fbpx
Agencja SEO - Pozycjonowanie stron www, audyty SEO

Czynniki SEO, które są istotne dla pozycjonowanej strony

Są to, w moim odczuciu, cechy, które sprawdzam na stronie w różnych konfiguracjach i wariantach przy optymalizacji. Wiadomo, że nie zawsze da się wszystko wdrożyć, zaplanować, rozplanować na stronie – ale czasem się o tym czy owym zapomni. Więc tak:

Czynniki On-Page związane ze słowami kluczowymi:

  1. Obecność słowa kluczowego w TITLE – najlepiej jak jest na początku
  2. Obecność słów kluczowych w nazwie domeny – niby się od tego odchodzi ale nadal jest to czynnik jakoś ważący
  3. Obecność słowa/częstotliwość występowania słowa kluczowego w tekście – im wyżej tym lepiej – tutaj trzeb auważać, aby nie „przyspamować”
  4. Słowa kluczowe w tagach H1-H6 w tytułach (wychodze z koncepcji wordpressa)
  5. Nacisk na wytłuszczanie słów kluczowych
  6. Słowa kluczowe w anchorach linków przychodzących do danej strony
  7. Słowa kluczowe w anchorach linków wewnętrznych
  8. Słowa kluczowe w linkach wychodzących z danej strony
  9. Słowa kluczowe w nazwach subdomen
  10. Słowa kluczowe w nazwach kategorii adresów URL – ważne z punktu widzenia SEO dla długiego ogona
  11. Słowa kluczowe w nazwach stron
  12. Atrybuty ALT w obrazkach uzupełnione o stosowne słow akluczowe
  13. Słowa kluczowe w nazwach obrazków

Czynniki On-Page/Site-Wide – INNE rzeczy:

  1. Dobry, unikalny content
  2. Dodawanie nowych artykułów/opisów w miarę często aby stwarzać pozory życia strony
  3. Page Rank strony/podstrony/kategorii/podkategorii etc…
  4. Wiarygodność/Trustrank domeny/serwisu
  5. Czy witryna posiada sensownie zbudowaną hierarchię/strukturę kategorii, produktów etc…
  6. Strona musi być zbudowana poprawnie technicznie
  7. Lokalizacja strony musi być logicznie powiązana z budową strony – uwaga dotyczy w szczególności katalogów stron i dodawania witryn do złych kategorii
  8. Wiek domeny i jej historia
  9. Prędkość ładowania strony, wiarygodność dostawcy hostingu (wiadomo, iz coraz częściej Google dobiera się do skóry spamerskim hostingodawcom)
  10. Wpływ hostowanych stron na inne strony (złe sąsiedztwo)
  11. Jakość wychodzących stron – tutaj pokusze się o stwierdzenie, że link wychodzący do strony o dobrej reputacji może nie zaszkodzić stronie z linkiem wychodzacym a nawet go podnieść
  12. Tym domeny .com/pl/info/com.pl – odnoszę wrażenie, że Google lepiej traktuje niektóre końcówki domen
  13. Powiązanie domen według krajów tzn – domeny .pl dla stron polskojęzycznych
  14. Lokalizacja serwera – choć to jest cienka linia ale sprawdzam
  15. Współczynnik odrzuceń – jeśli jest to możliwe dążymy do jego obniżenia
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 3,67 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarzy (28)

  1. Meble Poznań
    Lipiec 17, 2011

    Dobry art Zgredku 🙂
    Trochę bym kolejność zmienił:P

  2. Marcin
    Lipiec 17, 2011

    12. Tym domeny .com/pl/info/com.pl – odnoszę wrażenie, że Google lepiej traktuje niektóre końcówki domen

    Które wg Ciebie lepiej?

    • zgred
      Lipiec 17, 2011

      Używam .pl, .com.pl rzadko, .com, oraz regionałek ale wiadomo do czego 😉

  3. foodstylist
    Lipiec 17, 2011

    wiele cennych wiadomości, to się chwali

  4. Kamil
    Lipiec 17, 2011

    A co z koncowkami org i net ? Podobnoz ten nie sa zle w oczach googla.

    • zgred
      Lipiec 17, 2011

      org/net nie mam i nie uzywam. Ogólnie mam alergie na domeny info, net.pl i kilka innych z uwagi na spam jaki tam stoi i co ludziska dodają do katalogów. Ale na co dokładni eG ma alergię to kwestia sprawdzenia. Skoro co.cc zbanowali to kwestia czasu jak zaczna brac się za następne .tk czy bloxy 🙂

  5. Marcin
    Lipiec 17, 2011

    Też nie przepadam i nie używam info, net.pl, info.pl, biz.pl etc. A co do tk też czekam na ten moment, bo ogromny syf choćby nawet na liście Mara.

  6. Teledyski
    Lipiec 17, 2011

    Bardzo ciekawa notka Zgred, a czy mógłbyś powiedzieć trochę więcej o truskranku, na jakiej podstawie jest on wyznaczany?

  7. zibi
    Lipiec 17, 2011

    tk nie zostanie zbanowane, co.cc zbanowali za subdomeny, nie zbanowali całych Wysp Kokosowych. Poza tym .tk to również płatne domeny. Spodziewałbym się prędzej zmiany polityki rozdawania domen na tk.

  8. rgglowacki
    Lipiec 17, 2011

    Fajnie tylko:
    TrustRank – to technologia Yahoo a Google jedynie zarejestrowało tą nazwę (zapewne czysta złośliwość). Matt Cuts potwierdził ,że Google nie korzysta z TrustRank ponieważ jest to technologia Yahoo. Oczywiście zaufanie (jakkolwiek rozumiane) jest jednym z czynników branych pod uwagę przez Googla ale nazywanie tego mianem TrustRank to pewne pomieszanie pojęć.

    Lokalizacja serwera jest CZASAMI brana pod uwagę ale i tak jej znaczenie jest niewielkie.

    H1-H6 i wytłuszczenia – zdaniem wielu od kilku lat już praktycznie bez znaczenia.

    Złe sąsiedztwo IP i „zły hosting” – uważam, że warto na to zwrócić uwagę ale też nie należy wariować. Moim zdaniem nie jest to w żaden sposób uwzględnione w algorytmie – może mieć jedynie znaczenie przy ręcznej moderacji.

    Oczywiście możecie się ze mną nie zgodzić 🙂

  9. matrus
    Lipiec 17, 2011

    To ja mam pytanie związane z linkowanie wewnętrznym:
    Czy uważasz, że dobrze jest linkować do jednej podstrony kilkukrotnie z innej strony (np. strony głównej) pod innymi anchorami, czy może lepiej jest ograniczyć się do jednego linka (który znajduje się np. w menu)

  10. zgred
    Lipiec 17, 2011

    Dzięki rgg za komentarz 🙂 Z własnego doświadczenia wiem, że wytłuszczenia i Hx warto stosować ale tam gdzie przyniosą korzyść i odniosą skutek – wiadomo „chłyt małketingowy” 🙂

    Co do trustrank tak zgoda. Natomiast pod tym kątem warto zawsze popatrzeć na: http://www.seomoz.org/linkscape/intel/basic/?uri=zgred.pl/ – to tez daje troszkę do myślenia 😉

  11. zgred
    Lipiec 17, 2011

    @matrus: jestem zwolennikiem JEDNEJ ścieżki w JEDNO miejsce z JEDNEGO miejsca. Pozyxjonujesz np kategorię na jeden-dwa anchory (to przykład) ale któryś zawsze jest „ten ważniejszy” więc do wewnątrz linkuję tym ważniejszym, a SEO robię już dla obu anchorów.

    Ale to moje podejście. To jest tak jak w katalogu stron – niby masz kilka ścieżek do produktu a i tak pozycjonujesz jeden główny anchor i linkujesz do wewnątrz na ten najważniejszy.

  12. Pozycjonowanie Grodzisk Mazowiecki
    Lipiec 17, 2011

    Pawle,

    Piszesz o PR strony itp, a samo google mówi, żeby nie patrzeć na PR 🙂

    Ja wiem, że oni kłamią :D, ale jak możesz wyjaśnić, czemu patrzysz na PR to będę szczęśliwy 😉

    • zgred
      Lipiec 17, 2011

      Bo jak każdy pozycjoner lubię tę zieloną trawkę na ekranie 🙂 Tak czy siak jest o kawałek elementu, który układa się w jakąś całość.

  13. matt
    Lipiec 17, 2011

    Jeśli chodzi o punkt lokalizację serwera, to zaplecze trzymam w linuxpl, gdzie serwery są w Niemczech. Mimo tego że to polskie strony, to kopa dają 😉
    P.S. Bardzo fajnie zebrałeś wszystkie czynniki! Daje do myślenia. Dzięki

  14. gdaq
    Lipiec 17, 2011

    Bardzo dobry art. Dlugi jak na Zgreda 🙂

  15. Rafal
    Lipiec 17, 2011

    H1-H6 i wytłuszczenia mają znaczenie. Co do domen net i net.pl to wiadomo są gorsze od pl ale też da się z nich coś zrobić :), jak zwykle duży wpływa ma to co się na nich znajduje.

  16. Lubie pipki
    Lipiec 17, 2011

    A ja dziś przeglądam serpy i zauważyłm, że w góre mocno poszły domeny z polskimi ogonkami mimo prawie zerowego linkowania.
    Chyba zaraz pykne mały test.

  17. Mariusz
    Lipiec 17, 2011

    Nie napisałeś o jednym – najważniejszym czynniku.
    MÓZG właściciela strony 🙂

  18. Lukas
    Lipiec 17, 2011

    „7. Słowa kluczowe w anchorach linków wewnętrznych”

    Jakie powinny być adresy w linkach?
    a) domena.pl/sciezka_podstrony
    b) /sciezka_podstrony

    Czy roboty wyszukiwarek traktują oba typy odnośników na równi?

  19. zgred
    Lipiec 17, 2011

    w przypadku (b) zapewne masz ustawiony base href – więc tak czy siak wychodzi na to samo.

  20. Lukas
    Lipiec 17, 2011

    A co w momencie kiedy brak base href?
    Od strony usera wszystko działa poprawnie ale czy roboty wyszukiwarek też będą na to obojętne?

  21. zgred
    Lipiec 17, 2011

    Dostaniesz error 404 na podstrone i szybko to poprawisz 😉

  22. Lukas
    Lipiec 17, 2011

    Pawle jak mam to rozumieć? Użytkownik zobaczy 404 czy roboty zarejestruja odnośnik jako błędny?
    Bez base href linki postaci „/jakas/podstrona.html” funkcjonują normalnie więc wydaje mi się że masz na myśli opcje drugą. Popraw mnie jeżeli się mylę.
    Pozdrawiam

  23. Anonim
    Lipiec 17, 2011

    Dziękuje za kolejny pożyteczny artykuł dzięki któremu człowiek staje się choć troszkę mądrzejszy !

  24. Kstk
    Lipiec 17, 2011

    Szkoda że większość tych czynników jest już nieaktualna a nawet groźna 🙂

  25. Kulinarnie Niebanalnie
    Lipiec 17, 2011

    Rzeczowy artykuł, bardzo pomógł mi usystematyzować wiedzę.
    Pozdrawiam

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie udostępniony. Wymagane pola są oznaczone *