Style czyli technikalia odpowiadające za wygląd strony są bardzo istotnym czynnikiem do analizy. Spotkałem się z witrynami, które za pomocą ostylowania:
– ukrywały tekst poprzez jego ?jednopikselizację? lub umieszczały tekst w kolorze tła
– dokonywały zaburzeń czcionki przy znacznikach typu Hx ? skoro wiadomo, że wyróżnienia są po to aby były to nie należy wykonywać ich wszystkich za pomocą czcionek o tym samym wyglądzie i rozmiarze co czcionka standardowa
– jeśli używamy polecenia formatującego ?text-indent? odpowiedzialnego za wcięcia (akapity) należy stwierdzić, że Google może takie formatowanie oznaczyć jako SPAM
Przykład: jeśli użyjemy ostylowania typu:
text-indent:-999em;
ukrywamy tekst poza obszarem widocznym dla użytkownika ? czyli narażamy się na naruszenie wytycznych
– teksty pływające (tak zwane marquee) mogą również negatywnie wpływać na witrynę, gdyż bardzo często są tam upychane słowa kluczowe
Powyższe przykłady są jednymi z najczęściej stosowanych przez właścicieli stron i są źródłem częstych filtrów a niejednokrotnie banów (wykluczeni z indeksu Google).