Analiza czynników on-site da nam odpowiedź, które z obszarów serwisu wymagają optymalizacji w celu zwiększenia jego widoczności w wyszukiwarkach. Wymienię niektóre istotne elementy:

KryteriumOpis
Plik robots.txtWykluczenie z indeksacji wszystkich elementów serwisu, które nie powinny zostać zaindeksowane
Plik mapy strony (sitemap.xml oraz ewentualnie mapa serwisu)Uwzględnienie w mapie witryny wszystkich elementów Serwisu (strony głównej oraz podstron), które powinny zostać zaindeksowane przez wyszukiwarkę oraz optymalizacja ich indeksacji
Obecność linków wychodzących z serwisuWykluczenie przekazywania wartości serwisu do zewnętrznych, niepowiązanych tematycznie innych serwisów
Przyjazna nawigacja w obrębie witrynyUżycie nawigacji zbudowanej w oparciu o indeksowane odnośniki, przypisującej maksymalna wartość stronie docelowej.
Przyjazna postać i spójność wewnętrznych adresów URLZastosowanie statycznych adresów URL, zoptymalizowanych w celu przypisania maksymalnej wartości strony docelowej; nie stosowanie kilku różnych form adresów URL prowadzących do pojedynczej strony
Optymalna postać informacji wysyłanych przez serwer wwwPrawidłowa obsługa błędów zwracanych przez serwer www
Użycie przyjaznych przekierowańZastosowanie przekierowań, które sa przyjazne i akceptowalne przez wyszukiwarki
Optymalne wykorzystanie znaczników HTMLUżycie znaczników HTML pod katem optymalizacji i wyróżnienia najbardziej istotnych treści serwisu.
Użycie zoptymalizowanych treści widocznychZoptymalizowanie treści widocznych na stronie pod kątem użycia najbardziej istotnych słów kluczowych
Użycie zoptymalizowanych treści niewidocznychZoptymalizowanie treści niewidocznych (metatagów) pod katem użycia najbardziej istotnych słów kluczowych

 

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły