Od początku grudnia otrzymuję wiele zapytań o powód nałożenia kar przez Google na serwisy internetowe (różnej maści: od stron firmowych posadowionych na Joomli do sklepów internetowych). Podobnie jest na forum google, na którym pojawiają się dziesiątki wpisów. Problemy dotknęły rózne domeny zarowno polskie PL/COM.PL, regionalne oraz globalne.

Wszystko sprowadza się do następujących najczęstszych błędów:

– indeksowanie wyników wyszukania, sortowania

– indeksowanie pustych stron z produktami

– brak blokowania folderów zawierających dane, które nie powinny znaleźć się w indeksie

– powielanie treści produktów w porównywarkach cenowych

– upychanie słów kluczowych w różnych miejscach na stronie: w nagłówkach meta, przesycenie tekstu strong’ami

– zduplikowanie strony głównej i podstrony serwisu – na przykład strona “o nas” jest identyczna jak strona główna

– błędy w stylach CSS powodujące cloaking – opisałem to przy okazji optymalizacji sklepu internetowego tutaj

Powyższe błędy to jedynie kilka przykładów. Jeżeli serwis jest pozycjonowany przez firmę SEO należy zwrócić się do niej po poradę lub o wykonanie optymalizacji… Często tych błędów nie da się uniknąć na etapie tworzenia serwisu (np cloakingu) gdyż webmaster przygotowujący stronę nie zna wytycznych Google i tak naprawdę nie wie co jest dobre a co złe – tutaj wskazane jest aby po etapie przygotowawczym, zanim serwis znajdzie się w Internecie, sprawdził go pozycjoner i dokonał odpowiedniego audytu. Uniknie się kosztownych wpadek z filtrami.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 3,00 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Golden Marketing Conference

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły