Ostatnio natknąłem się na kilka artykulików, w których wskazywano, że kilka czynników jest nieistotnych w SEO przy pozycjonowaniu strony. I tak autorzy dywagowali sobie, że:

  1. markowanie tekstu znacznikiem H i META KEYWORDS nie mają znaczenia. To po co nadal dokonuje się ich optymalizacji ? Sam podchodzę do tego tematu w ten sposób, że lepiej mieć wykonaną porządnie optymalizację niż nie mieć jej wcale. Już sama struktura strony na przykład sklepu zakłada, że znaczniki META będą generowane bo od tego są, żeby były porządnie opisane. W sumie … nie tylko Google indeksuje nasze strony
  2. generowane sztucznie linki zwrotne – skoro mamy SWL-e to czemu z nich nie korzystać ? Przecież są linki generowane sztucznie są tematycznie związane z witryną (jak się dobrze trafi) a jeśli tematyczność jest taka sobie to założenie jest, że link to link – zawsze działa in-plus
  3. wiek domeny – stwierdzenie, że wiek domeny nie ma znaczenia jakoś mnie nie przekonuje, bo wystarczy popatrzeć, że stare domeny nie są podatne na wiele czynników (np: depozycjonowanie, nagłe przyrosty linków, BHS) … z drugiej zaś strony pozycjonerzy cały czas mają na względzie to, że stara domena (jeśli jest zadbana i ma sporo linków zwrotnych) to skarb. Google też przyjaźniej patrzy na starsze domeny ale … zapewne ten czynnik został w algorytmie zdeprecjonowany

Co w takim razie ostatnio przynosi korzyści wg tych samych autorów ?

  1. social media … dodanie swoich witryn do FB czy GL czy też Twittera daje możliwość dotarcia do szerszej grupy klientów, przez co wzrasta popularnośc Naszej witryny i … pnie się do góry w trust rank
  2. jakość linków zwrotnych – to nie odkrycie, że im lepsze jakościowo (tematyczne) linki prowadzą do Naszej witryny tym lepiej. Nikt nie będzie pozycjonował swojej strony np o kredytach linkami ze stron “od lat 18tu”… chociaż jak się uprzeć to milion linków zapewne by dało rezultaty 😉
  3. unikalna treść – tak to bezwzględnie widać, że Google zaczęło lubić strony z dynamiczną treścią – tu nawet nie ma co dyskutować

Zatrzymam się przy wieku domeny – moim zdaniem długość okresu rejestracji oraz wiek jednego serwisu na tej domenie są bardzo ważnym czynnikiem w wynikach trafności w Google. W najnowszej aktualizacji Google, niektóre duże zmiany postrzegane były przez pryzmat wieku domeny, wieku przychodzących linków, wieku treści internetowych, oraz datę kiedy domena została zarejestrowana.

Przykład: Od dwóch lat zajmuję się witryną jednej z kancelarii prawniczych. Nigdy nie była w top10, chodziło tylko o to aby pojawiała się gdzieś w internecie, była widoczna w spisach etc… Pod nią zbudowałem małe zaplecze prawnicze, podlinkowałem ją statlinkiem i seomatikiem. Tak naprawdę od 1,5 roku linki prowadzące do tej witryny nie zmieniały się. Przyrost BL był nikły, żeby nie powiedzieć zerowy – na zasadzie troche tu troche tam – jak się przypomni. Od końca października witryna “buja się” w zakresie 8 – 15 pozycji w Google na dość interesujące frazy prawnicze i ruch wzrósł kilkukrotnie. Więc niech nikt nie mówi, że wiek domeny, linków i treści nie ma znaczenia 😛

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 3,50 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły