fbpx
Agencja SEO Zgred - Pozycjonowanie stron www

Sposób linkowania dla 100 domen – case study

Dostałem ostatnio zapytanie od klienta następującej treści:

Zakupiłem serwer z 100 różnymi IP gdzie stawiam powoli zaplecze do pozycjonowania mojej strony firmowej. I tu powstał problem: jak linkować między sobą zaplecze aby te działania przyniosły efekty, a co najważniejsze by nie narobić sobie krzywdy.

Tak naprawdę nie ma złotego środka na zrobienie SEO przy tak postawionym pytaniu. Należy zagłębić się problemi poznać:

– domeny, ich nazwy, gdzie i kiedy zarejestrowane, wiek tych domen, ich historię

– treści jakie będą emitowane na tych serwisach (unikalne, mieszarkowe, wartościowe, zasysane z RSS [nie polecam tego rozwiązania])

– zakresy adresów IP – czy są po kolei czy też są z różnych klas

– gdzie stoi serwer (ovh, hetzner, kraj pochodzenia)

– jakie frazy będą pozycjonowane na stronie firmowej i czy zaplecze będzie (lub nie) wykorzystywane do łapania klientów z „długiego ogona”

– i kilka innych czynników, które zapewne „wyszłyby w praniu”

Rozwiązanie jakie zapewne bym zaproponował to:

a). pogrupowanie serwisów ze względu na treści oraz pozycjonowane frazy

b). pogrupowanie serwisów ze względu na pozycjonowaną stronę główną, podstrony serwisu docelowego

c). pogrupowanie serwisów ze względu na pozycjonowanie regionalne (jeśli mamy do czynienia z serwisem głównym operującym na jakimś obszarze/terenie/kraju).

Przy założeniu, że z jednego artykułu nie może wychodzić link o tym samym anchor’ze i tym samym linku otrzymujemy schmemat:

– każda grupa to 10 domen

– każda grupa wykorzystuje 10 adresów IP

– adresy IP są podzielone według byle jakiego schematu tak, aby ni e były blisko siebie czyli np 10 adresów IP z końcówkami 1, 3,8,18,24,50,75,80,97,99 (i tak dzielimy sobie każdą grupę adresów IP)

– Z – strona pozycjonowana

 

Jak wygląda grupa serwisów od wewnątrz ?

W tym przypadku również tutaj można podejść do podziału ze względu na:

– budowę techniczną serwisów (wordpress, tinycms, strony statyczne etc…)

– budowanie linkowania typu: linkwheel, półksiężyc, piramida etc…

Ja bym zasugerował następującą możliwość:

Wyjaśnienia:

– Z – strona pozycjonowana

– WP0…WP9 – 10 wordpressów ponumerowanych od 0 (zero) do 9 (dziewięć) co daje 10 wordpressów na 10 IPkach

– liczba artykułów w każdym wordpressie – minimum 20 – związane z frazą/frazami

– xL – oznacza x Linków z artykułu do sąsiedniego serwisu. MOżna linkować zarówno do storny głównej sąsiedniego wordpressa jak również do artykuły. Ważne aby nie był to jeden linka lecz kilka (do 8-10 sztuk)

– KA – Każdy Artykuł zawiera link do strony/podstrony witryny pozycjonowanej

Uwaga: najmniej podlinkowany będzie wordpress WP0 znajdujący się na samym początku półksiężyca – trzeba zadbać o jego mocniejsze podlinkowanie ewentualnie w tym miejscu wstawić przechwyconą domenę z linkami.

 

W przypadku chęci wykorzystania do tego celu stron statycznych należy zaopatrzyć się w narzędzie do budowy wewnętrznego systemu wymiany linków stałych – takich narzędzi jest kilka na rynku np. OmniMax, Web-Tools. Lub też zlecić i napisać własny taki system.

 

Uwagi końcowe:

– wskazane jest aby w każdej grupie wymieszać stosowane skrypty – osobiscie wykorzystuję do tego celu WP + Joomla + strony statyczne (minimum 10-stronicowe)

– przedstawiony pomysł pokazuje tylko 1 poziom linkowania z własnego zaplecza – drugi poziom, czyli jak podlinkować sobie swoje zaplecze pozostawiam do własnej dyskusji

– nie wykorzystałem w tym schemacie możliwości skorzystania z subdomen w obrębie każdej domeny (sugestia – max.5 subdomen)

– nie wskazuję jakie domeny należy wykorzystywać – nowe/świeże versus stare/przechwycone

– ze względu na koszty realizacji projektu należy poważnie zastanowić się nad zakupem domen globalnych, TLD polskich oraz regionalnych

 

 

 

 

 

 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (10 głosów, średnia: 3,90 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarzy (58)

  1. Michał Stachura
    Czerwiec 11, 2016

    Fajny wpis.

    Swoje blogi ja używam jeszcze wtedy gdy chcę potencjalnemu klientowi w odpowiedzi na zapytanie ofertowe wytłumaczyć o czym piszę.
    Jeśli w ofercie dam kilka linków do własnych wpisów to skuteczność takiej oferty mocno wzrasta. Nie badam o ile wzrasta bo mu szkoda tracić potencjalnych klientów nas takie działania 🙂

    Taka baza wiedzy jest bardzo przydatna.

  2. Jakub Wasielewski
    Czerwiec 12, 2016

    @Michał Stachura – dzięki 🙂
    Tak, to jest wartość dodana. Kiedy klient o coś pyta a my jako przykład możemy wysłać link do naszego wpisu blogowego zamiast do kogoś innego.

  3. Maciej Wojtas
    Czerwiec 13, 2016

    Jest jeszcze jedna rzecz: prowadząc bloga, siłą rzeczy nabywa się nowe kompetencje. Pisanie o konkretnych rzeczach, przekazywanie konkretnej wiedzy wymaga dogłębnego przestudiowania tematu. Z każdym wpisem wchodzi się na wyższy poziom wtajemniczenia 🙂 Podsumowując, blog uczy nie tylko swoich czytelników, ale i autora/autorów.

  4. DentiMedical
    Czerwiec 14, 2016

    Bardzo dobry artykuł z wieloma istotnymi informacjami. W stosunku co do treści zamieszczanej na stronie internetowej naszego gabinetu stomatologicznego obserwujemy właśnie kwestię poruszoną w punkcie 1. – budowanie długiego ogona.
    PS. Proszę powiedzieć, który z Panów jest autorem powyższego artykułu: Pan Jakub Wasielewski, czy Pan Paweł Gontarek? Pan Paweł jest wymieniony na górze i na dole wpisu, natomiast Pan Jakub odpowiada w komentarzach jako prawdopodobny autor. Więc jak to jest? 🙂

  5. mlody
    Czerwiec 14, 2016

    Fajny tekst.

  6. Atebo SEO SEM
    Czerwiec 15, 2016

    Od niedawna prowadzę blog dla firmy (nie ten z adresu w podpisie). Muszę przyznać, że bardzo mocno wpłynął na pozycję w wynikach! Dzięki blogowi można regulować ilość słów kluczowych na stronie (ich znaczenie).

  7. Jakub Wasielewski
    Czerwiec 16, 2016

    @DentiMedical – tak, dzięki long tail można zebrać sporo konstruktywnego ruchu na stronie.
    Ja jestem autorem artykułu.

    • DentiMedical
      Czerwiec 16, 2016

      Tak przypuszczaliśmy 🙂 Dziękujemy za informację i za bogate źródło informacji 🙂 Pozdrawiamy!

  8. Marcin
    Czerwiec 22, 2016

    Wszystko fajnie ale muszę się czepić 🙂 Domena naturalnyblog.pl została zarejestrowana w 2014 a nie 2016 roku – ktoś może mieć wrażenie że w miesiąc tyle się udało wypozycjonować a to w sumie 2 lata.

    Do tego niektóre arty są datowane na 2011/2012 rok – chociaż to możliwe że zabieg celowy.

    • Olga | Gray Moka
      Sierpień 24, 2016

      Ja się właśnie zdziwiłam :). Domena zarejestrowana w maju, a część wpisów z marca.

  9. Dawid Gościło
    Czerwiec 24, 2016

    Konkretnie wypunktowane i opisane zalety prowadzenia bloga. Ważne aby blog był na bieżąco aktualizowany i co ważne uzupełniany dobrą treścią a nie tylko „suchym” tekstem aby tylko coś pojawiło się na blogu.

  10. Arkadiusz
    Czerwiec 24, 2016

    „przedstawiam naturalnyblog.pl, który ma na pierwszej stronie Google 871 fraz kluczowych” – semstorm (z którego zrobiony jest zrzut) wskazuje niestety 93 słowa w Top, reszta jest na pozostałych podstronach.
    Podobnie z domeną, istniała już w 2014 roku, także jest to domena z historią przez co ma większy potencjał.
    Wnioski: dane przekolorowane, przez co artykuł mało rzetelny. Nie zmienia to jednak faktu, iż warto taki blog prowadzić.

  11. Marek
    Czerwiec 30, 2016

    Definitywnie warto inwestować czas w tworzenie własnego bloga. Jest to istotne ponieważ pozwala na zwiększenie transparencji, okazanie ‚ludzkiej twarzy’ i budowanie więzi z odbiorcą.

  12. Dawid
    Czerwiec 30, 2016

    Jest dziesiątki powodów dla których warto takiego bloga prowadzić. Przede wszystkim jest to przydatne z punktu widzenia technicznego (wsparcie SEO) a także kontaktu z klientem. Jesteśmy bardziej transparentni i ‚bliżej’ ludzi. 😉

  13. Ala
    Lipiec 5, 2016

    Rzeczywiście, prowadzenie bloga firmowego ma wiele korzyści, nie tylko nawiązanie więzi z klientem, gdzie możemy rozwiązywać jego problemy, ale również wartość techniczną SEO, gdzie podbija nasze wyniki w wyszukiwarkach.

  14. Odi
    Lipiec 10, 2016

    Należy pamiętać, że blog może działać na korzyść firmy, ale również może jej szkodzić. Przyjmuje się, że na blogu wpisy powinny pojawiać się dość regularnie. Jeżeli ostatni wpis na blogu firmowym był dodany przed rokiem, to firma stawia się w niekorzystnym świetle. Podobna sytuacja jest w momencie gdy wpis jest niechlujny, treść niskiej jakości albo w ogóle sprowadza się do zamieszczenia jednego zdania z dołączonym do niego linkiem, który na dodatek jest błędny. Przedstawiam tutaj skrajne przypadki, ale należy pamiętać, że blog to nie tylko spijanie śmietanki, blog to przede wszystkim ciężka praca i wiele godzin poświęconych na pisanie interesujących treści.

  15. Elsat
    Sierpień 2, 2016

    Interesujący wpis i zgadzam się, że warto jest prowadzić bloga firmowego. Daje to możliwość pokazania firmy od innej strony oraz przekazanie wartości dodanej dla Klientów 🙂

  16. Moc słowa
    Wrzesień 20, 2016

    Oprócz ruchu ( który jest ważny ) buduje się świadomość marki/usługi/firmy słowo pisane ma dużą moc, a odpowiednio przygotowana treść potrafi połączyć czytelnika/klienta z firmą/marką/usługą. Firmy często lekceważą tę formę reklamy, no ale nie każda firma jest w stanie utrzymać się i rozwijać na rynku. Artykuł konkretny i rzetelny – dziękuję.

  17. agnieszka
    Październik 13, 2016

    Jednym słowem blog staje się wizytówką firmy, która świadczy o kompetencji i profesjonalizmie. Dający do myślenia wpis.

  18. Tomasz Kwiatkowski
    Październik 26, 2016

    Jest mnóstwo powodów dla których warto prowadzić bloga dla mnie najważniejszy jest taki, że jest większy kontakt z klientem.

  19. Marcin
    Listopad 1, 2016

    Dobry tekst, podsumowuje najwazniejsze zalety posiadania bloga.

  20. Strony www
    Listopad 28, 2016

    Jak ktoś już powiedział – o ile na bieżąco się prowadzi takiego bloga i umieszcza sensowne wpisy to może to tylko pomóc – gorzej jeśli okaże się, że blog będzie banerem reklamowy albo nowe wpisy będą się pojawiać raz na kwartał.

  21. Pecetowicz
    Grudzień 2, 2016

    Przekonałeś mnie, nie wiedziałem że to ma aż taki duży wpływ.

  22. Adrian
    Styczeń 16, 2017

    Według mnie najważniejszą korzyścią z prowadzenia bloga wynika fakt lepsze interakcji z potencjalnym klientem.

  23. Rafał
    Kwiecień 7, 2017

    a ja się zastanawiałem dlaczego tak wszyscy blogi robią. Generalnie wpis bardzo fajny, merytoryczny i jak zwykle inspirujący. Więc siadam i zaczynam klepać swoje blogi, mam tylko dylemat, interesując się np. psychologią, prawem, polityką, pozycjonowaniem i wieloma fajnymi ciekawymi o świecie rzeczami, postawić domen 5 i na każdym o czymś innym pisać, czy zrobić eksperyment i pisać dosłownie wszystko na jednej domenie? Wiadomo że w opcji 2 cięższe to będzie raczej do wypozycjonowania, lecz czy efekt się nie zdywersyfikuje dzięki temu?

  24. Kasper
    Kwiecień 23, 2017

    Hej,

    w przypadku sklepu internetowych polecasz prowadzić bloga w subdomenie (blog.sklep.pl) czy lepiej po prostu pod adresem sklep.pl/blog ?

    Pozdrawiam,
    Kasper

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie udostępniony. Wymagane pola są oznaczone *

Szkolenia SEO

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak pozycjonować i optymalizować

serwisy internetowe małe i duże

29.marca.2019 - Rzeszów - ZAPISZ SIĘ

12.kwiecień.2019 - Lublin - ZAPISZ SIĘ

26.kwiecień.2019 - Zielona Góra - ZAPISZ SIĘ