Jestem szczęśliwym (albo i nie – kwestia postrzegania) posiadaczem licencji ScrapeBoxa. Narzędzie służy do różnych rzeczy m.in. do automatycznego komentowania na blogach. Wiadomo jest to spamowanie. Wiele osób tego nie pochwala i jednocześnie używa … cóż … ja lubię używać 😉

Chciałbym jednak tą drogą podzielić się pewnym testem, który „wyszedł” całkiem przypadkiem. Posiadam serwis z zakresu tematyki finansowej:

– zafiltrowany za upychanie słów kluczowych (pierwotnie 38 słów kredyty od stronga, poprzez H3 do H1 plus te same frazy w META) od ok 2 lat (dokładnie od lutego 2009)

–  od blisko roku niepozycjonowany – posiada te same linki (wszystkie stałe – zero SWLi rotacyjnych)

– strona o konstrukcji statycznej (45 podstron) i niezmieniana od dawna treść

– domena blisko 5-letnia

Od połowy września wprowadziłem za pomocą Seo4Stat monitoring pozycji … na frazy: kredyt oraz kredyty – czyli dość mocne (znaczące frazy) frazy, ponieważ dokonałem przebudowę serwisu na skrypt WordPressa. Zadbałem o wszystkie możliwe elementy serwisu pod kątem reklamy, serwis jest pod klienta, pełna nawigacja etc… Zawartośc dynamiczna – przyrasta od 5 do 8 artykułów na miesiąc. Podczas przebudowy skategoryzowano wszystkie artykuły, dodano kilka nowych na dość popularne ostatnio kredyty.

Na początku października  rozpocząłem co kilka dni „komentowanie” różnych artykułów binzesowych. W sumie wykonałem kilka(naście) cykli. Efekt, po 2 miesiącach, pokazuje poniższy rysunek:

Jest to efekt „pierwszego dnia” – teraz pozostaje czekać na dalsze efekty – mam nadzieję, że pozytywne 🙂 Czy to oznacza, że tak można wyjśc z filtra – nie wiem, ale wiem, że dość często sama przebudowa serwisu wiele daje (tym bardziej po ostatnich wdrożeniach algo w Google).

Aktualizacja: 7 grudnia 2010

Dzisiaj pojawiły się w indeksie pierwsze zaindeksowane komentarze dodawane za pomocą SB. Są to komentarze z połowy września br. Poślizg w indeksacji jest mniej więcej 2,5 miesięczny. Komentarze nie były pingowane.

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły