmy pozycjonującej. Obecnie pozycjonowanie samymi anchorami nie zawsze zdaje egzamin (napisze specjalnie „nie zawsze” aby nie generalizować). Ostatnio było kilka zapytań (<10) odnośnie pozycjonowania tego typu stron, jak również kilka (>5) konsultacji z dziedziny optymalizacji oraz przebudowy witryny. Z tego tez względu chciałbym podzielić się kilkoma refleksjami, które „naszły Mnie” po częstokroć długiej korespondencji mejlowej czy rozmowach telefonicznych.

Dobór słów kluczowych przy pozycjonownaiu strony kancelarii

Nie każdy musi znać się na pozycjonowaniu ale przesyłanie 100 czy więcej słów kluczowych dla witryny firmowej, która ma zaledwie 4-5 podstron i upieranie się przy tym jest pozbawione sensu. Witryna taka nie „przyjmie” na swoje barki więcej jak 8 do 10 słów kluczowych i to jeszcze może być problem, jeśli teksty na stronie są ubogie.

Przykładowo w tabeli poniżej porównałem życzenie klienta i możliwości (potencjalne) witryny – efekt jest piorunujący zwłaszcza dla właściciela serwisu:

strona-firmowa-dobor-slow-kluczowych

Aby była możliwość pozycjonowania dużej liczby fraz należy …przebudować serwis.

Przebudowa serwisu – dodanie poradnika, bloga …

Jest to ciężkie wyzwanie aby przekonać właściciela do tego, aby zechciał dodać dział porad. Co da Nam prowadzenie bloga w postaci porad prawnych ?

  • zbudowanie tak zwanego długiego ogona (long tail) umożliwiającego szerokie pozycjonowanie
  • zbudowanie większego zasięgu w Internecie – informacje o dobrze prowadzonych blogu czy poradach bardzo szybko rozprzestrzeniają się w Internecie
  • zbudowanie marki – lepsza rozpoznawalność zarówno domeny jak i firmy
  • zdobycie większej liczby odwiedzających serwis
  • i to co najważniejsze – napływ nowych klientów

To jedne z większych zalet posiadania rozbudowanego serwisu. Artykuły nie muszą powstawać jak grzyby po deszczu. Wystarczy wystartować z około 30 artykułami aby po 4-6 tygodniach zauważyć wzrost ruchu. Publikacje można zamieszczać 2-3 sztuki miesięcznie – po roku czasu cierpliwego budowania „zaplecza” pozyskamy wielu klientów a co za tym idzie również dzięki Nim będziemy mogli cieszyć się z wysokich pozycji w wyszukiwarce.

Czy warto zamieszczać CV osób pracujących w kancelarii ?

Odpowiedź krótka : TAK. Bardzo wielu klientów dostaje „pocztą pantoflową” informację, że Pan Mecenas X jest dobry i warto z jego usług korzystać. Mając do dyspozycji Internet poszukujemy wtedy informacji o Panu X wpisując „mecenas X opinie”, „mecenas X życiorys”, „adwokat Pan X” – to tylko niektóre przykłady.

Dzięki umieszczeniu na stronie kancelarii krótkiego CV o Panu X jako wysokiej klasy specjaliście w dziedzinie prawa np cywilnego, możemy pozyskać ruch na takie właśnie zapytania.

Czy warto zamieszczać podstronę z cennikiem w kancelarii prawniczej?

I tak i nie … oczywiście żadna szanująca się firma takowego cennika nie poda ponieważ BARDZO zależy on od indywidulanych potrzeb klienta. Jednakże jeśli chcemy pozyskać ruch z tytułu fraz np „porada prawna cennik” warto tę podstronę dodać opisując sprawy jakimi się kancelaria zajmuje oraz informację, ze cennik ustalany w trybie indywidualnych negocjacji i tym podobne.

Linkowanie wewnętrzne

Niestety jest to zawsze najsłabiej wykorzystywana rzecz przy optymalizacji (nawet Ja czasem zapominam o tym fakcie). Linkowanie polega na umieszczeniu odnośników w tekście znajdującym się na danej stronie, które kierują do innych podstron w ramach serwisu właściciela (internal linking).

Z małych firmowych serwisów takie linkowanie daje naprawdę niewiele, ponieważ najczęściej nie ma wystarczająco dużo dobrej treści. Co innego gdy serwis zostanie przebudowany i będziemy mieli do dyspozycji blog w postaci poradnika.

 

Tym całym krótkim wstępem chciałbym zachęcić Was do pobrania poniższego dokumentu. Po zapoznaniu się zachęcam do dyskusji – chętnie wysłucham uwag, pytań, krytyki … Ale mam nadzieję, że się przyda 🙂

 

Pobierz dokument PDF o optymalizacji wizytówek firmowych

 

 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (30 głosów, średnia: 3,67 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarzy (41)

  1. gdaq
    Wrzesień 14, 2013

    Dzięki za udostępnienie dokumentu.

  2. Tomasz Wydra
    Wrzesień 14, 2013

    Bardzo dobry poradnik.
    Można jeszcze dodać stronę do katalogów branżowych. A odnośnie prawa jest ich trochę

  3. Filip
    Wrzesień 14, 2013

    Krótko, zwięźle i na temat. Sama esencja. Bardzo dobry artykuł na dobranoc:)

  4. Wedro
    Wrzesień 15, 2013

    Zgredzę 😛 3 frazy na podstronę bez problemu a czasem jak frazy podobne to i 5 da się utknąć 😉

    • Paweł Gontarek
      Wrzesień 15, 2013

      Wiem Piotrze … wiem ale to zależy od klienta czy się zgodzi na zmiany czy nie 🙂

  5. Wedro
    Wrzesień 15, 2013

    „rozwody separacje alimenty – prawo jakieś tam czy jakieś inne” 🙂

  6. Jędrzej Mikus
    Wrzesień 15, 2013

    Dużo raczej oczywistych rzeczy jednak dużej ilości osób artykuł z pewnością się przyda. Jednak na nic te porady jeśli handlowiec lub też my nie będziemy wstanie przekonać klienta do przebudowy strony/stworzenia nowej i ogólnych prac na nią 🙂

  7. Tomasz
    Wrzesień 15, 2013

    Świetny poradnik, i słowa uznania dla autora. THX

  8. Wojtek
    Wrzesień 15, 2013

    Dobra sprawa to właśnie rozbudowa o porady na blogu!
    Dzięki, pozdro

  9. Marcin
    Wrzesień 15, 2013

    Najgorsze to przekonanie Klienta, żeby zgodził się na zmiany. Z jakiś powodów sądzą, że strata jakiejkolwiek frazy to koniec świata. Niekiedy pomagają testy i jak się udowodni, że jednak nie stracił a być może zyskał to Klient nabierze zaufania. Zostało mocno z ubiegłych lat napychanie słowami i klienci nie chcą z tego zrezygnować i już. I jeszcze to co Paweł Gontarek od czasu do czasu przypomina. Dobór słów kluczowych. Ostatnio miałem właśnie zapytanie od klienta – 20 fraz i wszystkie z zerowym wyszukiwaniem. Tak se wymyślili. Tak im podpowiedział „pozycjoner” przybiegający z fakturą z miesiąc. Ale coś ich tknęło i poprosili mnie o analizę.

  10. Paweł
    Wrzesień 15, 2013

    Też pochwalę 🙂 bardzo przydatny artykuł dla naszej branży.
    dziękujemy

  11. mitrok
    Wrzesień 15, 2013

    Przeczytałem sobie poradnik, ciekawa lektura na niedzielny wieczór 🙂
    Uzupełniając, na olx.pl przechodzą linki DF z dowolnym anchorem 😉

    • Paweł Gontarek
      Wrzesień 15, 2013

      Michał – musiałeś ?! Musiałeś ?!

    • Marek
      Wrzesień 15, 2013

      przechodzą w momencie edycji, ale jak już ktoś to zmoderuje to niestety usuwają linki:/

  12. Daniel
    Wrzesień 15, 2013

    Dzięki za PDF. Ciekawa sugestia z CV – warta wykorzystania również w przypadku innych zawodów.

  13. Instile
    Wrzesień 16, 2013

    Dobry dokument w pdfie, tylko czy jakiś prawnik strawi tyle tekstu ? …. w sumie powinien – umowy tworzone przez nich są jeszcze dłuższe

  14. Kamil Dudziak
    Wrzesień 16, 2013

    Paweł nie wiem jak Ty to robisz ale odnoszę wrażenie, że wszyscy Twoi klienci albo są „kumaci” albo z czasem ich wyedukujesz w SEO 🙂
    Jak dla mnie poradnik dobry ale napisany w naszym języku SEO, niekoniecznie zrozumie go Pan prawnik czy Pani Xsińska.

    Dodałbym do niego informacje na tema przemyślanej struktury menu, niby jest ale nie jasno opisane a dla mnie linkowanie wewnętrzne najlepiej oprzeć na menu, podobnie jak długi ogon. SEO zaczynam właśnie do tego by struktura serwisu umożliwiła mi jego rozbudowę i nowe linki wewnętrzne:)

  15. Magda
    Wrzesień 16, 2013

    Jak zwykle kawał przydatnej wiedzy, dzięki!
    PS Jak coś, to następnym razem służę darmową korektą 😉

  16. Rzetelny
    Wrzesień 16, 2013

    Dzięki za wpis. Będziemy się starać do tego stosować 🙂

  17. Krzysztof
    Wrzesień 16, 2013

    Ja z doświadczenia polecam też stworzyć porządną wizytówkę w Google Miejsca bo większość prawników pozycjonuje się na różnego rodzaju frazy lokalne, a pozycja na mapce z logiem czy zdjęciem prawnika tworzy atrakcyjną kombinację 🙂

  18. Artur
    Wrzesień 17, 2013

    Dziękuje Zgredzie za bardzo dobre informacje – kilka rzeczy naprawdę mi się spodobało i je na 100% wykorzystam

  19. hauerpower.com
    Wrzesień 18, 2013

    i linkownia leci… co jak G.przykręci linki z komentarzy…. znowu poleco profile do czyszczenia.

    • Twistet
      Wrzesień 18, 2013

      Odezwał się spryciarz z linkiem jako Imię…

  20. Dariusz Romanowski
    Wrzesień 19, 2013

    Post przeczytany, pdf się drukuje. Zapowiada się ciekawa lektura:)

  21. Damian
    Wrzesień 20, 2013

    No okej, a jeśli chodzi o blog, to lepiej aby byl pod adresem blog.nazwa.pl czy nazwa.pl/blog ?

    • Paweł Gontarek
      Wrzesień 20, 2013

      To zależy od konstrukcji strony – w tym przypadku zdecydowanie blog MUSI być w domena.pl/blog/ 🙂

  22. Witaj Paweł,

    Przede wszystkim gratuluję bardzo wartościowego i pomocnego wpisu oraz dołączonego raportu w pdfie. Z pewnością będę wielokrotnie do nich wracał, aby wykorzystać tę wiedzę w praktyce.

    Z moich obserwacji wynika, że wujek Google w ogóle zmierza w kierunku nagradzania stron regularnie aktualizowanych (czyli opartych głównie na blogach lub aktualizowanych tipach/poradach itp.), a karać spadkami będzie te, na których przez dłuższy czas nic się nie zmienia. Z jednej strony to dobrze, bo powinno to poprawiać merytoryczną jakość wyszukiwania, ale z drugiej strony narzuca na właścicieli stron „obowiązek” regularnego dbania o nowe materiały.

    Pawle, czy twoje doświadczenia potwierdzają moją opinię czy może widzisz przyszłość Seo inaczej?

    • Paweł Gontarek
      Październik 3, 2013

      Mam nadzieję, że będzie inaczej. Do małych stron – czyli wizytówek firmowych – trzeba będzie wypracować inne podejscie niż do storn aktualizowanych co jakiś czas i opartych o blogi bo przecież ciężko hydrualika zmusić aby pisał za każdym razem jak przepychał rurę.

      Na razie nie mam wypracowanego zdania i zakresu działań w tej kwestii ponieważ za krótko jest od osttaniego updejtu algorytmu.

  23. Paweł
    Październik 4, 2013

    Bardzo fajny, bo krótki i treściwy poradnik. Jeszcze ma jedną zaletę – zgadzam się z nim i stosuję te rzeczy! 🙂

    Sam przy budowie stron firmowych chcę stosować takie porady. Ostatnio zrobiłem taką stronę, wykorzystując rzeczy, które są opisane przez Ciebie, zgredzie.
    I faktycznie – po ponad miesiącu strona znalazła się na pierwszej stronie wyszukiwania. 🙂

  24. Adam
    Październik 7, 2013

    Dziękuję Ci za ten poradnik. Potrzebowałem i szukałem od dawna praktycznego poradnika dotyczącego linkowania wewnętrznego i ten Twój rozwiał moje wątpliwości 🙂
    Pozdrawiam, Adam!

  25. Green Day
    Październik 21, 2013

    Teraz w erze ciągłych updatów trzeba ostrożnie podchodzić do takich wizytówek.

  26. mirek
    Listopad 2, 2013

    To „prowadzenie bloga” to masz na myśli bloga w pozycjonowanej domenie czyli domena.pl/blog, a nie na subdomenie blog.domena.pl?

    • Paweł Gontarek
      Listopad 2, 2013

      Subdomena powoduje, ze mas zosobny serwis do pozycjonowania. Najlepiej jest jak blog jest w podkatalogu/podfolderze. Czyli domena.pl/blog/

  27. Łukasz
    Luty 15, 2014

    Dzięki za fajny poradnik. Pamiętajcie tylko, że przekonanie prawnika do zmian nie zawsze wynika z niechęci, a z ograniczeń narzuconych nam przez przepisy korporacyjne. Adwokaci i Radcy mają formalny zakaz „reklamowania się”. Rozsądniej jest więc tworzyć osobno stronę firmową kancelarii, a osobno prywatny blog.

  28. Maciej
    Marzec 20, 2014

    W przypadku adwokatów / radców prawnych / notariuszy cennika nikt nie podaje, bo jest to zakazane. Można jedynie podać stawki minimalne, które wskazuje ustawa. Natomiast jak ktoś podawałby ceny, nawet orientacyjne za poszczególne usługi to naraża się na postępowanie dyscyplinarne.

  29. Radek
    Listopad 21, 2015

    Dlaczego tak późno znalazłem ten wpis. Właśnie zapłaciłem za stronkę 😉

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie udostępniony. Wymagane pola są oznaczone *