Pozycjonowanie się zmienia. Przestaje być magią, a zaczyna być szeroką wiedzą i wymaga coraz większych funduszy, dyscypliny i jakości. Pozytywnym faktem jest to, że chociaż sam proces pozycjonowania jest coraz bardziej finezyjny, to do pomocy mamy wiele narzędzi. Jednym z nich jest WhitePress ? platforma umożliwiająca publikację artykułów w portalach internetowych.

Bezpieczne linkowanie?

Działania związane z pozycjonowaniem można podzielić na dwie grupy:

  • on-site, czyli optymalizacja strony internetowej, budowanie unikalnych i wartościowych tekstów, stosowanie marketingu treści/content marketingu (więcej o marketingu treści)
  • działania zewnętrzne, w tym głównie pozyskiwanie linków.

Przyjrzymy się bliżej tej drugiej grupie działań. To właśnie wobec niej wymagania ewoluują najszybciej w ciągu ostatnich lat. Jeżeli zależy nam na trwałych efektach SEO w odniesieniu do danej domeny, to budowa odpowiedniego profilu linków już nie polega na masowym spamowaniu. Teraz liczy się jakość, a nie ilość. Coraz większą uwagę zwraca się również na bezpieczeństwo strategii linkowania.

Jaki profil linków możemy uznać za ?bezpieczny?? Taki, na który składają się:

  1. Linki stałe, czyli takie, które Google indeksuje przy kolejnych wizytach.
  2. Linki różnorodne pod względem tekstu kotwicy (anchor), parametru dofollow.
  3. Linki różnorodne pod względem umiejscowienia (rodzaje stron, skryptów).
  4. Linki prowadzące także do podstron pozycjonowanego serwisu.
  5. Linki z wartościowych, zaufanych serwisów.
  6. Linki zdobywane równomiernie.
  7. Linki wyglądające na naturalne, sensownie umiejscowione.

Artykuły z linkami

Jak się zastanowimy, to okaże się, że podane wytyczne są bardzo trudne do zrealizowania. Wśród niewielu rozwiązań, które można uznać  za bezpieczne jest umiejscowienie linków w artykułach. Takie linki mogą być bardzo bezpieczne lub bardzo ryzykowne ? wszystko jak zwykle zależy od subtelności i inteligencji pozycjonera.

Jeżeli artykuły są wysokiej jakości, umiejscowione na opiniotwórczych portalach, linki są brandowe, w postaci URL lub logicznych anchorów to zwiększymy bezpieczeństwo działań SEO. Więcej o linkowaniu z artykułów można znaleźć  w tym artykule.

Publikacja artykułów w mediach internetowych jest dość czasochłonna. Po określeniu strategii linkowania musimy poszukać odpowiednich portali lub blogów, skontaktować się z wydawcą, wynegocjować warunki publikacji, przygotować artykuł, przesłać go do wydawcy, zweryfikować i monitorować umieszczenie treści wraz z linkiem. Wszystkie te etapy można przyspieszyć korzystając z narzędzia WhitePress.pl, które oszczędza czas i pieniądze.

Funkcje WhitePress

Narzędzie WhitePress powstało na początku 2014 roku i cały czas się rozwija. Aktualnie umożliwia publikację artykułów na ponad 1000 portali internetowych, z których każdy został zweryfikowany pod kątem jakości (twórcy wyznaczyli pond 10 kryteriów, według których każdy portal jest badany). Wśród nich ciężko jest znaleźć strony zapleczowe, za to mamy wiele ciekawych serwisów tematycznych, blogów niszowych oraz największe polskie portale internetowe. Co miesiąc dodawanych jest ponad 100 nowych serwisów.

Najważniejsze funkcje oferowane przez WhitePress:

  • możliwość dodawania własnych artykułów lub zamawiania ich u dziennikarzy WhitePress,
  • dostęp do listy portali internetowych z  aktualnymi informacjami, takimi jak: adres www, oglądalność, cena publikacji, parametry seo, PageRank, ocena merytoryczna i techniczna redakcji,
  • możliwość filtrowania i sortowania portali według tematyki, słów, parametrów,
  • wygodne i szybkie zamawianie publikacji ? wybieramy portal, jego ofertę (portale mogą mieć kilka ofert), dołączamy artykuł, przechodzimy do koszyka i płacimy,
  • możliwość śledzenia popularności artykułu (liczba odsłon lub UU),
  • informacja o publikacji oraz monitoring istnienia artykułu i linków przez okres 12 miesięcy.

Cały proces od dodania artykułu do jego publikacji monitorowany jest przez redakcję WhitePress. Każdy artykuł jest weryfikowany, monitorowany, pilnowana jest też jego terminowa publikacja. System umożliwia płacenie za usługi poprzez Paypal, payU oraz przelewem. Firma natychmiast otrzymuje fakturę i ma wgląd w historię rozliczeń. Każde ważne zdarzenie jest komunikowane poprzez email.

Ceny publikacji rozpoczynają się od 25 zł netto, a najdroższe publikacje (np. w przypadku Onet.pl) przekraczają kwotę 5000 zł netto. WhitePress gwarantuje lepsze ceny niż oficjalne danego Wydawcy. Firmy, które mają dużo publikacji otrzymują jeszcze lepsze warunki cenowe oraz dostęp do portali premium (pod tym hasłem kryją się najpopularniejsze portale w Polsce). Istnieje możliwość indywidualnej obsługi reklamodawców przez konsultantów firmy, wtedy po stronie pracownika WhitePress jest przygotowanie strategii linkowania, harmonogramu dodawania artykułów i wybór odpowiednich portali.

Artykuły eksperckie

Firma, która wybierze bardzo bezpieczną politykę pozycjonowania może zdecydować się na strategię content marketingową. Jedną z jej form jest marketing edukacyjny, gdzie wiedzę w postaci artykułów dystrybuuje się w opiniotwórczych serwisach. WhitePress wprowadził do swojej technologii pojęcie ?artykułu eksperckiego?, które spełnia założenia Content Marketingu i White Hat SEO. Oto jak funkcjonuje baza artykułów eksperckich na tej platformie:

  1. Reklamodawca przygotowuje rzeczowe, obiektywne, unikalne artykuły opisujące wybrane zagadnienie. Artykuły mogą zawierać odniesienie do autora (czyli np. firmy) tylko w stopce, w formie podpisu.
  2. Reklamodawca określa jakie portale mogą pobrać dany artykuł (nie są wskazywane konkretne domeny, ale minimalny ruch, Page Rank i inne wskaźniki jakie muszą portale spełniać).
  3. Po weryfikacji przez WhitePress artykuły trafiają na giełdę artykułów eksperckich.
  4. Z tej giełdy dany artykuł może pobrać tylko jeden portal, który musi spełnić warunki opisane przez reklamodawcę i oczywiście opublikować artykuł.
  5. Wydawca nie otrzymuje wynagrodzenia za publikację. Uzyskuje wartościowy content i to jest jego wynagrodzenie. Pobierając artykuł kieruje się jego atrakcyjnością.

Co wyróżnia artykuły eksperckie od płatnych publikacji? Przede wszystkim koszt opublikowania. Platforma WhitePress pobiera opłatę manipulacyjną w wysokości 15 zł brutto (od reklamodawcy albo wydawcy), czyli kwotę symboliczną. Wydawca nie otrzymuje wynagrodzenia, więc publikacja nie łamie zasady wytycznych dla webmasterów związanej z kupowaniem linków. Artykuły eksperckie to budowa świadomości marki firmy, która się zna na tym co robi i ma do przekazania treści ciekawe dla czytelników.

Podsumowanie

Opisane narzędzie jest już stosowane przez kilkaset firm w Polsce. Każda z nich stosuje różne strategie linkowania opierając je o publikację artykułów. Narzędzie WhitePress na pewno ułatwia ten proces i zmniejsza jego koszty. Jednak jak każde narzędzie wykorzystywane w SEO ? wymaga myślenia i świadomości zasad bezpiecznego pozycjonowania.

WhitePress jest także wykorzystywane jako element działań content marketingowych, a nawet promocyjnych. Agencje reklamowe i domy mediowe wykorzystują bardzo szeroki zasięg portali współpracujących. Dobór portali umożliwia dokładne targetowanie przekazu reklamowego lub promocyjnego. Sprawia to, że WhitePress może być przydatnym narzędziem dla każdego kto zajmuje się marketingiem, PR, czy reklamą w polskim Internecie.

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Korzystałem i myślę że to również dobre narzędzie do wyszukiwania nowych miejsc na linka – niekoniecznie zlecając tej firmie bo zdarzyło mi się że artykuł dodać taniej niż u nich (ale to tylko w 2 przypadkach)

    • Zgadza się, tylko wtedy warto nastawić się na to, że załatwianie takiej współpracy, będzie bardziej czasochłonne. Przynajmniej na początku. Ale jeśli nastawiamy się na dłuższą współpracę to warto, bo koszty rzeczywiście mogą być mniejsze.

    • WP czyli?
      -WordPress?
      -Wirtualna Polska (katalog)?
      może coś innego masz na myśli?
      ….
      A tak na serio, to moja strona czeka u nich z tydzień na weryfikację, ale się chyba nie doczeka, więc najpierw musisz przejść ten krok (m.ni. musisz podesłać statystyki z Analytics).

  2. Paweł, dziękuję za rzetelny opis WhitePressa. Ale czy mógłbyś podzielić się własnymi doświadczeniami ze współpracy z WP ? Na jakimś dowolnym przykładzie? Inni różnie opisują efekty, lecz nie do końca wydają mi się one wiarygodne. Od początku powstania projektu WhitePress, z ciekawością przyglądam się mu i śledzę wszelkie informacje na jego temat.

    • Problem jest taki, że na polskim rynku (jak równiez u dowolnego innego „operatora”) takich miejscówek jest albo za mało, albo są cholernie drogie i po prostu nikogo nie stać na dobry content marketing. Nikt nie wywali kilku tysięcy zł na artykuły, które z punktu widzenia pozycjonowania są na sałbych/kiepskich stronach. Co innego gdyby artykuły były na dużych portalach ale wtedy jeden taki to koszt kilku-{set|tysiecy} złotych…

      Osobiście mam tam dwa portale – na jednym koszt publikacji to 10-20 zł netto i chętnych tyle co kot napłakał pomimo, że tematyka dziecięca więc publikajci poiwnno być sporo… jednakże skoro te 20 zł jest ceną zaporową to CM u ludzi zajmujących się napieprzaniem linkami nie ma szans zaistnieć…

      U Nas cały czas pokutuje mit anchora wiec stworzenie sieci porządnych seriwsów i artykułów za przysłowiowego „piątala” jest realne ale niestety nikt tam nie doda artykułu skoro nie może dać anchora – wiec nie liczy się ruch i sprzedaż ale nadal liczy się pozycja ! I to z góry skazuje takie przedsięwzięcia na porażkę…

  3. Hmm….trochę bawię w seo i copywriting. Wiem, że internet(google) nie lubi byle jakiś treści, tekstów kopiowanych. Dlatego jeśli biorę się za tworzenie contentu staram się to robić na wysokim poziomie. Bo stawianie na ilość może z czasem każdego wyprowadzić na manowce.

  4. Trzeba pochwalić bardzo rozbudowany panel, w którym można „filtrować” strony które nam odpowiadają. U konkurencji tego nie widziałem. Poza tym wartościowe linki, wpisy pojawiają się często na stronie głównej, poza tym można je delikatnie podlinkować z dobrych źródeł:-)

  5. Ostatnio dodałem kilka artykułów eksperckich do whitepress. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony szybkością publikacji – 24h. Jakość serwisów też jest OK. Pytanie tylko jaki to będzie miało faktyczny wpływ na pozycje.

    • Bezpieczne SEO kosztuje, a w tym przypadku dużo kosztuje ale budując schemat linkowania należy uwzględnić linki z lepszych i gorszych jakościowo stron. Z WP w pierwszej kolejności skorzystają duże firmy gdyż dla osoby prowadzącej bloga, która zarabia jedynie na reklamach taki marketing po prostu się nie opłaca.

  6. Na razie dodaję swoje artykuły eksperckie. Ale poczekam aż jakiś wydawca zdecyduje się na poniesienie kosztu opłaty manipulacyjnej 🙂

  7. Web Spam Team już tam siedzi 😉
    Ja też zgrałem sobie listę stron, które sprzedają linki
    Google się trochę odchudzi teraz
    Będzie afera jak za czasów wywalenia z wyników Millenium Bank i inne duże strony

    • I co z tego że zgrałeś ? Polepszyło Ci się ? DO wielu na pewno nie masz dostępu więc zgrałeś pewnie jakieś 30% bazy … Afery nie będzie.

      • Nic
        Nie
        Na pewno
        Listę (nie bazę), dużo to strony słupy za kilka złotych ale są też po kilka tysięcy zł
        Afery może nie, zwykły update

        Mam kupione parę takich marnych tekstów na swoje testowe słupy, obserwuje jak będzie

      • Cytat z jednej podstrony:
        „bezpieczne – Google nie pozwala na kupowanie linków – tutaj jednak ich nie kupujemy. Za to tworzymy wartościowy Internet – pełny w ciekawe, pożądane treści.”

        i cytat z Twojego linka:
        „Redakcja WhitePress nikomu nie zamierza wmawiać, że publikacje płatne dla linków są w pełni bezpieczne. Są one niezgodne z wytycznymi Google, który mówi, że nie wolno kupować linków dla celów manipulacji rankingiem wyszukiwania. ”

        czyli nie zamierza wmawiać a jednak wmawia ;]

        i następny cytat:
        „Należy powiedzieć sobie szczerze:

        jeżeli widzimy artykuł i sami byśmy ocenili, że powstał on dla celów SEO, to nasze działania mają słabą perspektywę.”

        – te, które widziałem (a już setki) od nich właśnie takie są – od razu widać spamik, same linki do strony reklamowanej i najczęściej z anchorami.

  8. Czy korzystanie z whitepress i wykupienie artykułu jest na jakiś określony czas np. 6 miesięcy, czy artykuł jest na zawsze ?

  9. Bardzo ciekawy wpis! Moja firma cały czas się rozwija, ale ostatnio zauważyłam lekki zastój w napływie nowych klientów. Chciałbym temu zaradzić i chyba zdecyduję się na szersze reklamowanie się w social media ze szczególnym uwzględnieniem Instagrama. Dzięki Waszemu poradnikowi wiem jak się za to zabrać. A do mierzenia ruchu telefonicznego używam narzędzia Calltracker. Możecie o tym wspomnieć w kolejnych tekście:) Dziękuję i pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły