fbpx
Agencja SEO Zgred - Pozycjonowanie stron www

Rich Snippets czyli fragmenty rozszerzone – po co i czy warto wdrożyć ?

Kilka dni temu całkowicie zmieniłem wygląd jednego ze swoich katalogów (chodzi o katalog stron Linksor). Postanowiłem zaimplementować (wzbogacić) katalog o snippety, które w wynikach Google pojawiają się jako „gwiazdki”, które odzwierciedlają poziom oceny danego produktu, towaru, usługi, artykułu.

Co to jest snippet? To część każdego wyniku wyszukania dla zadanej frazy znajdująca się między tytułem i adresem strony. Mogą tam znajdować się oprócz gwiazdek dodatkowe informacje np o autorze kto recenzował stronę i tak dalej. Po polsku mówiąc to są fragmenty rozszerzone.

W katalogu zaimplementowałem schema według wytycznych dla produktu typu „Article” – przykłady znalazłem na stronie w3resource.com. Dodatkowo posiłkowałem się zagregowanymi ocenami – całość Schema omówiona jest na stronie Schema.org/Article.

 

Rich Snippets można przetestować pod adresem: Rich Snippets Testing Tool. Oczywiście zastosowanie snippetów jest dużo większe. Gdzie warto zainstalować snippety ? Przede wszystkim w sklepach internetowych (sprzedaż i opiniowanie produktów) – opinie zaimplementowane poprzez snippety pojawiają sie również w wynikach wyszukania w Google i doskonale przyciągają wzrok klientów – co przekłada się na większa odpowiedzialność stron. Jest to też jedna z głównych rekomendacji jakie wydaję dla każdego sklepu 🙂

Ile czasu czeka się na pojawienie się takich wyników ? Ja czekałem 2 dni – dosłownie 🙂 A wcześniej nie mogłem się „doprosić”. Zgłaszanie wykonania snippetów do Google nie ma sensu (pomimo istniejącego formularza) – po prostu poprawna implementacja sprawia, że widać je bardzo szybko w wynikach wyszukania.

Narzędzie do testowania: https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/

Implementacja menu okruszków: https://developers.google.com/search/docs/data-types/breadcrumbs

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (38 głosów, średnia: 3,97 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarzy (16)

  1. eldoka
    Kwiecień 18, 2012

    Cześć!
    A przejdzie coś takiego, że wrzucę snipeta statycznego tzn. nie bedzie można głosować tylko wynik się będzie wyświetlał i zawsze to będą 5 gwiazdki?
    Co sądzisz o czymś takim?

    • zgred
      Kwiecień 18, 2012

      Z czasem ktoś to uzna za spam 🙂

  2. Franz
    Kwiecień 18, 2012

    Jeśli chodzi o blogi to moim zdaniem też jakiś tam efekt przynosi, no chyba, że ocena będzie niska.
    Ja w sumie czekałem chyba 1 dzień, ale to zależy chyba tylko i wyłącznie od odwiedzin bota, jak wpadnie bot to i statystyki się aktualizują. Tyle wynika z moich obserwacji.

  3. Marcin
    Kwiecień 18, 2012

    Potwierdzam. Ładnie to wygląda, szczególnie przy pobieraczku 🙂

    Też będę to wprowadzał tam gdzie się da, ale bez przesady – nie będę znowu wciskał tam gdzie jest to nie potrzebne.

    M

    • Maciek
      Kwiecień 18, 2012

      A jeszcze lepiej RSy wyglądają przy niektórych stronach z programu partnerskiego pobieraczka, szczególnie regionalkach z mixem słów kluczowych zamiast treści:)

      IHMO powinno być jakieś kryterium jakościowe w przyznawaniu snipetów, bo z tego co widzę na chwile obecną wystarczy tylko prawidłowa implementacja snipetów na stronie i CTR rośnie:)

  4. Marcin Makowski
    Kwiecień 18, 2012

    Zgadzam się Zgredzie! Podstawa to poprawna implementacja Rich Snippets w kodzie strony i wyniki w organiku są w ciągu kilku dni. Wdrożyłem na kilku stronach i działa. Próbowałem kilka miesięcy wcześniej i bez większych rezultatów. Znakiem tego coś się ruszyło 🙂

  5. Dźwiedź
    Kwiecień 19, 2012

    U mnie po dodaniu pojawiły się po 3-4 godzinach, pojawiały się w serpach przez 1,5 dnia po czym znikły na dobre. Ktoś spotkał się z czymś podobnym? Teraz testuje na innej witrynie, zobaczymy jak wujek G zareaguje tym razem.

  6. Paweł
    Kwiecień 25, 2012

    Niestety w sklepach nie będzie łatwo. Np .info sprzed kilku tygodni z IAI miałem takie, że raczej nie planują wprowadzenia. Ale to normalne bo są oni zawsze kilkanaście miesięcy wstecz za nowościami w SEO :/

    • zgred
      Kwiecień 25, 2012

      o IAIku mam bardzo złe zdanie i nei zmieni tego nawet poprawa ich supportu. staram się nie dotykać sklepów na tym skrypcie.

  7. Grażyna
    Kwiecień 26, 2012

    Wdrożyłam dla breadcrumbs /ścieżek powrotu/ – wygląda to ślicznie: zamiast paskudnego długiego linka w wynikach jest elegancka ścieżka 😉

  8. Iran
    Czerwiec 20, 2012

    Dorby artykuł , przydały by się jeszcze informacje jak dodać inne parametry snippets.

  9. hmm, a czemu tych gwiazdek nie widzę z linksora w wynikach? Czy to tylko kilka fraz dostało?

    • zgred
      Lipiec 5, 2012

      Nie wszystkie gwiazdki Google uznaje za wartościowe.

  10. Pit
    Lipiec 11, 2012

    U nas iai GRS już wdrożone. Działa bardzo fajnie. Czekamy tylko aby Google pokazywało więcej informacji

  11. Darek Jasiński
    Marzec 26, 2015

    Od publikacji wpisu minęło już kilka lat, ale mam wrażenie, że temat przechodzi teraz swój renesans. Od Google często dostaję maile szkoleniowe o tym, że warto implementować te dane strukturalne, bo oni to tak fachowo nazywają.

    Po moich mini testach wynika, że one jakoś tam znacznie nie przekładają się na wyświetlenia, ale na niektórych projektach, mógłbym spróbować wysunąć taką hipotezę, że mają wpływ na decyzyjność klienta co do oczekiwanej akcji.

    Na przykład star ratesy, gdzie mamy dużą ilość dobrej punktacji, a średnia ocena to 4,8 / 5, oznacza że autor MA RACJĘ. Sam po sobie chyba też takie coś odczuwam, że mimo świadomości jak to się może odbywać, biorę pod uwagę bardziej opnie z miejsc w których jest dyskusja, dużo komentarzy, opinii, etc.

    A poza miniaturką twarzy, gwiazdkami, w niektórych miejscach mapką – jakie jeszcze można dodać snippety?

    • Paweł Gontarek
      Marzec 27, 2015

      Dane strukturalne w postaci ocen wpływają na zachowanie się użytkowników. Jesli czesto klikają znaczy że artykuł/towar/wpis jest popularny i buduje to zaufanie.

      Breadcrumbs warto wdrożyć – zawsze 🙂

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie udostępniony. Wymagane pola są oznaczone *

Szkolenie SEO - Warszawa - 22 luty 2019

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak pozycjonować i optymalizować

serwisy internetowe małe i duże

to szkolenie jest dla Ciebie!

Sprawdź program i zarejestruj się