fbpx
Agencja SEO Zgred - Pozycjonowanie stron www

Krótki audyt małej strony firmowej – uwagi, zalecenia, pomysły

W tym artykule prezentuję mały audyt firmowej strony WWW oferującej drobne usługi. Mam nadzieję, że okażą się pomocne przy budowaniu małych witryn internetowych dla mikroprzedsiębiorstw. Nie będzie nic na temat indeksacji, budowy META etc…

 

Z pomocą przychodzi mi serwis : seoptimer.

1. Nagłówki Hx

Nagłówki od strony technicznej są dobrze wykonane ale ?! wszystkie wykonane tą samą czcionką o tym samym ostylowaniu i takiej samej wielkości. Po to ktoś kiedyś wymyślił standard, dzięki któremu odróżnia się wielkość poszczególnych nagłówków Hx, aby z niego korzystać i tego standardu się trzymać.

2. Upychanie słów kluczowych

Zauważmy ile razy w różnych odmianach użyte jest słowo w odmianach : „hydraulik” – aż 11 razy – niedobrze – dla małej strony niedobrze.

3. Środkowy blok

Środkowy blok na stronie głównej zawiera dość dużą liczbę słów kluczowych, wplecionych w zdania, z odnośnikami do innych podstron, jednakże całość zdań brzmi sztucznie i trąci lekkim spamem. Jak zdanie ma brzmieć po polsku to niech takim będzie 🙂

 

4. Za dużo tekstu jest wytłuszczone w stosunku do reszty – szczególnie dużo „tłustego” jest w lewej kolumnie. Upychanie tego słowa widać na wielu podstronach serwisu np na ofercie, o firmie…

wystarczy tylko napisać, że świadczy się usługi … i to powinno wystarczyć. Hydraulik jest już w nagłówku i to H1 – więc powtórzenie „hydraulicznego” słowa poniżej jeden razy będzie wystarczające.

5. Podstrona „Polecane strony” to czysta manipulacja 😉 – do usunięcia

6. Podstrona „Oferta”

Klikamy tutaj – i odkrywamy 1xH1 i 5xH2. H1 zostawiamy, sugerowałbym najważniejszy dla Nas podtytuł jednej sekcji zostawić w H2 a pozostałe w H3… tak to wychodzi zbyt duże upychanie ważnych słów na bardzo małej podstronie serwisu. Podobne zabiegi sugerowałbym zastosować na pozostałych podstronach.

7. Referencje

Niektóre trochę sztuczne i pisane na „siłę” … osoby nei znające się na hydraulice nie napiszą niektórych tych referencji … poza tym niektóre trącą spamem. Poza tym „boldowanie” wpisu zastąpiłbym zwykłym tekstem a podpis wystawiającego opinię oraz datę wykonałbym kursywą.

8. Stopka

W stopce znajduje się link do firmowej strony na Google Plus – sugeruję przenieść to ze stopki pod Email nad zdjęciem i/lub do zakładki „Kontakt”.

Pomysły:

  • na stronie głównej wszystkie główne tytuły kolumn wykonać w H2
  • w TOPie mamy tytuł i nazwę firmy – wykonać w H1 – wtedy na podstronach H1 musi być zastąpione przez H2 lub mniejsze
  • zakładka „Oferta” mogłaby się nazywać „Oferta i cennik” ewentualnie wykonać osobną zakładkę „Cennik” – pomysł jest prosty na frazę na długi ogon. Żaden hydraulik nie udostępni swojego cennika tylko wpisze na stronie WWW, że cennik zależy od bla bla bla … ale to nic nie szkodzi !!! Opisujemy sprawę, że cennik zależy od zakresu prac, usług, kilometrażu etc… i dzięki temu można pozycjonować tę zakładkę na frazę „hydraulik + miasto + cennik” 🙂

Inne pomysły ? Zapraszam do dzielenia się uwagami 🙂

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (11 głosów, średnia: 3,64 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarzy (12)

  1. Serm
    Grudzień 14, 2012

    Ja bym proponował bardziej rozbudować dział FAQ jednocześnie czyniąc go bardziej czytelnym (tekst zlewa się ze sobą). FAQ z uwagi na to, że może przyjąć sporo treści byłby fajnym miejscem na ruch, tylko trzeba by go atrakcyjne przygotować, dodając chociażby zdjęcia i ‚sprzedając’ kilka prostych sztuczek na drobne domowe usterki.

  2. Mariusz Cieciura
    Grudzień 14, 2012

    Paweł,
    pod tym kryje się coś innego, tzw. masówka.

    Pozdro
    Arek

  3. Mieczysław
    Grudzień 14, 2012

    W referencjach jest informacja, że jest to bardzo „miły starszy mężczyzna z poczuciem humorku” – nawiązując do tego, można dać inne zdjęcie, uśmiechnięte, na którym ten hydraulik patrzy w obiektyw.

    Na stronie głównej czytelna jest środkowa kolumna, potem prawa, a już ta z lewej są trudności – wynika to z zastosowanego tła, użycia pogrubionej czcionki, jest za mało wierszy odstępu. Można przypuszczać, że jego klientami będą również starsze osoby, które nie mają tak dobrego wzroku. W środkowej kolumnie można zrobić na dole dodatkowe dwa wiersze odstępu, będzie się lepiej czytało.

  4. Krystian Piątek
    Grudzień 14, 2012

    @Mieczysław to ma być audyt SEO a nie Usabilty 😛

  5. Rafal
    Grudzień 14, 2012

    Seoptimer źle liczy liczbę znaków w meta title i pewnie w innych miejscach też. Dotyczy tytułów z polskimi znakami. Google też tak liczy?

    • Paweł Rabinek
      Grudzień 15, 2012

      Dzięki Rafał za spostrzegawczość. Faktycznie polskie znaki były liczone podwójnie. Problem już naprawiony i zlicza już dobrze!

  6. Mariusz Cieciura
    Grudzień 15, 2012

    Przepraszam, ale nie sprecyzowałem swojej opinii:
    miałem na myśli unikalność tekstów. Ta strona jest skopiowana kilkakrotnie z tą samą treścią na różnych adresach url. Ja w audytach zawsze to sprawdzam.
    Arek

  7. Mike
    Grudzień 15, 2012

    Wszystko fajnie, ale ilość powtórzeń na nie jest jakaś zawrotna. Rozpatrywałbym ją w pewnym kontekście i równie dobrze może być to pozytyw, a nie negatyw. W jakim kontekście? Jest ich kilka, dlatego dla mnie nie jest to minus.

  8. Piotrek
    Styczeń 3, 2013

    Przydałoby się więcej treści najlepiej unikatowej. Zauważyłem że Google lubi strony na których jest dużo treści. Co wydaje się być naturalne.

  9. Dubstep
    Styczeń 28, 2013

    Hej, dzięki za ten post. Przynajmniej wiem na co zwrócić uwagę.
    Pozdrawiam

  10. Andrzej
    Marzec 8, 2019

    Fajny audyt. Muszę sprawdzić swoją stronę jeszcze raz.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie udostępniony. Wymagane pola są oznaczone *

Szkolenia SEO

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak pozycjonować i optymalizować

serwisy internetowe małe i duże

29.marca.2019 - Rzeszów - ZAPISZ SIĘ

12.kwiecień.2019 - Lublin - ZAPISZ SIĘ

26.kwiecień.2019 - Zielona Góra - ZAPISZ SIĘ