W Internecie można spotkać wiele różnych serwisów opartych o różnorodne skrypty. Czy istnieje możliwość wykorzystania ich do pozycjonowania ? Na pewno tak. Oto kilka przykładów:

1. Portale społecznościowe

  • W zasadzie większość z nich daje automatycznie linka z atrybutem NOFOLLOW (w skrócie nie przekazuj mocy) ale gdyby tak uzbierać kilkadziesiąt tysięcy takich linków to … okaże się, że jednak coś dają ! Można wykorzystać do tego ScrapeBoxa 😉

2. Fora

Z forami bywa różnie ale można przyjrzeć się następującym zagadnieniom (wszystko uzależnione jest od konfiguracji for i oskryptowania):

  • umieszczamy link w podpisie – często jest on DOFOLLOW
  • umieszczamy link w profilu – nie zawsze jest on oparty o ANCHOR, w większości przypadków jest to adres witryny … ale link to link 🙂
  • biografia (ktoś to w ogóle wypełnia czy pomija – przyznam się szczerze, że przestałem pomijać) – w biografii można praktycznie zawsze … wstawiac linki w postaci HTML lub BBCODE … i można ich tam zmieścić naprawdę nieprzebraną masę
  • fora popularnych wydawców np gazeta.pl 🙂 daje możliwość wstawienia linku

3. Katalogi stron

  • jest kilka skryptów umożliwiających tworzenie profili – ot choćby skrypt, z którego korzystam 😉 – ma możliwość zakładania profili i … wypełniania tegoż profilu informacjami z użyciem kodu HTML … i jest pole do popisu dla spamerów 🙁

4. Programy partnerskie

  • dobrze jest czasem zapoznać się z możliwościami programów partnerskich. Jeśli takowy daje możliwość zainstalowania na swojej witrynie np sklepu internetowego z wykorzystaniem kilku produktów to można to zrobić. Lekko pozycjonujemy taki sklep i wstawiamy linka do swojego sklepu … i już mamy kawałek zaplecza
  • niektóre programy partnerskie dają pełny sklep ale na domenie przekierowanej na ich serwer … niby nic nie można zrobić ale !!! jest możliwość edycji nagłówka i stopki … i aż się prosi o wstawienie linka do siebie (przykład: money2money, nexto …)

To tylko wycinek pewnych możliwości … zawsze trzeba szukać i sprawdzać możliwości zbudowania zaplecza w oparciu o takie tricki i ciekawostki.

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Ile kosztuje pozycjonowanie, a ile kosztuje SEO?

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie, wie dziś niemal każdy właściciel serwisu i sklepu internetowego. Bez pozycjonowania, strona...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Wszystko fajnie fajnie. Napiszesz coś o tematyczności, geolokalizacji ? I może jak wygląda takie budowanie zaplecza w dużych firmach gdzie obsługują ok 200-300 klientów

  2. @MateuszI: obawiam się że taką wiedzą nikt nie zechce się podzielić. Z resztą pomnóż 300 klientów razy 200 serwisów na kazdego plus inne zaplecze. Bez CRMa nie pojedziesz.

  3. 🙂 To już zależy od Ciebie ale polecam sprawdzić (nie moge tylko zrozumieć fascynacji SENuke’em gdyz moim zdaniem Xgen działa szybciej czyli wydajniej).

  4. Jeśli chodzi o popularność komentarzy w WordPressie, piszesz, że mimo nofollow wszyscy korzystają. No tak. Link to link – jak też napisałeś. Chciałam jednak wspomnieć, że coraz częściej autorzy WordPressa umożliwiają dodanie linka dofollow, wystarczy tylko wtyczka. I to całkiem dobry sposób na wartościowy link. Korzyść obopólna 😉

  5. Troche mało tych możliwości można by było bardziej rozwinąć wpis, jednak z biografi na forach nigdy nie korzystałem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły