21 i 22 kwietnia 2016 Edisonda zorganizowała dwudniowe szkolenie z Badań User Experience w Krakowie. Podczas szkolenia pady odpowiedzi na następujące pytania:

  • Czym jest User Experience?
  • Po co realizować badania użyteczności?
  • Jak zaprojektować takie badanie?
  • Kim są respondenci i jak ich rekrutować?
  • Jakie metody badawcze można wykorzystać w trakcie badań?
  • Co wyróżnia metody eksperckie?
  • Czym charakteryzują się testy z użytkownikami i w jaki sposób powinny być moderowane?
  • Jak testować rozwiązania mobilne (serwisy, aplikacje)? Jak zebrać odpowiedni setup?
  • Jak dobrać odpowiedni do potrzeb proces badawczy?
  • Kiedy warto stosować eye-tracking?
  • Jak analizować zebrane informacje oraz w jaki sposób wyniki badań wcielać w życie?

ux-edisonda-szkolenie-podstawowe

Szkolenie UX prowadzone było przez Darię Plutecką 🙂 Duży nacisk został położony na praktyczny wymiar zajęć. Aczkolwiek pierwszy dzień szkolenia był czysto teoretyczny. Daria omówiła to co powyżej. Ważną rolę odegrali uczestnicy, którzy dzielili się również swoimi uwagami i spostrzeżeniami oraz, jakże bardzo cennym, dotychczasowym doświadczeniem.

Bardzo ciekawe było:

  • omówienie przypadku, w którym pracownicy Edisondy wcielili się w praktykantów w jednej z firm w Polsce
  • case związany z personalizacją / animilizacją marki – bardzo intrygujące. Jeśli pytasz koleżanki/kolegi z pracy jaki jest Twój szef to zapewne albo będzie kłamać albo nie powie prawdy. Tymczasem wystarczy zapytać do jakiego zwierzęcia porównasz daną osobę – i już masz odpowiedź co o niej sądzi – Ha !
  • pokazano Nam realny case związany z badaniami z wykorzystaniem eyetrackingu – bardzo interesujące. My także mieliśmy przy okazji wiele uwag związanych z testowanym urządzeniem – poruszono kwestie językowe 🙂 Okazało się, że chętnie usłyszelibyśmy gdyby testowane maszyny używały głosu charakterystycznego dla danego regionu (obszaru), w którym są zainstalowane… Sami także mogliśmy testować urządzenie na witrynie jednego pokazanej przez jednego z uczestników – od razu było można zaobserwować ruch oczu, myszki, sposób zachowania użytkownika na stronie, gdzie patrzy, co przykuwa jego wzrok (duże bąbelki hihihi)
  • pracowaliśmy też w parach – każde z Nas testowało witrynę drugiej osoby. To jest dokładnie taki sam przypadek gdy na studiach UXD Nasze projekty testowała inna grupa – ogromny feedback tego co się podobało, co nie, gdzie użytkownik się blokował i tak dalej …

Szkolenie jest podstawowe i:

  • pozwala na zrozumienie gdzie, kiedy i jak stosować poszczególne techniki badawcze
  • jak do nich się przygotować i na co zwrócić uwagę
  • pokazano kilka rzeczywistych case’ów z badań Edisondy – ciekawa część praktyczna
  • jest przeznaczone dla każdego kto chce poznać podstawy oraz zrozumieć czym są badania UX

ux-testkonczeniazdan

Kilka ciekawych rzeczy wyniosłem zwłaszcza pod kątem SEO – dotyczy wiedzy a nie sprzętu 😛 Poza tym przyjazd do Krakowa zawsze jest udany 🙂

Zdjęcia we wpisie zaczernięte z prezentacji – własność Edisonda

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 4,50 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarze

    • uxstarter.pl 🙂

      W Polsce mało kto prowadzi szkolenia. Jeśli UX to albo WUDy albo szukanie czegoś poza PL.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Golden Marketing Conference

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły