W związku ze zmianami zachodzącymi w wyszukiwarkach (w tym tej jednej szczególnie) i uszczelnianiu sposobów pozyskiwania odnośników do serwisów, jak również coraz większej liczbie próśb ze strony zainteresowanych zmianą użytkowników, wprowadziłem w swoich katalogach możliwość wyboru, na etapie zgłaszania serwisu do katalogu, czy tytuł wpisu ma być:

link-dofollow-nofollow-tekstowy

  • dofollow – czyli tak jak dotychczas
  • nofollow – czyli bez podążania przez roboty do strony docelowej a co za tym idzie nie będzie manipulacji np PageRankiem, pozycjami etc…
  • tekstowy – tytuł wpisu nie będzie aktywnym linkiem a jedynie tekstem

select-df-nf-txt

Jako DOFOLLOW pozostaje bez zmian adres URL do serwisu.

Jedynie w katalogu zgred.pl na chwilę obecną można wybrać jedną z dwóch opcji DOFOLLOW lub TEKSTOWY – chyba, że zdecydujecie, iż ma być tak jak w innych.

Zmiana nie dotyczy katalogów opartych o skrypt seokatalog – DOFOLLOW pozostaną jedynie adresy URL. Inne adresy zostały zmienione na tekst.

Na tę chwilę możliwość zmiany tak zwanego „money keyword” jest też dostępna dla każdego kto zechce zmodyfikować wpis bez potrzeby jego usuwania z katalogu. Przypominam, że do modyfikacji wpisu potrzebny jest identyfikator (ID jest w każdym adresie URL) oraz hasło do wpisu – obie te dane otrzymaliście w mejlu po akceptacji wpisu w katalogu.

W razie problemów proszę o kontakt poprzez zakładkę kontakt. Uprzedzam, że w przypadku dużej liczby zgłoszeń mogą nastąpić opóźnienia w realizacji zleceń.

Trzeba jednak jasno zauważyć, że problemem polskiego internetu jest napierdalanie linkami przez użytkowników za pomocą innych narzędzi niż SWLe. Więc to czy zostanie użyte dofollow czy nofollow nie ma znaczenia – akurat w moich katalogach dofollow pozostaje zawsze link do serwisu w postaci adresu URL. Wstajes zpo kilku dniach i widzisz jak spamer zapuścił narzedzia i domena główna ma mniej odnośników niż wpis. Potem się dziwić, że taki katalog wylatuje z indeksu a wpis nie chce się trzymać.

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Dobra zmiana. Ja u siebie juz jakis czas temu wprowadzilem nofollow na tytuly i nie mam pingwinowo-disavowowego stresa.

  2. @Inservis @ha – co wy pierdo….. katy zgreda uchodziły za jedne z lepszych i bardziej wartościowych. Mało komu przychodziło do głowy żeby Google uznawało je za mało wartościowe. W 2013 może zaszła taka zmiana, że więcej osób zaczęło dawać linki brandowe, a nie em… ale linki jedynie jako adres, linki nofollow czy brak linka w katalogu z PR4 i który działa od wielu lat to znaczy, że Google to syf, żadnych reguł, każdy link może zaszkodzić… czyli stara gadka białych rycerzy – postaw na content i będzie ok… bzdura biorąc pod uwagę jakie linki Google podaje jako przykładowe złe linki w RR ! 🙂

  3. Zmiany są konieczne. Tak samo jak ewouluje algorytm wyszukiwania tak samo muszą! ewoulować nasze zaplecza, strony klientów, miejsca do zamieszczania linków oraz ich sposób dystrybucji. Wiele firm nadal używa publikera i publicznej bazy oraz innych beznadziejnych programów które tylko szkodzą zamiast pomagać.

    Zgred zawsze jest na bieżąco i powinien być wzorem do naśladowania!

  4. Zmiany na lepsze 🙂 Choć warto jeszcze postarać się o wpis w najlepszych katalog stron SEO. A ich już coraz mniej…

  5. Zmiany na lepsze 🙂 Choć warto jeszcze postarać się o wpis w najlepszych katalog stron SEO. A ich już coraz mniej…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły