Niniejszy artykuł dedykuję przede wszystkim autorom tworzącym oprogramowanie dla sklepów internetowych. Praktycznie w 99% przypadków problemem w sklepach jest prawidłowe generowanie znaczników META. Jest tak wiele poprawnie zbudowanych CMSów (np Joomla, WordPress, Drupal) do których istnieje wiele różnego rodzaju wtyczek usprawniających generowanie META, że aż żal patrzeć jak za każdym razem w rekomendacjach wypisuję zalecenia z tym związane. Problemem dla wielu właścicieli sklepów jest tutaj fakt, iż doprosić się o zmiany, które wymagają ingerencji w skrypt, są niejednokrotnie niemożliwe.

Wielu z Was zapewne będzie mi mówiła abym popukał się w głowę, gdyż „meta keywords” i „meta description” są pomijane (ignorowane) – ale skoro już robić porządnie optymalizację to ją zrobić raz a dobrze i mieć spokój. Przecież nie tylko Google jest wyszukiwarką 😉 -> Google pisze, że meta tagi są doskonałym rozwiązaniem dla webmasterów

[symple_tabgroup]
[symple_tab title=”Strona główna”]
<title>krótki, charakterystyczny opis sklepu – 20-70 znaków</title>

<meta name=”description” content=”Opis naszego sklepu – bez fajerwerków i upychania słów kluczowych – 100-200 znaków ” />

<meta name=”keywords” content=”słowa kluczowe – 5-8 słów bez powtórzeń powinno wystarczyć” />
[/symple_tab]
[symple_tab title=”Kategoria i podkategoria”]
<title>(nazwa kategorii/podkategorii) [- tutaj po myślniku opcjolanie dodajemy nazwę sklepu lub domenę]</title>

<meta name=”description” content=”(nazwa kategorii/podkategorii) ? drobny opis kategorii [- tutaj po myślniku opcjonalnie dodajemy nazwę sklepu lub domenę]” />

<meta name=”keywords” content=”słowa kluczowe – 3-8 słów bez powtórzeń powinno wystarczyć charakterystycznych dla danej kategorii – obowiązkowo nazwa kategorii być musi” />
[/symple_tab]
[symple_tab title=”Karta produktu”]
<title>(nazwa produktu) ? [opcjonalnie po myślniku nazwa kategorii/podkategorii] [- tutaj dodatkowo po myślniku opcjonalnie dodajemy nazwę sklepu lub domenę]</title>

<meta name=”description” content=”(dedykowany opis produktu) { lub pierwsze 200-250 znaków z opisu z początku produktu}” />

<meta name=”keywords” content=”nazwa produktu oraz inne związane z ofertą – 3-8 słów kluczowych” />.
[/symple_tab]
[/symple_tabgroup]

[symple_divider style=”fadeout” margin_top=”20px” margin_bottom=”20px”]

To na co należy zwócić uwagę to nie upychać pod żadnym pozorem słów kluczowych – czyli np odmiana przez przypadki słowa i umieszczenie go np w TITLE nie będzie dobrym rozwiązaniem.

Mam nadzieję, że choć troszkę rozjaśniłem sprawę. Oczywiście przedstawiony powyżej przykład jest do dowolnej modyfikacji i dobierany z myślą o konkretnym sklepie.

 

 

 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (18 głosów, średnia: 3,67 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarze

  1. No a jednak nie wytrzymałam do jutra – musiałam przeczytać dzisiaj 😉 chyba moje sklepy to spełniają (mam ten komfort, że sobie mogę sama zmieniać i poprawiać skrypty do woli). Może dobrze by było, gdybyś podał jakieś przykłady dla WP i in. dobrych dodatków/wtyczek, które ludzie mogą sobie sami doinstalować? Ja je znam, ale wielu osobom by się przydały (choć sama styczka/moduł to dopiero początek pracy i bez dobrego specjalisty od SEO niewiele da).

  2. Musisz jakoś bardziej uwidocznić te zakładki, bo gdyby nie twój komentarz do wpisu SEO Profi bym nigdy nie rozwinął i przeczytał 😉

  3. Też chciałem napisać, że dziwi mnie taka krótka treść, ale przeczytałem komentarze i znalazłem zakładki 😀

    „Problemem dla wielu właścicieli sklepów jest tutaj fakt, iż doprosić się o zmiany, które wymagają ingerencji w skrypt, są niejednokrotnie niemożliwe.” – 30 telefonów, 15 maili i czasami się uda, a i jeszcze właściciel sklepu prosi mnie o to, żebym mu powiedział jak ma przekonać programistę/informatyka 😉

    Pisałeś już gdzieś o title i alt? (z tym też jest ciągle problem)

  4. @zgred
    „To na co należy zwócić uwagę to nie upychać pod żadnym pozorem słów kluczowych ? czyli np odmiana przez przypadki słowa i umieszczenie go np w TITLE nie będzie dobrym rozwiązaniem.”

    nie rozumiem dlaczego tak piszesz
    przeciez nic sie nie stanie jak wstawisz jakies slowo kluczowe (badz jedo odmiane) plus jakis dodatkowy tekst np do

  5. nie rozumiem dlaczego piszesz ze nie mozna wstawiac slow kluczowych lub ich odmian do znacznika title
    mam np slowo „kredyty dla firm” to wstawiam je „kredyty dla firm nazwa domeny” i dodatkowo slowa te pojawiaja sie jeszcze w tresci strony i jak do tej pory z tym problemu nie ma

    • @roman: możesz wstawiać jeśli są adekwatne do strony – wiele już widziałem i z reguły adekwatność jest zerowa – czyli trąci spamem.

  6. hmm a ja oczywiście w swoim sklepie borykam się z takimi dziwnymi rzeczami.. np. w aktualnościach (1str) nie uwzglednili żadnych tagów, kluczy, ani innej nazwy strony..

    A mam pytanie w jaki sposób można pozycjonować inne słowa kluczowe które nie występują w sklepie, a są nawiązane do produktu? poprzez pressel?

      • dziękuje Zgredzie 🙂 jesteś bardzo pomocny dla mnie-początkującej pozycjonerki 🙂 Sama książka seo nie wystarczy…
        Świetny wątek z tymi sklepami.. mało jest dobrej literatury na ten temat a jednak sklep różni się dość dużo od zwykłych serwisów ..pozdrawiam

  7. a jeszcze skorzystam z jednej porady 🙂 jeżeli mam artykuł i dodam go do jakiegoś precla to mogę go użyć po raz drugi gdzieś indziej? czy dostane za to jakąś karę? bo to już chyba zakrawa na spac, a jednak nie wydaje mi się że pozycjonerzy faktycznie piszą ich miliony 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły