fbpx

Jak sprawdzić pozycjonowanie strony w google?

Chcesz sprawdzić czy Twoja strona jest pozycjonowana w wyszukiwarce Google ale masz z tym problem? Chcesz wiedzieć czy przyrastają linki zewnętrzne, sprawdzić pozycje na słowa kluczowe, zweryfikować widoczność serwisu. Pokażę Ci w kilku krokach jak to zrobić oraz jakie narzędzia SEO będą do tego potrzebne.

1.Sprawdź pozycję słów kluczowych

Do wyboru jest kilka systemów monitorujących pozycje słów kluczowych. Wybierz taki, który najbardziej będzie dla Ciebie wygodny. Pamiętaj, że każdy system monitorujący na swoje udogodnienia jak np. aplikacja na telefon. Do tego celu na pewno trzeba używać Google Search Console (tam jest pokazana pozycja średnia dla danej frazy w wynikach organicznych oraz graficznych). Jak sprawdzić pozycję w Google? Sprawdzenie pozycji możesz wykonać za pomocą np.: seostation, webpozycja, stat4seo, senuto, semstorm czy inne. Pozycje słów kluczowych monitorujemy tylko w celach poglądowych – dzięki temu widać jak zachowują się poszczególne słowa i czy nie mamy jakichś problemów z witryną.

2. Zweryfikuj odnośniki do strony

W każdej strategii SEO pozyskuje się odnośniki do strony i to bez względu czy robisz marketing szeptany, publikujesz artykuły, robisz kampanię w telewizji. Nieważne też czy robi to agencja SEO czy zwykły Kowalski. Jeśli współpracujesz z firmą SEO wykaz odnośników powinieneś dostawać razem z raportem. A jeśli nie to próbkę znajdziesz w Google Search Console. Natomiast jeśli masz dostęp do takich narzędzi jak Ahrefs, Majestic (poproś znajomego) to zmiany w liczbie odnośników możesz zweryfikować właśnie za pomocą jednego z dwóch wymienionych narzędzi.

3. Zobacz jak wygląda widoczność

Na rynku polskim widoczność na słowa kluczowe można sprawdzić za pomocą jednego z dwóch narzędzi do SEO – Senuto lub Semstorm. Za granicą masz do wyboru: Semrush, Sistrix, Searchmetrics i kilka innych. Każde z tych narzędzi pokazuje zmiane widoczności na swój sposób ale najczęściej jest to liczba słów kluczowych w top3, top10 i top50. Generalnie jeśli widoczność rośnie to dobrze. A jak spada to trzeba to przeanalizować dlaczego.

4. Nie zapominaj o działaniach Social Media

Social Media nie ma bezpośredniego przełożenia na SEO ale bardzo poprawia zaufanie do budowanej marki. Linki z Social Mediów posiadają parametr nofollow. Prowadzenie profili SM powoduje też, że na frazy związane z Twoją marką pojawiają się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google a to z kolei buduje wizerunek marki w SERPach i powoduje, że negatywne opinie (o ile są) są spychane poza pierwszą stronę wyników. Do strategii SEO warto wdrożyć działania SM i je również monitorować za pomocą np. Brand24 lub Sentione.

5. Weryfikuj statystyki w GA i GSC

Jak tylko uruchomisz swój serwis podłącz do niego statystyki Google Analytics (to robią wszyscy) ale również Google Search Console. W GA znajdziesz dane związane z liczbą sesji, jakie strony odwiedził użytkownik, czy skonwertował itd. Słów kluczowych w GA nie znajdziesz bo są ukryte pod magicznym „not provided”. Jednak dużą próbkę słów zawsze znajdziesz w Google Search Console. Sprawdzaj i analizuj statystyki z obu tych narzędzi.

6. Optymalizacja serwisu onsite

I ostatnia rzecz, na którą warto zwrócić uwagę to prace przy Twojej stronie. Razem z raportem powinny pojawiać się rekomendacje rozwojowe dla Twojego serwisu. W pierwszym okresie pozycjonowania serwisu powinieneś otrzymać audyt SEO, który będzie zawierać spis elementów wymagających poprawy i opcjonalnie, nakreślona strategię. Jeśli agencja SEO otrzymała dostępy do serwisu weryfikuj co jakiś czas czy cokolwiek jest robione. Pamiętaj, że optymalizacje treści wymagają czasu i reakcja Google na zmiany trwa niejednokrotnie kilka tygodni.

Jeśli chcesz porozmawiać o pozycjonowaniu Twojego serwisu, napisz pytanie na forum zgred.pl/forum/ lub wypełnij formularz poniżej.

Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami!

Napisz do Mnie. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.