Forum PozycjonowanieKategoria: PytaniaNazwa produktu w sklepie internetowym
Nazwa produktu w sklepie internetowym
29
2019-07-08T01:24:09+02:00

Rafał
Rafał asked 5 lat ago
Jaki jest sens zawierania w nazwie produktu nazwy kategorii w której się on znajduje czyli „karta graficzna” biorąc pod uwagę, że tylko wyszukiwany jest człon geforce rtx 2070 i rtx 2070, który razem z karta graficzna nie ma wyszukiwań np.

https://www.morele.net/karta-graficzna-msi-geforce-rtx-2070-armor-8g-gddr6-rtx-2070-armor-8g-4142733/

29 odpowiedzi
Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Bo część uzytkowników wpisuje nazwe produktu a część pełna nazwę czyli „karta graficzna” + typ

Rafał answered 5 lat ago
Czyli członu karta graficzna jakby nie był wyszukiwany w połączeniu z innymi słowami nie warto stosować?
Cechy produktu występujące w tytule np. GDDR6 też warto dobrać takie, które w połączeniu z innymi słowami w tytule są wyszukiwane?

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Wybacz, za krótko mi się odpisało.
Jak najbardziej warto i należy uzywac członu karta graficzna. Podopbnie lodówka: jedni wpiszą „beko + typ” a inni „lodówka beko + typ” – wiec jak najbardziej bezwzględnie nalezy dopisywać grupę produktową do nazwy produktu czyli „karta graficzna geforce 500xr” (model wymyśliłem).
Jeśli produkt ma cechę np „1GB RAM” to dopisac do TITLE, jeśli produkt ma kolor to też dopisujemy. Obecnie im więcej danych w TITLE tym lepiej.

Rafał answered 5 lat ago
W przypadku gdy  dany produkt należy do grupy wyszukiwanej ok. 100 razy np. inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy i nazywa się np. inwerter fotowoltaiczny fronius to czy warto dodać człon do nazwy produktu inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy np. „inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy fronius” (40 wyszukiwań), czy to ma sens bo będzie kanibalizacja z innymi produktami na inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy?
Co będzie w przypadku gdyby  fraza inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy nie była wyszukiwana razem z fronius, czy tytuł mógłby taki być inwerter fotowoltaiczny Fronius Symo 10.0-3-M 10kw… Warto zrobić wtedy podkategorie inwertery fotowoltaiczne 3 fazowe?
Czy cechy produktu lepiej umieszczać przed nazwą producenta czy po nazwie?

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago

Kategorii bardzo szczegółowych nie warto robić. Ale warto w TITLE i tytule produktu wszystko dokładnie opisać. Ale znam sklepy co taką kategorię by stowrzyły jednak ja ne jestem zwolennikiem. Szukający ma określone cele – albo szuka ogólnie wpisując \”interter fotowoltaiczny\” albo wpisując dokłądnie to słowo wraz z producentem i cechą charaktrystyczną.
Reasumując: kategoria \”inwerter fotowoltaiczny\” – i tam umeiszczam produkty, na bloga wrzucam opis z różnymi pytaniami. Proszę przejrzeć wyniki dla tej frazy – wpisując fraze ogólną albo dostajemy w wynikach kategorię lub wpis blogowy. wpisując frazę szczegółową dostajemy w wynikach albo wpisy blogwe zawierajace produkt albo karty produktowe ze sklepów.

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Nie wklejaj proszę adresów URL ze skracaczami bo system usuwa takie wypowiedzi. Dawaj normalne linki. Twoja odpowiedź została zakwalifikowana jako spam:
 
Widzę że wyszukiwane są takie frazy: fronius symo, fronius 10kw symo, fronius symo wifi, fronius wifi,
fronius symo 3 kw, falownik fronius symo 5.0 3 m, inwerter fronius symo 5.0 3 m, fronius 10kw symo Czy tak najlepiej nazwać produkty? inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy Fronius Symo 10.0-3-M 10kw, wifi
inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy Fronius Symo 3.0-3-S 3kw, wifi
inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy Fronius Symo 5.0-3-M 5kw, wifi Fraza fronius symo jest najczęściej wyszukiwana (260 wyszukiwań). Czy stosować wszystkie cechy, czy tylko te wyszukiwane w połączeniu z innymi słowami?
Czy ten człon początkowy „inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy” warto stosować? 
 
 
 

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago

No nie. Za daleko brniesz. Nie pytaj o wszystkie cechy – wybierz te, które są najczęściej wyszukiwane. Wypisałeś mi wszystkei frazy i zaraz ten wpis będzie wyżej niż niejeden produkt ze sklepu hahahahaha
Ta karta produktu jest beznadziejnie zaprojektowana. Natomiast TITLE dałbym taki jaki jest plus słowa „trójfazowy beztransformatorowy falownik” na końcu. I tyle. Resztę Google musi sobie zassać z karty produktu. Prosze – nie komplikuj sobie życia rozdrabniając się nad TITLE’sem.

Dotyczy: fronius.com/pl-pl/poland/energia-sloneczna/produkty-i-rozwizania/wszystkie-produkty/falownik/fronius-symo/fronius-symo-10-0-3-m

Rafał answered 5 lat ago
Napisałeś „TITLE dałbym taki jaki jest”
Nie wiem o który tytuł chodzi.
Czy mógłbyś napisać jaki byłby title i tytuł produktu?
Czy o taki  tytuł chodzi? inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy Fronius Symo 3.0-3-S 3kw, wifi, trójfazowy beztransformatorowy falownik

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Dałeś link do produktu więc wziąłem TITLE z produktu Zaszalałeś z tym swoim TITLE
 
Moja propozycja: „Fronius Symo 10.0-3-M – trójfazowy beztransformatorowy falownik” i tylko tyle. Resztę Google weźmie z opisu z treści na stronie.
 

Rafał answered 5 lat ago
Ten człon „Fronius Symo 10.0-3-M” jest często wyszukiwany  dałeś go na początek bo przez oddalenie od początku spadłaby moc?
Są takie produkty w których model w połączeniu z serią nie jest wyszukiwany. Jak wtedy warto nazwać taki produkt? Czy warto grupę produktów dać na początek z cechą np. „inwerter solarny 10 kw Afore BNT010KTL ” bo człon „inwerter solarny 10 kw” jest wyszukiwany?
Chodzi o taki produkt https://www.solarne.info/inwerter-sieciowy-3-fazowy-10kw-on-grid-afore-bnt010ktl-p-240.html

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Tak – najważniejsze słowo kluczowe dałem od lewej strony. 
Co do drugiego pytania – dawać cały – nigdy nei wiesz czy jednak ktoś nie wyszuka całego Ale nie wiem co to jest „bnt10ktl” ale jeśli to istotne to bym to zostawił w TITLE.

Rafał answered 5 lat ago
Ten produkt też należy do inwerter fotowoltaiczny 3 fazowy lub mniej wyszukiwany inwerter solarny 3 fazowy. 
Czy można to dodać do tytułu np. „inwerter solarny 10 kw Afore BNT010KTL, 3 fazowy” lub „inwerter solarny 3 fazowy 10 kw Afore BNT010KTL”? Zaznaczam, że inwerter solarny 3 fazowy 10 kw nikt nie wyszukuje, nie wiem czy to za mocno nie osłabi frazy „inwerter solarny 10 kw”, która ma ok. 10 wyszukiwań, a „inwerter solarny 3 fazowy” ma 70 wyszukiwań.
Lepiej może utworzyć kategorię inwertery solarne 3 fazowe a zostawić nazwę produktu inwerter solarny 10 kw Afore BNT010KTL?
 
 
 
 

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Udzieliłem Ci informacji. Przetestuj – zobacz co lepiej konwertuje i zbiera ruch. jest wiele produktów – opisz kilka w róznej formie i obserwuj GSC pod kątem wpisywanych słów kluczowych oraz pokrycia w statystykach. 
Ja nie jestem w stanie więcej Ci podpowiedzieć bo w tym wątku wypisałeś ogromnie dużo pytań i ogromnie dużo kombinacji. Stąd tez podtrzymuje to co powyżej podałem jako title – nazwa + fraza. Resztę nalezy poddac testom i obserwować GSC pod kątem wpisywanych słów.
Tyle z mojej strony.

Piotr answered 5 lat ago
Gdy mam wiele produktów w sklepie np. lampa sufitowa philips lumea bri956, lampa sufitowa philips lumea 222.
Człon „philips lumea bri956” i lampa sufitowa philips jest wyszukiwany.
Czy dobrym rozwiązaniem będzie usunięcie frazy lampa sufitowa z pierwszego produktu żeby nie było kanibalizacji oraz zoptymalizowanie opisu drugiego produktu na „lampa sufitowa philips” bo model nie jest wyszukiwany, natomiast opisu dot. pierwszego produktu na philips lumea bri956?

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Nie jest dobrym posunięciem usunięcie tego członu. Przy tak wielu produktach trzeba pogodzić się z wieloma negatywnymi skutkami optymalizacji. A właściwie tego, ze tej optymalizacji nie zrobisz.

Piotr answered 5 lat ago
Czy google w takim wypadku wybrałby 1 produkt i pokazywał np. na frazę lampa sufitowa philips?
Czy w przypadku powtórzeń dot. 1 produktu stosować całą frazę czyli „lampa sufitowa philips lumea bri956”, czy może częściej ma być philips lumea bri956? 
Ile słów oddalenia od początku tytułu powinno być aby philips lumea bri956 za słaby nie był?

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Google wybierze produkt taki, który bedzie jmu pasował pod kątem optymalizacji oraz skierowanego zapytania w wyszukiwarce. Czyli innymi slowy – nie znamy algorytmu Google stąd trzeba zrobić i obserwować.

Piotr answered 5 lat ago
Cechy produktu  lepiej po modelu podać np. lampa sufitowa philips lumea 222 czarna czy przed modelem?

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Tak jak napisałeś

Krzysztof answered 5 lat ago
Czy taka nazwa produktu będzie dobra? kocyk bambusowy dla niemowlaka lullalove
Biorąc pod uwagę, że kocyk bambusowy lullalove ma 480 wyszukiwań, a kocyk bambusowy dla niemowlaka 180.

 

 

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Myślę, że spoko title.

Krzysztof answered 5 lat ago
Czy wystepowanie członu „kocyk bambusowy dla niemowlaka” w nazwach wielu produktów negatywnie może wpłynąć na tą frazę?
Czy warto jeden opis produktu na którym mi zależy lepiej zoptymalizować na tą frazę, a pozostałe gorzej np. zmienić w nich tytuł np. na „kocyk bambusowy nazwa, dla niemowlaka”, zrobić krótszy opis, użyć mniej wystapień frazy  itp.

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Jeśli bedzie wszędzie to nie będzie to dobre rozwiązanie – wejdzie kanibalizacja. Natomiast tak czy siak wszystkie i tak będą optymalizowane pod „kocyk bambusowy + rozmiar” więc nie unikniesz powtarzania słowa kluczowe w TITLE.

Piotr answered 5 lat ago
Przykładowo w ofercie mam tylko kotły elektryczne. Mam produkt o nazwie kocioł co elektryczny dwufunkcyjny maloznanamarka, kocioł co elektryczny jednofunkcyjny maloznanamarka, kocioł cwu elektryczny jednofunkcyjny maloznanamarka, kocioł cwu elektryczny dwufunkcyjny maloznanamarka. Frazy kocioł co, kocioł co elektryczny, kocioł elektryczny dwufunkcyjny są wyszukiwane Jak powinny wyglądać drzewa kategorii w sklepie dla takich produktów? Czy mogą być takie? kotły co->kotły elektryczne co->kocioł co elektryczny dwufunkcyjny maloznanamarka, cechy kotły cwu->kotły elektryczne cwu->kocioł cwu elektryczny jednofunkcyjny maloznanamarka, cechy czy lepiej mniej rozbudowane np.? kotły elektryczne jednofunkcyjne->kocioł cwu elektryczny jednofunkcyjny maloznanamarka, cechy kotły elektryczne dwufunkcyjne->kocioł co elektryczny dwufunkcyjny maloznanamarka, cechy

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Nie. Aż takiego zagłębienia nie widze sensu robić. Wystarczy jeden poziom kategorii i reszte ogarniać opisami na produktach. Producenci ida na oddzielne drzewo katerogii.

Raf answered 5 lat ago
Napisałeś w 5 odpowiedzi tak: \”Reasumując: kategoria \\”inwerter fotowoltaiczny\\” – i tam umeiszczam produkty, na bloga wrzucam opis z różnymi pytaniami.\” Czy chodzi o to, że opis kategorii lepiej wrzucić na bloga a nie na podstronę kategorii?

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago
Chyba się nie rozumiemy: na kategorii masz opis kategorii w sklepie, z bloga linkujesz do kategorii i do produktów. Na kategorii blogowej tez możesz umieścić jej opis i linkować.
Myślę, ze powinieneś dużo poczytać: https://www.zgred.pl/blog/linkowanie-wewnetrzne-jako-element-strategii-seo/ – rysunek . ten wielokolorowy ze strzałkami.

Raf answered 5 lat ago
W tekście pod tym rysunkiem pisze:
„na kategoriach blogowych wrzucamy teksty SEO ze słowem kluczowym i linkujemy do kategorii zachowując tematyczność np. opis kategorii blogowej poświęconej audytom SEO linkuje do audytów SEO”
Z tego wynika, że linkujemy między kategoriami, czy może tu chodzi o to że linkujemy do zgodnej tematycznie podstrony ofertowej tak jak tutaj linkujesz do konsultacji i audytów https://www.zgred.pl/blog/audyty/?

Paweł Gontarek Personel answered 5 lat ago

Ale pytasz o kategorie w sklepie czy na witrynie z usługami? Bo cytat dotyczy serwisu z usługami. Pytasz o rzecz, która jest wykonana więc czego się doszukujesz – przecież odpowiedzi są zawarte w wykonanym linkowaniu więc po co jeszcze drążyć? Sporo witryn na zachodzie ma tak wykonane linkowanie wewnętrzne – zamiast pytac wystarczy wykonać i przeanalizować.

Rafał

Rafał

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły