fbpx
Agencja SEO Zgred - Pozycjonowanie stron www

Optymalizacja sklepu internetowego cz.8 – budowanie właściwych nagłówków META

Niniejszy artykuł dedykuję przede wszystkim autorom tworzącym oprogramowanie dla sklepów internetowych. Praktycznie w 99% przypadków problemem w sklepach jest prawidłowe generowanie znaczników META. Jest tak wiele poprawnie zbudowanych CMSów (np Joomla, WordPress, Drupal) do których istnieje wiele różnego rodzaju wtyczek usprawniających generowanie META, że aż żal patrzeć jak za każdym razem w rekomendacjach wypisuję zalecenia z tym związane. Problemem dla wielu właścicieli sklepów jest tutaj fakt, iż doprosić się o zmiany, które wymagają ingerencji w skrypt, są niejednokrotnie niemożliwe.

Wielu z Was zapewne będzie mi mówiła abym popukał się w głowę, gdyż „meta keywords” i „meta description” są pomijane (ignorowane) – ale skoro już robić porządnie optymalizację to ją zrobić raz a dobrze i mieć spokój. Przecież nie tylko Google jest wyszukiwarką 😉 -> Google pisze, że meta tagi są doskonałym rozwiązaniem dla webmasterów

<title>krótki, charakterystyczny opis sklepu – 20-70 znaków</title>

<meta name=”description” content=”Opis naszego sklepu – bez fajerwerków i upychania słów kluczowych – 100-200 znaków ” />

<meta name=”keywords” content=”słowa kluczowe – 5-8 słów bez powtórzeń powinno wystarczyć” />

<title>(nazwa kategorii/podkategorii) [- tutaj po myślniku opcjolanie dodajemy nazwę sklepu lub domenę]</title>

<meta name=”description” content=”(nazwa kategorii/podkategorii) ? drobny opis kategorii [- tutaj po myślniku opcjonalnie dodajemy nazwę sklepu lub domenę]” />

<meta name=”keywords” content=”słowa kluczowe – 3-8 słów bez powtórzeń powinno wystarczyć charakterystycznych dla danej kategorii – obowiązkowo nazwa kategorii być musi” />

<title>(nazwa produktu) ? [opcjonalnie po myślniku nazwa kategorii/podkategorii] [- tutaj dodatkowo po myślniku opcjonalnie dodajemy nazwę sklepu lub domenę]</title>

<meta name=”description” content=”(dedykowany opis produktu) { lub pierwsze 200-250 znaków z opisu z początku produktu}” />

<meta name=”keywords” content=”nazwa produktu oraz inne związane z ofertą – 3-8 słów kluczowych” />.


To na co należy zwócić uwagę to nie upychać pod żadnym pozorem słów kluczowych – czyli np odmiana przez przypadki słowa i umieszczenie go np w TITLE nie będzie dobrym rozwiązaniem.

Mam nadzieję, że choć troszkę rozjaśniłem sprawę. Oczywiście przedstawiony powyżej przykład jest do dowolnej modyfikacji i dobierany z myślą o konkretnym sklepie.

 

 

 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (18 głosów, średnia: 3,67 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarzy (19)

  1. Grażyna
    Maj 15, 2012

    No a jednak nie wytrzymałam do jutra – musiałam przeczytać dzisiaj 😉 chyba moje sklepy to spełniają (mam ten komfort, że sobie mogę sama zmieniać i poprawiać skrypty do woli). Może dobrze by było, gdybyś podał jakieś przykłady dla WP i in. dobrych dodatków/wtyczek, które ludzie mogą sobie sami doinstalować? Ja je znam, ale wielu osobom by się przydały (choć sama styczka/moduł to dopiero początek pracy i bez dobrego specjalisty od SEO niewiele da).

  2. SEO Profi
    Maj 15, 2012

    Zgred, co to tak krótko ostatnio piszesz? 🙂

    • zgred
      Maj 16, 2012

      Jest średnio – bo są zakładki 😛

      • Grażyna
        Maj 16, 2012

        Wiesz, gdybyś nie napisał, że są zakładki, to bym ich nie znalazła ;-P oczywiście teraz jak już wiem, to nawet plusik i minusik po prawej zauważyłam 😉

  3. TwoScars
    Maj 16, 2012

    Musisz jakoś bardziej uwidocznić te zakładki, bo gdyby nie twój komentarz do wpisu SEO Profi bym nigdy nie rozwinął i przeczytał 😉

  4. Robert
    Maj 16, 2012

    Taki trochę offtop: jak zrobiłeś te zakładki? 😉

  5. gszesiek
    Maj 16, 2012

    Też chciałem napisać, że dziwi mnie taka krótka treść, ale przeczytałem komentarze i znalazłem zakładki 😀

    „Problemem dla wielu właścicieli sklepów jest tutaj fakt, iż doprosić się o zmiany, które wymagają ingerencji w skrypt, są niejednokrotnie niemożliwe.” – 30 telefonów, 15 maili i czasami się uda, a i jeszcze właściciel sklepu prosi mnie o to, żebym mu powiedział jak ma przekonać programistę/informatyka 😉

    Pisałeś już gdzieś o title i alt? (z tym też jest ciągle problem)

  6. roman
    Maj 16, 2012

    @zgred
    „To na co należy zwócić uwagę to nie upychać pod żadnym pozorem słów kluczowych ? czyli np odmiana przez przypadki słowa i umieszczenie go np w TITLE nie będzie dobrym rozwiązaniem.”

    nie rozumiem dlaczego tak piszesz
    przeciez nic sie nie stanie jak wstawisz jakies slowo kluczowe (badz jedo odmiane) plus jakis dodatkowy tekst np do

    • zgred
      Maj 17, 2012

      Urwało Ci komentarz … ale napisze o tym krótko tylko skonsultuje to z innymi 😉

  7. roman
    Maj 17, 2012

    nie rozumiem dlaczego piszesz ze nie mozna wstawiac slow kluczowych lub ich odmian do znacznika title
    mam np slowo „kredyty dla firm” to wstawiam je „kredyty dla firm nazwa domeny” i dodatkowo slowa te pojawiaja sie jeszcze w tresci strony i jak do tej pory z tym problemu nie ma

    • zgred
      Maj 18, 2012

      @roman: możesz wstawiać jeśli są adekwatne do strony – wiele już widziałem i z reguły adekwatność jest zerowa – czyli trąci spamem.

  8. zyziek
    Maj 18, 2012

    hmm a ja oczywiście w swoim sklepie borykam się z takimi dziwnymi rzeczami.. np. w aktualnościach (1str) nie uwzglednili żadnych tagów, kluczy, ani innej nazwy strony..

    A mam pytanie w jaki sposób można pozycjonować inne słowa kluczowe które nie występują w sklepie, a są nawiązane do produktu? poprzez pressel?

    • zgred
      Maj 18, 2012

      @zyziek: można artykułami na różnego rodzaju platformach blogowych 🙂

      • zyziek
        Maj 18, 2012

        dziękuje Zgredzie 🙂 jesteś bardzo pomocny dla mnie-początkującej pozycjonerki 🙂 Sama książka seo nie wystarczy…
        Świetny wątek z tymi sklepami.. mało jest dobrej literatury na ten temat a jednak sklep różni się dość dużo od zwykłych serwisów ..pozdrawiam

  9. eldoka
    Maj 18, 2012

    ja tam w ogóle nie daje meta tagów description i keywords.

  10. zyziek
    Maj 18, 2012

    a jeszcze skorzystam z jednej porady 🙂 jeżeli mam artykuł i dodam go do jakiegoś precla to mogę go użyć po raz drugi gdzieś indziej? czy dostane za to jakąś karę? bo to już chyba zakrawa na spac, a jednak nie wydaje mi się że pozycjonerzy faktycznie piszą ich miliony 🙂

    • zgred
      Maj 18, 2012

      Ty kary nie dostaniesz (ewentualnie odrzuca artykuł) – co najwyżej ten precel filtra.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie udostępniony. Wymagane pola są oznaczone *