Prawidłowa optymalizacja 21 2019-07-15T18:38:03+02:00
Rafał asked 1 miesiąc ago

Interesuje mnie np. fraza „nowe składki zus 2019” i daję ją na początku tytułu.
Ta fraza jest dziwna, czy mogę w tytule ją zmodyfikować na np. nowe składki zus w 2019 roku. Czy nie osłabi taka modyfikacja frazy?
Czy jak nie użyje jej bez odmiany w treści to będzie źle dla pozycji na tą frazę?
Częste stosowanie tej frazy jest nienaturalne. Gdzie warto w treści użyć ją bez odmiany. Czy sródtytuł  i poczatek artykułu to dobre miesca do jej użycia bez odmiany?

21 odpowiedzi
0 Dobre Słabe
2019-07-15T18:57:42+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 1 miesiąc ago

Oczywiście, że możesz zmienić dowolnie. Ale spojrzałeś w Google Plannera jakie ma statystyki fraza pierwsza (1600) a jakie druga (0)? Już to daje odpowiedź, że zmiana jest bez sensu. Lepiej drugą frazę (tę zerową) dać w śródtytule w H2 lub H3 i użyć parę razy w treści.

0 Dobre Słabe
2019-07-15T19:18:57+02:00 Rafał answered 1 miesiąc ago

Czy jak zmienię tytuł „nowe składki zus 2019”  na  „nowe składki zus w 2019 roku” (bo taki jest bardziej atrakcyjny) to osłabi się pozycja na frazę „nowe składki zus 2019”?

0 Dobre Słabe
2019-07-15T19:23:43+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 1 miesiąc ago

Tak.

0 Dobre Słabe
2019-07-15T21:00:54+02:00 Rafał answered 1 miesiąc ago

Fraza w tytule taka jest: ocieplenie domu dofinansowanie 2019 (wiem, że nie jest często wyszukiwana)
Czy istnieje taka zasada, że raz w ważnych miejscach (początek tekstu, śródtytuł) musi być fraza bez żadnych zmian (tu się chyba tak nie da) lub prawie taka sama w tekście żeby zrobić dobrze SEO np. „Dotacje na ocieplenie domu. Dofinansowanie w 2019 roku…”, lub „ocieplenie domu za pomocą dofinansowania w 2019 roku”.   Czy gdybym pominął tą zasadę i stosował frazy mniej dopasowane typu dofinansowanie do ocieplenia domu w 2019 roku to byłaby gorsza optymalizacja?

0 Dobre Słabe
2019-07-15T21:40:42+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 1 miesiąc ago

To będzie dobra optymalizacja. Google sobie poradzi.

0 Dobre Słabe
2019-07-17T20:35:16+02:00 Rafał answered 1 miesiąc ago

Mam taką podstronę gdzie pozycja skacze: wchodzi to top 20 i wypada do ok. 50 pozycji.
Nie mam w tekście nigdzie frazy dokładnie dopasowanej. Czy jest zasada taka, że chociaż raz w tekście ma być fraza bez odmiany lub z bardzo małą odmianą?
np.
fraza i tytuł: ocieplenie domu dofinansowanie 2019
i zamiast powtórzyć ją w pierwszym akapicie np. tak „dotacje na ocieplenie domu. Dofinansowanie w 2019 roku…” zastosuję „ocieplenie domu za pomocą dofinansowania w 2019 roku”. Czy takie małe dopasowanie gorsze będzie niż to pierwsze i może powodować skoki pozycji?
 

0 Dobre Słabe
2019-07-18T07:53:04+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 1 miesiąc ago

NIe ma żadnej zasady. Zobacz „wakacje nad morzem” – są witryny gdzie nie ma tej frazy a są wysoko.
Generalnie jak startujesz z artykułem to logiczne jest, że fraze wkładasz do tekstu w odmianach, przypadkach i tak dalej. Nie znam długości tekstu ale 2-3 wystąpienia w różnej formie na kazdy paragraf ok 1000zzs bym zrobił. A jakTy to zrobisz to potestuj.

0 Dobre Słabe
2019-07-18T23:18:06+02:00 Rafał answered 1 miesiąc ago

Jak ma się długość tekstu do ilości wystąpień frazy np. w tekście na 6000 znaków tak samo powtarza się frazę (2-3 razy na każde 1000 znaków) jak w tekście o długości np. 2000 znaków?
Gdy fraza ma np. 5 słów to nie sprawdzi się zasada ta na 2-3 wystapienia na 1000 znaków – tekst bedzie dziwnie wyglądał, jak wtedy rozwiązać ten problem np. 1 wystapienie  w pierwszym akapicie, 2 w śródtytule a 3 na końcu artykułu, ale czy to nie będzie za mało?

0 Dobre Słabe
2019-07-21T14:28:19+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 1 miesiąc ago

Nie wiem – przetestuj. Takie rzeczy sie testuje na żywca. Też chciałbym znać algorytm Google. Zaproponowałem pewien punkt wyjścia w tej dyskusji – resztę musisz pociągnąć sam

0 Dobre Słabe
2019-07-26T13:42:23+02:00 Krzysztof answered 4 tygodnie ago

Czy istnieje coś takiego jak większa ilość wystapień fraz w śródtytułach jest lepsza dla SEO np. tutaj 3 razy są one i czy to lepsze jest niż np. umieszczenie w jednym śródtytule frazy https://www.morele.net/komputery/podzespoly-komputerowe/karty-graficzne-12/ 

0 Dobre Słabe
2019-07-26T13:48:30+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 4 tygodnie ago

Każdy optymalizuje teksty tak jak sądzi, uwazą, albo tak jak mu działa najlepiej.

0 Dobre Słabe
2019-07-26T14:14:32+02:00 Krzysztof answered 4 tygodnie ago

Czy długość akapitów ma znacznie. Jakie masz rady odnośnie ich długości bo widzę, że niektórzy stosują o długości 3 zdania, a inni np. 1500 znaków itp.

0 Dobre Słabe
2019-07-26T15:11:38+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 4 tygodnie ago

Tekst ma byc zrozumiały. Im dłuzsze akapity tym gorzej dla UX. Są dwa edytory: semstrom i surferseo – w nich analizator wskazuje, gdzie i które akapity są za długie.
Generalnie, im dłuższe akapity tym gorzej się to czyta i rozumie

0 Dobre Słabe
2019-08-01T17:49:44+02:00 Krzysztof answered 3 tygodnie ago

Na niektórych stronach nie są stosowane znaczniki hx w śródtytułach np. zastępowane są one tagiem b. Czy to jest duży błąd w optymalizacji?

0 Dobre Słabe
2019-08-01T21:40:43+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 3 tygodnie ago

Nie wiem. Ale zawsze to jakiś pomysł.

0 Dobre Słabe
2019-08-01T23:54:17+02:00 Krzysztof answered 3 tygodnie ago

Czy na tej podstronie https://www.zgred.pl/pozycjonowane-long-tail/ jakbyś śródtytuł z wyrazem cennik zmienił na pozycjonowanie long tail cennik to lepsza byłaby optymalizacja (przyjmując, że nie byłbyś na pierwszym miejscu na tą frazę)?

0 Dobre Słabe
2019-08-02T10:17:19+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 3 tygodnie ago

Nie moge odpowiedzieć czemu tak jest zrobione Ale wynika to z moich testów i obserwacji użytkowników czego szukają. Czyli odpowiadając – przetestuj co jest dla Ciebie lepsze i odpowiednio zmodyfikuj title.

0 Dobre Słabe
2019-08-18T21:57:28+02:00 Krzysztof answered 3 dni ago

Jest wpis majacy np. taki tytuł: \”miód spadziowy liściasty\” i chcę wypozycjonować go na frazę: \”miód spadziowy liściasty cena\”
bez dodawania \”cena\” do tytułu. Czy dobrym rozwiązaniem będzie:
Umieszczenie w 100 pierwszych znakach: \”miód spadziowy liściasty. Cena…\”
Użycie w śródtytule:  \”miód spadziowy liściasty – cena….\”
Użycie parę razy fraz majacych takie same znaczenie jak \”miód spadziowy liściasty cena\” np. Cena miodu spadziowego liściastego, miód spadziowy liściasty ma cenę itp.

0 Dobre Słabe
2019-08-19T20:18:36+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 2 dni ago

Pytasz o rzecz optymalizacyjną. Jak nie chcesz mieć czegoś w TITLE musisz to uwzględnić w treści. Proste.

0 Dobre Słabe
2019-08-19T20:38:59+02:00 Krzysztof answered 2 dni ago

Jak uwzgędnić w treści, np. czy dobrze będzie w elementach ważnych  – w lead miód spadziowy liściasty. Cena i użycie w śródtytule:  miód spadziowy liściasty – cena oraz same słowo cena  kilka razy w tekście?

0 Dobre Słabe
2019-08-21T08:58:44+02:00 Paweł Gontarek Personel answered 15 godzin ago

Tak jak piszesz.

Twoja odpowiedź

Rafał

Rafał

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły