fbpx
Agencja SEO Zgred - Pozycjonowanie stron www

Powtórzenie fraz

Robert asked 9 miesięcy ago

Czy za wielokrotne powtórzenie frazy z małymi zmianami np. w tagu H2 np. \”tanie usługi remontowe warszawa\”,\”tanie usługi remontowe bydgoszcz\” itp. można otrzymać karę od Google na frazę \”usługi remontowe miasto\” ?

11 odpowiedzi
Paweł Gontarek Personel answered 9 miesięcy ago

Tak można. Za upychanie słow kluczowych.

Robert answered 9 miesięcy ago

Jak taka kara wygląda czy to będzie spadek pozycji na wszystkie frazy czy tylko na „usługi remontowe miasto”?
Gdzieś czytałem, że kary takie najłatwiej dostać na money keywords a na długi ogon nic się nie dostaje. Czy to prawda?

Paweł Gontarek Personel answered 9 miesięcy ago

Kara za upcyhanie słów może być dwojaka: jeśli jest to Panda – kara dotyczy wtedy raczej całego serwisu. Jesli kara jest ręczna to znika praktycznie ruch w całości (organiczny).

Jeśli dotyka tego Fantom – to dotyczy pojedynczych podstron. Diagnoza jest dośc trudna w takim przypadku i stąd warto albo obserwowac GSC albo mieć monitoring słów.

NIe ma znaczenia na co jest kara. Czy to będzie krótki czy długi ogon czy money keywords.

Rafał answered 9 miesięcy ago

Strona ostatnio spadła na frazy na które była zoptymalizowana.
Najbardziej ucierpiała fraza o największej konkurencji i która była najbliżej poczatku w title.
Tytuł wyglądał tak: „nazwa usługi miasto1, miasto2, miasto3”.
Dodatkowo w h1 był powtórzony.
W stopce dodatkowo były h3 z „nazwa usługi miasto1” itd.
W związku z tym, że to jest WordPress i strona one-page zaindeksowane były również wpisy (nie wiem dlaczego bo nie linkowałem do nich wewnętrznie ze strony głównej) należące do poszczególnych kategorii będących sekcjami na stronie głównej, zawierały one również tą stopkę z h3.
Po spadku zauważyłem, że te wpisy są wyżej w wynikach wyszukiwania na ww. frazy od strony głównej.
Czy to może mieć wpływ na ten spadek i czy mam szanse na odzyskanie pozycji, ewentualnie ile będzie trwało odzyskiwanie pozycji jak poprawie optymalizację?

Paweł Gontarek Personel answered 9 miesięcy ago

Jeżeli wppisy są wyżej to znaczy że strona została przeliczona za upychanie słów kluczowych i spadła. Piszesz coś o one-page – czy to jest jednostronicowa strona z kotwicami? Jeśli tak to bym zbudował dedykowane podstrony na inne miasta – przykład kawalerskie.pl

Rafał answered 8 miesięcy ago

Mimo poprawionych błędów z upychaniem słów kluczowych filtr jeszcze nie puścił. Dodatkowo pozycje wypadły na niektóre frazy do >100
Poniżej wykres spadku 1 w marcu i 2 (>100) w kwietniu. Wykresy dotyczą frazy najbardziej konkurencyjnej. Zarówno dla desktop jak i mobilnych urządzeń.
https://pasteboard.co/HfXES9o.jpg
https://pasteboard.co/HfXFcGy.jpg

Czy warto czekać jeszcze aż puści filtr?
Czy to że jeszcze bardziej spadło to zły znak?

Paweł Gontarek Personel answered 8 miesięcy ago

Wyślij mi dmoenę na mejla info@zgred.chost.pl – zerknę.

Łukasz answered 4 tygodnie ago

Cześć Paweł, odświeżam temat z moim pytaniem. Wtyczka YOAST pokazuje, że słowo kluczowe w artykule występuje w dobrej liczbie ok. 2%. Niestety wiele podstron strasznie poleciało w dół na słowa kluczowa, choć są co roku aktualizowane, a objętość treści rośnie. W efekcie cała strona spadła. Moje pytanie, jak często może występować słowo kluczowe w artykule i skąd wiadomo, że strona wpadła pod filtr (w GSC nic nie ma o karach).

Paweł Gontarek Personel answered 4 tygodnie ago

Nie patrzę na Yoasta bo to czasem bez sensu. Nie ma też wytycznych do tego ile razy może występowac dane słowo kluczowe w treści i tytułach. Ważne tylko, żeby nie było spamu. Możesz trzymac się zasady 1-3 wystąpienia słowa kluczowego na kazde 1000 znaków jednak musi to być po polsku napisane i bez udziwnień.
Filtra za to nei zobaczysz bo to Pandożerca z automatu wchodzi. Na logikę – jak zrobisz 10 słów na 3000, a 10 tych samych na 6000 to te drugie może rankować gorzej. Posługuję się jezykiem polskim i logiką 🙂

Łukasz answered 4 tygodnie ago

Dzięki za odpowiedź! Jeszcze żeby doprecyzować, sugerujesz 0,1-0,3% słów kluczowych na 1000zzs czy na 1000 słów? YOAST podpowiada 1-2,5%. Sprawdziłem średnią i u mnie wynosi 18 wystąpień na 1000 słów, co daje ok. 2 słów na 1000zzs.

Paweł Gontarek Personel answered 4 tygodnie ago

Trudno mi powiedzieć czy takie nasycenie jest dobre czy złe. To zalezy od konstrukcji treści, pararafów i innych rzeczy. Jeśli leci dany artykuł to może oznaczać, że jednak tych słów jest za dużo. Ostatno na jednym schodziliśmy do 7 wystąpień i było OK. Ale wtedy słowo kluczowe występowało też w śródtytułach wykonanych za pomoca H2 i H3.
 
Mówię – na wskaźnik w Yoast nigdy nie patrzę bo to chory wskaźnik dla Mnie 🙂

Twoja odpowiedź

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Brak ocen)