fbpx
Agencja SEO Zgred - Pozycjonowanie stron www

Optymalizacja bloków na stronie głównej serwisu

Spotykam się bardzo często, może nie ze złym, ale z niewłaściwym podlinkowaniem podstrony ze strony głównej – jest to dość częsty błąd, tym bardziej, że niejednokrotnie klienci proszą o pozycjonowanie frazy, która akurat jest idealna jeśli wykorzystać podstronę serwisu. Dzięki temu uzyskuje się bardzo dobre linkowanie do wewanątrz serwisu oraz praktyczni ebezpośrednio powiązaną frazę.

Przy optymalizacji dobrze jest zwrócić wtedy uwagę na następujące fakty na podstronie:

Anchor : Blacharstwo

Adres Strony(URL) : blacharstwo.html

Title : Blacharstwo

Description: Blacharstwo. Firma X oferuje blacharstwo i …..

Keywords: blacharstwo, inne frazy

Ale na stronie głównej, aby osiągnąć jak najlepszy efekt zmieniamy podlinkowanie:

1. niebieski prostokąt – wstawiam parametr rel=”nofollow”

2. czerwony prostokąt – zmieniam kod na następujący:

<h2 title=”Blacharstwo”><a href=”http://www.x.pl/blacharstwo.html”>Blacharstwo</a></h2>

Co zyskuję ? Linkowanie do wewnątrz na mocny znacznik H2 oraz anchor text „blacharstwo”, który jest dla mnie interesujący pod kątem pozycjonowanie tej podstrony na frazę „Blacharstwo” i napływ „mocy” ze strony głównej na ten właśnie anchor. No i przede wszystkim odcinam moc (poprzez NF) na anchor „Poznaj ofertę”.

Ktoś wskaże uwagę, że robię to pod dyktando wytycznej „frist link count” – jeśli chodzi o optymalizację takich bloków to gdyby kolejność była odwrotna też bym zastosował tę samą wytyczną. Wole mieć przepływ mocy po anchorze niż po przycisku.

 

 

 

 

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (Brak ocen)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarzy (23)

  1. hs
    Styczeń 23, 2012

    a po frazie blacharstwo linkujesz strone glowna czy podstrone?

    • zgred
      Styczeń 23, 2012

      To zależy od potrzeb klienta 🙂 i analizy dla procesu SEO.

  2. gdaq
    Styczeń 24, 2012

    Zgadzam sie z caloscia posta, ale jakby sie ktos uparl 🙂 to moglby dac naglowek h2 z tekstem, do tego tlo w css w formie buttona i masz button z anchorem 😉

  3. krzywy
    Styczeń 24, 2012

    lepiej dać title w nagłówku niż linku?

  4. zgred
    Styczeń 24, 2012

    @krzywy: nie rozumiem pytania ? Słowo kluczowe (fraza) powinna znajdować się wszędzie gdzie to możliwe.

  5. Karlosky
    Styczeń 24, 2012

    @gdaq: nie samym SEO człowiek żyje. Usability też się liczy, a „Poznaj ofertę” ma pewnie tutaj większą skuteczność.. 😉

  6. rgglowacki
    Styczeń 24, 2012

    @zgred
    wszędzie gdzie to możliwe? Piszesz do nas z 2002? 🙂

    • krzysztof
      Sierpień 8, 2013

      „wszedzie gdzie to mozliwe” – a pod kotem SEO w 2013 roku to oznacza – nie za czesto (czyli tyle razy ile mozliwe do poprawnej optymalizacji) 🙂 musimy wiedziec ze Zgred od czasu do czasu i to tu to tam sypnie zagadka – ot tak by wiele nie zdradzac 🙂

  7. Przemek Sztal
    Styczeń 24, 2012

    „No i przede wszystkim odcinam moc (poprzez NF)”
    Skuteczność takiego rozwiązania staje się chyba co raz bardziej wątpliwa, bo raz, że atrybut „nofollow” wg Google (wiem, kłamią) powinien być stosowany do linków wychodzących, którym nie ufamy (np. w komentarzach) lub nie chcemy wspierać (np. link prowadzi do strony, którą wskazujemy jako negatywny przykład). W tym konkretnym przypadku wg reguły FLC robot i tak podąży linkiem „blacharstwo”, bez dodawania atrybutu „nofollow” do przycisku. Nie neguję tego rozwiązania, tylko zwróciłem uwagę na zwrot „Przede wszystkim”.

    • zgred
      Styczeń 24, 2012

      Przemku: dziękuję za komentarz – tak masz również rację. Kwestia jak do tego się podchodzi i według której szkoły 😉 Jednakże z wieloma rożnymi zachowaniami G się już spotkałem i staram się aby linki „czytaj więcej, dalej, more” były opatrzone NF. Dzięki tez za link do wpisu na blogu Sprawnego – na pewno się przyda 🙂

  8. WebPlan
    Styczeń 25, 2012

    A nie jest tak, że tylko pierwszy link zdobywa moc a kolejne są pomijane i dodanie atrybutu nofoolow jest w tym przypadku bezcelowe. Możesz szerzej opisać dlaczego go stosujesz? Robiłeś jakieś testy?

  9. zgred
    Styczeń 25, 2012

    Oczywiście pierwszy… o tym mówi zasada First Link Count … ale z tego jak wygląda rozpływ ruchu na sklepach widziałem różne rzeczy dlatego przy optymalizacji wszystko co zbędne daję NF bez względu na to czy jest na górze, na dole z bosku czy po skosie.

    Takie podejście ma też drugie dno: jak właściciel serwisu zacznie wykonywać zmiany okaże się, że link DF ląduje gdzieś na samym dnie … stąd nauczony też takim podejściem robię tak jak napisałem powyżej.

  10. gdaq
    Styczeń 26, 2012

    Kurcze Paweł sporo czyta Twojego bloga przez telefon i nawet nie zauważyłem zmiany graficznej 🙂 poprzednia jakaś cieplejsza była.

  11. Marcin
    Styczeń 26, 2012

    Czy idąc tym tropem warto też Twoim zdaniem w przypadku menu górnego i w stopce wszystkie powtarzające się linki w stopce opatrzyć nofollow? Przykładowo na tym blogu można by link w stopce do głównej w stopce dać nofollow i link z anchorem „Strona główna” też

    • zgred
      Styczeń 26, 2012

      Coś co jest naturalne nie daję NF … nie odpowiem w 100% na tak oraz w 100% na nie ponieważ wszystko zależy od układu strony i od tego co jest powielone. Akurat „strona główna” i menu np tego blogu nie ma sensu opatrywać NF. Natomiast jeśli powielamy menu z kategoriami w stopce to ja akurat taki twór nakazuję usunąć.

  12. Qbexus
    Styczeń 26, 2012

    Popieram odcinanie mocy od bzdurnych anchorów typu dalej, czytaj więcej czy oferta. Mało tego zgodnie ze zmianami, które już dość dawno ogłosiło Google na temat nf choć moc nie idzie w anchor to i tak jest odejmowana procentowo od całości dlatego ja w takim przypadku stosuję area na butonie. Z testów wynika że daje to lepszy efekt.

  13. Jam Łasica
    Styczeń 26, 2012

    Zgredku jeżeli piszesz, że słowo kluczowe powinno być wszędzie, to najlepiej było by dać: a title=”” / rel=”nofollow” ?

    • zgred
      Styczeń 27, 2012

      Title do anchorów nie stosuję, chyba że jest to grafika i kod IMG SRC. poza tym co to znaczy „wszędzie” ? Dla Mnie „wszędzie” to znaczy z umiarem 🙂

  14. irhael
    Luty 1, 2012

    a takie pytanko. Dlaczego strona główna Twojego bloga jest cała nofollow?
    To samo z wpisami: większość całe są nf ale niektóre nie…

    Jakieś testy? ;>

    • zgred
      Luty 1, 2012

      Komentarze są NF
      Linki w postach są NF
      ale niektóre są dofollow

      Linki do wewnątrz są DF

      🙂

  15. matrus
    Luty 4, 2012

    Będziesz linkował główną na anchor „Blacharstwo”, czy puścisz linki z nim na podstronę?

    • zgred
      Luty 4, 2012

      Akurat tutaj to przykład – strona nie jest moim klientem i nie wiem na jakie frazy jest pozycjonowana stąd nie mogę jednoznacznie powiedzieć czy akurat ta fraza jest dobra czy zła.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie udostępniony. Wymagane pola są oznaczone *

Szkolenia SEO

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak pozycjonować i optymalizować

serwisy internetowe małe i duże

29.marca.2019 - Rzeszów - ZAPISZ SIĘ

12.kwiecień.2019 - Lublin - ZAPISZ SIĘ

26.kwiecień.2019 - Zielona Góra - ZAPISZ SIĘ