Forum PozycjonowanieKategoria: PozycjonowanieCzy dodawać numery stron w title i description dla kategorii?
Czy dodawać numery stron w title i description dla kategorii?
1
2018-10-06T18:22:52+02:00

Edyta
Edyta asked 6 lat ago
Prowadzę sklep internetowy z ilością ok 8 tys produktów, jest wiele kategorii i podkategorii.
Nie znam się na pozycjonowaniu, ale zauważyłam, że są 2 rozwiązania (na podstawie źródła stron innych sklepów):

  1. w title i description drugiej i następnych stron danej kategorii dodają numer strony – wtedy w źródle drugiej i następnej strony jest link kanoniczny na stronę kategorii na której jestem i klikam w źródło (google ma indeksować każdą podstronę kategorii?
  2. w title i description drugiej i następnych stron danej kategorii nie ma numerów stron – wtedy w źródle drugiej i następnej strony jest link kanoniczny na pierwszą stronę tej kategorii.

Które rozwiązanie daje lepsze efekty w przypadku dużej ilości produktów? Czym one się różnią w praktyce?
I czy jeśli u mnie w na stronach danej kategorii nie ma numerów stron dodanych do title i description, ale z kolei link kanoniczny w źródle strony podaje numer strony kategorii na której się znajduję, to czy to nie jest błędem?
Dodam, że jeśli dana kategoria ma opis, to jest on widoczny tylko na pierwszej stronie.
Bardzo proszę o pomoc

1 odpowiedzi
Paweł Gontarek Personel answered 6 lat ago

Cześć
Każda metoda opisywana przez Ciebie jest dobra
Ogólne wytyczne masz tutaj: https://support.google.com/webmasters/answer/139066?hl=pl oraz kilka uwag tutaj: https://www.zgred.pl/blog/kilka-porad-uwag-zwiazanych-ze-stosowaniem-relcanonical/
W oby przytoczonych przez Ciebie punktach można stososwac canonical i tak i tak czyli sam na siebie przy stronicowaniu lub na pierwszą stronę.
W paginacji chodzi miedzy innymi o to aby Google zaindeksowało produkty – jest to jeden z elementów indeksowania. Natomiast wskazanie canonical’em pierwszej strony powoduje, że jeśli ktokolwiek linkuje do jakiejś tam podstrony to cała moc SEO idzie na pierwszą stronę stronicowania czyli wzmacnia się cała kategoria/podkategoria.
Jeśli masz opis na pierwszej stronie w paginacji a dalej juz nie to jest to jak najbardziej prawidłowo. W tym momencie oba przytoczone warianty canonicala będa prawidłowe
Jeżeli stronicowania masz mieć np 30-40 podstron oraz rotacja produktów jest bardzo częsta to lepiej jest stosować canonical na pierwszą stronę bo wtedy zmienia się liczba podstron i generują się błędy 404 (robi tak np Zalando)
Jeśli w TITLE nie ma numerów podstron a masz canonical sam na siebie to w GSC mozesz mieć informację o duplikujących się META – dlatego w meta dodaje się wtedy numery podstron żeby takowej duplikacj i uniknąć. Ale nie jest to rzecz krytyczna.
Reasumując – każda metoda jest dobra – ważne aby osiagnąc cel.

Edyta

Edyta

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły