fbpx
Agencja SEO Zgred - Pozycjonowanie stron www

Optymalizacja kategorii w sklepie na przykładzie spodni męskich

O kategoriach już wielokrotnie pisałem – więc napiszę jeszcze raz krok po kroku. Spodnie męskie – bo kupuję raz na rok jakąś parę (niestety pasek się powiększa z wiekiem) a tutaj wpadło zapytanie o różne rzeczy … Dla ustalenia uwagi przeanalizuję sobie kategorię spod adresu:

spodnie-meskie

1. TITLE – Tytuł w chwili obecnej to „Slap-UP Chinos” – niby jest ale nie wiadomo do czego służy – proponowałbym (z racji obrazków w kategorii) postawić na „Spodnie męskie Slap-UP Chinos”.

2. Description i Keywords – ja bym pozostawił puste poniewaz w kategorii siedzi opis, z którego wyszukiwarka pobierze sobie, stosownie do skierowanego zapytania, opis

3. Frazę „Spodnie Chinos Slap-Up” należy wzbogacić o słowo „męskie”

4. W tekście należy wytłuścić za pomocą polecenia <strong> dwie, maksylanie trzy frazy (wielowyrazowe) – o ile jest to możliwe. Jeśli to nie jest możliwe trzeba sprawić aby takowe wyrazy pojawiły się w opisie.

 

spodnie

5. Optymalizujemy ALT we wszystkich obrazkach na stronie – dodając do każdego „Spodnie męskie”.

6. Linki wewnętrzne prowadzące do każdego produktu (A) pozostawić tak jak jest lub (B) zmienić na H3 – wykonałbym testy A/B i zobaczył jak wpłynie to na indeksację oraz ruch

7. Napisy typu „100% cotton mil” i tak dalej usunąć jako zbędne

8. Od strony graficznej wszystkie spodnie „zlewają się” – rozdzieliłbym wszystkie produkty przerywanymi liniami tak aby wiedzieć i widzieć, gdzie który produkt się kończy a gdzie zaczyna następny.

9. Najtrudniejszą rzeczą, która może być niewykonalna (z uwagi na własności skryptu) jest wstawienie do adresu URL frazy kluczowej „Spodnie męskie” np tak:

Uwaga: może to być niemożliwe do wykonania jeśli na stronach powyżej tej kategorii fraza ta spowoduje upychanie słów kluczowych… ale rozyko moż ebyć opłacalne 🙂

Krótko, zwięźle i w miarę treściwie 🙂 I teraz pewnie na tę frazę będę w TOPach 😉

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (13 głosów, średnia: 3,92 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarzy (9)

  1. Paweł Gontarek
    Październik 18, 2014

    http://benevento.pl/blog/spodnie-meskie-chinosy/

    Tutaj jeszcze należy wspomnieć, że linkowanie wewnetrzne do produktów nie musi być wykonane skracaczami linków – naprawdę nie zaszkodzi anchorowanie wewnętrzne 🙂

    Tutaj od razu nadmienię, że blog na to zapytanie może być wyżej niż kategoria 🙂

  2. Inoman
    Październik 18, 2014

    Zgred – od zawsze i na wszystkich (tego nie jestem pewien 😉 ) stronach stosujesz pusty description, to jedna z Twoich złotych zasad.

    Tylko zwróć uwagę na fakt, że dobrze wykonane meta description (nie po prostu kopia z tekstu strony) wpływa pozytywnie na indeksację i inne parametry. Zrób trochę testów, polecam.

    • Paweł Gontarek
      Październik 18, 2014

      W sklepach IMHO nie warto… lepiej dobrze opisać produkt. Poza tym descirption nie rankuje więc jest bezwartościowy. A łatwo o spamowanie w META więc … nie stosuje 🙂

  3. Artur
    Październik 19, 2014

    Pawle,
    a czy warto linkować z treści artykułu z wbudowanego w sklep w bloga do strony kategorii (link do niej już jest widoczny w pasku kategorie na stronie z artykułem) , czy bezpośrednio do strony opisywanego produktu ?

    Produkt pojawia się w sklepie na 2-3 miesiące po czy znika. Nie mamy możliwości ustawienia 301 dla każdego takiego produktu bo to sklep gotowy na RC

    • Paweł Gontarek
      Październik 19, 2014

      I tutaj dotykamy pewnego aspektu rotowania produktów w sklepie np sezonowym lub z krótkimi seriami produktowymi. MOżna zastososwać oczywiście 301 na stronę główną bądź produkt o zbliżonych parametrach. Można też wykonać stronę 404 z widgetami np pokazującymi najczęściej kupowane produkty lub ostatnio odwiedzane… Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi gdyż należałoby to po prostu przetestować A/B i zobaczyć jak zachowują się klienci na takich stronach.

  4. Adam
    Październik 20, 2014

    Powiedz mi, czy wytłuszczenie słów kluczowych w opisie kategorii ma jakiś sens i czy to działa na pozycje tej konkretnej podstrony w wynikach wyszukiwania?

    • Paweł Gontarek
      Październik 20, 2014

      Ma. Nie zmacniasz te słowa i dajesz wyszukiwarce do zrozumienia że są to ważne słowa.

  5. Marek
    Październik 20, 2014

    No, ok.

    Ale jak pogodzić SEO z treściami dla czytającego/klienta?

    http://mierzymy.pl/dalmierze-laserowe,38.html

    Chcę wytłuścić najważniejsze rzeczy, ale czy nie jest tego za dużo? Jest , ale czy nagłówek H1 ze słowem kluczowym wystarczy bez frazy wielowyrazowej ze ?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie udostępniony. Wymagane pola są oznaczone *