Konkurencyjny Googlowy “lubiś” czyli przycisk +1 pojawi się już prawie wszędzie. Zgodnie z zapowiedziami zostanie on wprowadzony w:

  • reklamach displayowych ? graficznych,
  • animowanych GIF i flashowych ? AdSense dla treści i AdSense dla treści na telefon komórkowy.

Rekomendacje +1 to dodatkowy sygnał, który może (ale moim zdaniem nie musi) pomóc określić trafność reklamy.

Wcześniej Google wprowadziło przycisk do wyszukiwarki oraz do witryn wydawców – jak na razie bez efektów – no może poza jednym czyli wylęgarnią witryn wymieniających g-plusikowe, które z kolei jest dość skutecznie zwalczane przez Google.

Wkrótce użytkownicy będą mogli rekomendować poszczególne reklamy, dzięki czemu będą one częściej wyświetlane ich znajomym z sieci społecznościowych. Sądzimy, że dzięki rekomendacjom użytkownicy zwrócą większą uwagę na reklamy w Państwa witrynie, co powinno zwiększyć liczbę kliknięć i z czasem dawać większe przychody.

Jak to mówi wujek Staszek – pożyjemy zobaczymy… Każda innowacja musi przejść przez ręce użytkowników aby stała się przydatna dla “tej” oraz “tamtej” strony – no i jeszcze dla tych po środku co kombinują 😀

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (1 głosów, średnia: 1,00 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarze

  1. “któe z kolei” – literówka 🙂
    Dla wydawców raczej dobra wiadomość, może to wpłynąć pozytywnie na klikalność, a na pewno wpłynie dużo bardziej, jeżeli +1 zyska większą popularność. Ostatnio też zauważyłem, że znajomi coraz częściej zakładają konta na g+1, dobry znak.

  2. Google ostro ciśnie, żeby spopularyzować swój przycisk. Zanim jednak ludzi nauczą się w niego klikać to jeszcze sporo czasu mnie. Wydaję mi się, że Google Plus i tak nie przebije Facebooka. Przynajmniej w Polsce będzie to bardzo trudne, bo u nas dużo ludzi dalej siedzi na NK i Face jest Bee. Co dopiero jakiś tam Google Plus.

  3. Większość moich znajomych ma profil na FB prawie nikt na G+. Jako czynnik pozycjonujący to może i ma znaczenie. Jako “portal społecznościowy” jakoś nie przekonuje. Wizjoner Larry Page musi się jeszcze postarać.

  4. Przycisk +1 został niedawno wprowadzony więc nie dziwne, że niektórzy o nim nie wiedzą. Jak widać na tym blogu zgred zebrał już 69 plusów, a fanów na Facebooku 60.

  5. Myślę, że z czasem Googlowy plus stanie się coraz bardziej popularny. Na razie tak na prawdę to wszystko dopiero wchodzi i jasne jest, że nie każdy o tym wie i nie każdy używa.

  6. +1 w Adsense – to już chyba lekka przesada :P. To chyba naiwność, myśleć, ze użytkownicy będą sobie rekomendować reklamy. Pojedyncze przypadki pewnie się zdarzą 😛

  7. G+ wydaje się trochę martwy, ale przycisk +1 na pewno “dobrze robi” stronom, jeśli chodzi o wyszukiwarkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Golden Marketing Conference

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły