fbpx
Agencja SEO Zgred - Pozycjonowanie stron www

Ahrefs.com – narzędzie do analizy konkurencji i … nie tylko

Witryna ahrefs.com dostarcza użytkownikowi przede wszystkim statystyk do badania linków przychodzących do serwisu – o ile nie ich robot nie jest zablokowany. Niestety nie wszystkie narzędzia są pomocne czy tez dostępne z uwagi na brak wsparcia regionu Polski. W listopadzie 2011r Ahrefs „podobno wyczyścił sobie bazę” stąd wszystkie linki zbierają od nowa … Nie mniej jednak do analizy konkurencji jest przydatne. Wykonajmy to na podstawie bloga.

1. Ekran główny zbiorczą statystyką wszystkich informacji, które ahrefs posiada dla danego adresu (URL), domeny z podkatalogami (domain/*) lub tez domeny wraz z poddomenami (*.domain/*).

2. Ekran z nowymi linkami zawiera informację co do wykrytych linków wraz z adresem, który pojawił się na danej stronie roaz anchor’em. Podobnie wygląda ekran z linkami utraconymi.

3. Ekran chyba dla nas najistotniejszy to analiza adresów oraz przywiązanych do nich słów kluczowych (anchorów). Na obrazku widać: słowo kluczowe (pozycjonowanie szkolenia), nazwa domeny po której rozwinięciu pokazuje się lista adresów w ramach tej domeny gdzie znajduje się odnośnik do bloga wraz z adresem bloga oraz anchorem. Jak widać ktoś Mnie nie lubił i „leciał scrapeboxem” 😉 Wszystkie dane można wyeksportować do arkusza kalkulacyjnego celem dalszej obróbki.

4. Ekran z analizą domen, gdzie odnaleźc możemy informacje co do linka oraz adresu bloga.

5. Generowanie raportów – dla własnego serwisu pozwala bardzo dokładnie określić sposób linkowani. Przydatne szczególnie do prawidłowej budowy długiego ogona. raport taki można przejrzeć w podziale na domeny, adresy IP, kraje pochodzenia linków i tak dalej.

Podsumowanie: niestety ponieważ region PL nie jest obsługiwany (podobnie jak zapytania według google.pl) nie ma możliwosci wykonania testów narzędzi jak np Competition Analysis. Pozostaje do dyspozycji jedynie (albo AŻ) analiza linków przychodzących do serwisu i generowanie raportów (co i tak jest dość wystarczającym narzędziem).

Porównanie do MajesticSEO cenowo jest zbliżone. Jednakże w Ahrefs (plan który mam wykupiony to BASIC) mam możliwość wykonania 500 zapytań dziennie – w MajesticSEO nie ma takiego ograniczenia. Rożnica jest za to w generowaniu liczby raportów – jest ona w obu (MS:60/miesięcznie – AH:20/miesięcznie) mocno ograniczona dla podstawowych pakietów.

Co do zawartości, liczby linków, statystyki – MajesticSEO w tej chwili ma o wiele większą i bogatszą bazę.

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (10 głosów, średnia: 4,30 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Komentarzy (5)

  1. Tak jak piszesz – Ahrefs to dobre narzędzie, ale baza jest wciąż za mała dla PL. Warto jednak pamiętać o tym narzędziu, bo baza kiedyś w końcu urośnie.

  2. Gibon
    Maj 11, 2012

    I te linki ze stron o mastu****** dla matek 😀

  3. Artur
    Maj 12, 2012

    Gdybyś mógł rozwinąć techniczny aspekt „o ile nie ich robot nie jest zablokowany”. Jak blokada robota wpływa na linki przychodzące z innych domen?

    • zgred
      Maj 12, 2012

      Nie będziesz widział linków – działa jak kiedyś Yahoo, no chyba że link został zaindeksowany zanim zablokowano robota…

  4. gdaq
    Maj 14, 2012

    Jeszcze chyba przed nowym rokiem testowałem narzędzie. Większość stron sprawdzał ok, ale trafiłem na taką do której nawet 10% linków nie wskazywał. Po zgłoszeniu tego przeze mnie i kilku miesiącach prac naprawione aczkolwiek ze SeoSpyGlass dużo lepiej mi się korzysta.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie udostępniony. Wymagane pola są oznaczone *