Dziś odbył się HangOut na który udało się wbić zalediwe 10 osobom – Kas jeszcze raz prośba o więcej slotów bo kolejka była dużo dłuższa !!! Jakie rzeczy były poruszane w dyskusji:

1. Omówiono kwestię pojawiających się wejść „not provided” – chodzi o zalogowanych klientów w sklepie – wejścia omarkowane z SSLa

Artykuły na temat ?not provided? w Analytics:
http://goo.gl/MoKs7

http://searchenginewatch.com/article/2143123/How-to-Understand-Your-Google-Not-Provided-Traffic

http://seroundtable.com/keywords-not-provided-google-analytics-14245.html

2. Czy stosować rel=”me” i rel=”author”

Tak jak najbardziej 😉

http://youtu.be/FgFb6Y-UJUI

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=1229920

Tutaj uzyskałem jednoznaczną odpowiedź na mój problem/zapytanie – za pomocą rel=”me” chciałem oznaczyć moje własne witryny linkujące do siebie – odpowiedź brzmi, że nie ma to sensu. Lepsze efekty osiąga się linkując za pomocą tych znaczników do treści – do produktów (sklepów) jest to nieprzydatne.

3. Czy sama optymalizacja witryny wystarczy w przypadku sklepów gdzie produkty muszą mieć takie same opisy, na przykład apteki?

Tutaj niestety niewiele da się zrobić – sugestią jest zbudowanie innej domeny,  na której można podać treści związane z produktem/towarem w sposób „właściwy” dla wyszukiwarki oraz dla klienta, który szuka infomracji odnośnie danego produktu.

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2011/05/more-guidance-on-building-high-quality.html

4. Czy ukryte elementy nawigacji mogą mieć negatywny wpływ na pozycje witryny w wynikach Google?

O ile nie chodzi o próbę spamowania jest to bardzo mało prawdopodobne. Osobiście jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem. Tutaj nie ukrywam, że jak zwykle są pewne rozbieżności – wolę unikac tego typu rozwiązania.

5. Przekazywanie infomracji na mejla z GWT

Tutaj Kaspar zasugerował aby koniecznie przekazywać informacje z panelu GWT na mejla, żeby webmaster mógł podjąć szybkie działania jeśli pojawił się problem z witryną.

http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?answer=140528

6. Co innego…

Były tez inne dyskusje, uwagi co do samych alarmów uzyskiwanych w GWT pod kątem ponownego rozpatrzenia witryny (brak jednoznaczności, szablony); sprawa DMOZ (akurat widać, że G odcina się od tego – może zostanę modem globalnym na PL to bym tam przeczyścił wszystko heheheh);

Link do dyskusji:https://plus.google.com/u/0/105501965108087246894/posts/UNsHYMug9dk

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Koniec z utraconymi danymi w SEO! Jak Revamper11 pomaga w pracy z danymi z GSC

Chciałbym Wam opowiedzieć o narzędziu, które dla mnie, jako seowca, pozwala na pracę z danymi, które są w...

WIĘCEJ

Statystyki indeksowania w Google Search Console

Jeśli analizujesz widoczność strony w Google, to nie pomijaj danych z Google Search Console. W GSC Sprawdzisz, jakie...

WIĘCEJ

Konferencje SEO w Polsce w 2022 roku

Nadchodzące konferencje SEO w Polsce w 2022 roku będą świetną okazją do spotkania się z innymi seowczyniami i...

WIĘCEJ

Komentarze

  1. Ja jakoś odnoszę wrażenie, że najczęściej słowa Kaspara trzeba interpretować odwrotnie do tego co mówi

  2. Na samo spotkanie się niestety spóźniłem, ale z tego co widzę to nie było poruszonych zbyt wiele zagadnień + w sumie nic odkrywczego…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Klikając przycisk “Opublikuj komentarz” potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem i akceptujesz jego postanowienia. Będziemy przetwarzać Twoje dane podane w formularzu w celu publikacji komentarza w serwisie. Administratorem Twoich danych osobowych jest SEMGENCE Sp. z o.o. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

sensai academy

Kategorie

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły