fbpx

Audyt SEO optymalizacja stron

Audyt SEO  i optymalizacja stron WWW

Audyt SEO strony internetowej jest skutecznym rozwiązaniem. Sama strona internetowa jest skuteczna tylko wtedy, gdy zadzia dobrze oraz dobrze przekazuje wszystkie informacje, które są na niej zawarte. W przeciwnym przypadku korzystanie z niej nie będzie za bardzo efektywne, a przy tym też przyjemne. Dlatego zawsze wtedy, gdy chce się zacząć promować swoją firmę w Internecie czy też stworzyć skuteczne strony WWW, trzeba postawić na ich jak najlepszą funkcjonalność ? łatwą obsługę, dostępność, prawidłowe wyświetlanie się strony czy jej czytelność.

Korzyści z przeprowadzenia audytu SEO

Dzięki profesjonalnie przeprowadzonemu audytowi i optymalizacji strony internetowej możliwe jest określenie mocnych i słabych stron danej strony oraz wskazanie, jakie kroki należy przedsięwziąć, aby strona mogła jeszcze lepiej wypełniać swoje zadanie. Audyt SEO bada stopień optymalizacji strony internetowej. Dzięki audytowi można dowiedzieć się między innymi:

  • czy strona jest prawidłowo przygotowana pod kątem formalnym oraz standardów i norm WWW
  • dzięki jakim słowom internauci trafiają na stronę
  • czy na stronie działa prawidłowo przekierowanie 301
  • czy treść strony jest czytelna i zrozumiała, a informacje łatwe do znalezienia
  • czy grafika na stronie jest właściwie dobrana
  • czy strona wpadła w filtr oraz jest rzadziej odwiedzana
  • jak zdjąć ze strony ban poprzez znalezienie przyczyn tego stanu oraz usunięcie ich
  • jak strona prezentuje się na tle konkurencji

To tylko kilka z najważniejszych kwestii związanych z audytem stron internetowych. Wiadomo, że jeśli strona będzie pod każdym kątem dobrze działała, wtedy będzie dobrze zaindeksowana w Google oraz będzie mogła liczyć na o wiele lepsze pozycje, a przy tym będzie bardziej atrakcyjna dla odwiedzających ją osób.

Dobrze wykonany audyt to trwały efekt w wynikach organicznych

Nasza firma zajmuje się przeprowadzaniem audytów stron WWW. Mamy bardzo duże doświadczenie w ich przeprowadzaniu oraz jesteśmy w stanie nie tylko przedstawić Państwu szczegółowe wyniki stron, ale też wskazać najlepsze metody rozwiązania pojawiających się w związku z tym problemów. Analizujemy stronę pod wieloma kątami, między innymi zwracamy dużą uwagę na to, czy strona jest użyteczna w myśl zasad Web Usability, sprawdzamy ją pod kątem merytorycznym, graficznym oraz technicznym. Przygotowujemy analizę witryn, biorąc pod uwagę kwestie reklamowe, oraz określany, jak wypada strona na tle innych witryn konkurentów w branży.

Dzięki fachowo przeprowadzonemu audytowi można liczyć na następujące efekty:

  • Znajomość dobrych i złych aspektów strony, możliwość ich poprawy i w efekcie bardzo dobre wyniki.
  • Dostępność strony dla każdego internauty – strona będzie prawidłowo przygotowana zarówno pod kątem merytorycznym, jak i technicznym.
  • Lepszą widoczność strony internetowej i lepszą reklamę oraz konkurencyjność strony.

Jaka jest cena, koszt przeprowadzenia audyt?

Cennik / koszty przeprowadzenia analizy – dla przykładowych serwisów

# Klasa serwisu Cena
1 Mały serwis od 1200 zł
2 Średni serwis od 1900 zł
3 Sklep internetowy od 2900 zł
4 Serwisy korporacyjne od 3900 zł
5 Blogi od 1500 zł
Od czego zależy koszt audytu?

Na cenę i koszt końcowy audytu wpływa wiele czynników, które trzeba przeanalizować przygotowując wycenę:

  • wielkość serwisu
  • otoczenie czyli konkurencja
  • konkurencyjność i trudność słów kluczowych
  • wiek serwisu, domeny
Co to jest audyt SEO?

Audyt jest to analiza Twojej strony internetowej www, która ma za zadanie sprawdzić wiele różnych parametrów mogących mieć wpływ na proces związany z pozycjonowaniem serwisu. Badanych jest wiele parametrów m.in.:

  • budowa treści na serwisie
  • architektura informacji czyli jak jest zbudowany serwis i czy można go jeszcze rozbudować
  • słowa kluczowe, bez których żaden audyt SEO nie powinien być wykonywany
  • poziom indeksacji w wyszukiwarkach
  • prędkość ładowania i dostosowanie do urządzeń mobilnych

i wiele innych.

Duży nacisk kładziony jest również na aspekty techniczne serwisu np:

  • implementacja fragmentów rozszerzonych
  • wdrożenie parametrów canonical, prev, next oraz sposób wykonania paginacji (stronicowania)
  • nawigacja fasetowa

i tak dalej. Dokument zawiera opis problemu i ich rozwiązanie. Pamiętaj, że do wdrożenia audytu potrzebny jest programista, informatyk oraz grafik.

Czy można przeprowadzić audyt online za pomocą narzędzi?

Narzędzia SEO do przeprowadzenia audytu online zbierają podstawowe informacje związane z serwisem. Z takiego narzędzia może skorzystać każdy, jednak nie dają one żadnej informacji co do rekomendacji, co należy zmienić w serwisie aby był lepiej widoczny w wyszukiwarce.

Tego typu narzędzia działają tylko na jednej zasadzie i intepretacja wyników może być trudna lub wręcz niemożliwa. Można posiłkować się takimi narzędziami. Należy mieć też na względzie fakt, że badają one jedna stronę serwisu (najczęściej główną) a audyt musi objąc większą próbkę podstron w serwisie.

Ile czasu trwa przygotowanie audytu?

Przygotowanie audytu trwa od kilku dni, aż do kilku tygodni – jest to przede wszystkim zależne od wielkości serwisu oraz stopnia jego skomplikowania. Dla małych serwisów z kilkunastoma podstronami to ok 5-10 dni roboczych. Przy dużych portalach trzeba liczyć, że czas na przygotowanie audytu zajmie 15-20 dni roboczych.

Z jakich narzędzi korzystasz przy audycie SEO?

Do przeprowadzenia audytu wykorzystuję wiedzę nabytą na przestrzeni wielu lat analiz oraz pracy dla małych i duzych firm. W swojej pracy wykorzystuję dość często dane, które są zawarte w:

  • Google Search Console oraz Google Analytics – bez tych dwóch narzędzi i analizy danych tam zawartych, audyt będzie zawierał braki,
  • Clusteric,
  • Screaming Frog,
  • Sitebulb,
  • Ahrefs,
  • Majestic oraz kilka innych.
Kiedy warto wykonać audyt SEO?

Nowa strona www ? po stworzeniu nowej strony internetowej (a nawet na etapie jej tworzenia) warto mieć gotowy plan działania i gotową analizę SEO pod kątem promocji w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki darmowemu audytowi SEO od razu otrzymasz informacje na temat najważniejszych elementów wymagających poprawy ? i będziesz od razu mógł zareagować, wprowadzając odpowiednie poprawki.

 

Początek promocji ? jeśli witryna nigdy wcześniej nie była promowana w naturalnych wynikach wyszukiwania, darmowy audyt SEO to świetny sposób na rozpoczęcie działań w tym kierunku. Nie tylko poznasz kilka podstawowych elementów, składających się na pozycjonowanie. W ok. 2 minuty sprawdzisz, które obszary Twojej witryny wymagają poprawy. Po wykonaniu audytu SEO online będziesz też miał możliwość zamówienia szerszej analizy i uzyskania darmowej wyceny promocji w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.

 

Audyt warto przeprowadzić w następujacych przypadkach:

  • na początku współpracy z agencją SEO czy freelancerem – jest to podstawowy dokument, który odpowie na pytanie czy serwis jest dobrze przygotowany do przeprowadzenia działań SEO czy też wymaga poprawek lub całkowicie nie nadaje się do pozycjonowania
  • zmiana agencji SEO (usługodawcy) ? jeżeli kończysz współpracę z obecną firmą i zmieniasz na nową to ten dokument będzie punktem startowym do rozpoczęcia pracy z nową firmą oraz pozwoli nakreślić nową strategię
  • analiza działań SEO prowadzonych obecnie ? jeśli chcesz skontrolować działania obecnej firmy, z którą współpracujesz
  • przebudowa serwisu – jest to krytyczny krok, w których obecność osoby ze znajmością SEO jest niezbędna do np. zaprojektowania przekierowań czy nadzoru nad zmianami w treści serwisu
  • masz wątpliwości czy idziesz dobrą drogą – czy Twoje własne działania są dobrze ukierunkowane
Kiedy nie warto przeprowadzać audyt seo?

Audytu nie warto przepradzać gdy:

  • wszystko jest dobrze prowadzone – określona strategia działa i sprzedaż z ruchu organicznego rośnie
  • gdy serwis jest stary, „przedpotopowy” – najczęściej gdy nie ma wersji mobilnej to lepiej zainwestować fundusze w nową stronę
  • gdy serwis jest bardzo „mocno zniszczony” – to trudno zdefiniować ale wprawne oko audytora powinno to określić i powinien powiedzieć, że nie warto przeprowadzać audytu
Czy audyt może być darmowy?

Audyt nigdy nie jest darmowy. Każda osoba przygotowująca audyt musi poświęcić swój czas na analizę i przygotowanie stosownego dokumentu. Koszt przygotowania audytu może być wliczony w cenę pozycjonowania. Darmowy audyt SEO po prostu nie istnieje.

Czy mogę dostać próbki audytów innych stron?

Nie ma możliwości otrzymania audytu innej strony niż Twoja własna. Każdy audyt SEO podlega standardowo ochronie danych z uwagi na specyfikę pracy (można też podpisać stosowne NDA). Oczywiście mogę osobno przygotować analizę konkurencji – wtedy taki audyt otrzymasz ale jest on przygotowany specjalnie dla Ciebie na podstawie ogólnodostępnych danych.

Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami!

Napisz do Mnie. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.