fbpx

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

Tworząc stronę internetową – sklep czy blog – chcesz aby pojawili się na niej użytkownicy, którzy skorzystają z Twoich usług lub kupią produkty. Dzisiaj najchętniej pozyskujemy ruch z:

  • social media – profili, które w jakiś sposób prowadzimy
  • organiczny – z wyszukiwarek
  • direct – bezpośredni czyli ktoś wpisuje od razu nazwę naszej domeny (i jest to najbardziej pożądany ruch bo oznacza, że nasz serwis czy firma jest doskonale znana)

Poniżej to co robię ze swoim blogiem aby pozyskać ruch i sprzedać “siebie” lub swoją wiedzę

1. Pisz o tym czego użytkownicy szukają

Kiedyś użytkownicy szukając usług SEO (czy dowolnych innych) wpisywali proste zapytania typu “pozycjonowanie” czy “seo” – czyli były to zapytania bardzo proste. Obecnie intencją użytkownika jest szukanie informacji lub możliwości samodzielnego wykonania pewnych czynności czy produktów tzw do it yourself.

  • zobacz co podpowiada Google i napisz o tym
  • zajrzyj do narzędzi zewnętrznych np ahrefs, semstrom, senuto, answerthepublic

Artykuły typu “HOWTO” doskonale sprawdzają się do pozyskiwania ruchu organicznego z wyszukiwarek.

2. Sprawdź jaka jest intencja użytkownika

Zapytaj się użytkowników, klientów – w jaki sposób znaleźli Twoją firmę, zapytaj ich w jaki sposób szukali informacji. Na moim blogu znajdziecie dużo informacji (trochę suchych) związanych z audytami SEO.

Nie tak dawno zacząłem testować rozwiązania dla użytkownika pod kątem poszukiwanych przez niego informacji oraz pytań, jakie wpisuje w moją wewnętrzną wyszukiwarkę. Przeanalizowałem też pytania, które generują mało ruchu ale są często wpisywane w wyszukiwarce. Dlatego też:

  • czytasz ten artykuł bo wszedłeś na niego zaczynając swoje pytanie od słowa “jak”
  • zainstalowałem fragmenty rozszerzone typu “howto” oraz “faq”, które pokazują się w dość ciekawy sposób na urządzeniach mobilnych
  • sprawdzam też czy na zadane słowo kluczowe pojawiają się ciekawe artykuły zaczynajac się od pytań

Lepiej jest przepisać artykuł, rozszerzyć go – przerobić tak aby odpowiadał na pytania w internecie.

3. Rozbudowywuj artykuły

Nikomu się tego robić nie chce ale rozbudowywanie artykułów o kolejne treści powoduje, że zaczyna on być postrzegany jako długi i merytoryczny. Zaczyna budować zaangażowanie użytkownika poprzez zwiększenie liczby komentarzy.

Jeżeli na swojej stronie posiadamy artykuł o umowach SEO warto przyjrzeć się na jakie słowa kluczowe taki artykuł wyświetla się (podkreślam: wyświetla się a nie generuje ruch)


Wyłapując ciekawe słowa kluczowe można rozbudować artykuł o kolejne akapity, które będą generowały ruch organiczny czyli przekliki.

4. Wykonaj linkowanie wewnętrzne

Tego nie wolno zapomnieć (ale mnie się też zdarza). Napisałeś artykuł? Wykonaj linkowanie wewnętrzne z innych artykułów do tego artykuły na słowa kluczowe, na które chcesz aby nowy artykuł rankować.

Można to przeszukać ręcznie – po kilku miesiącach i tak pamiętasz o czym pisałeś, albo skorzystać z automatów do szukania i proponowania linków wewnętrznych.

Można wykorzystać wyszukiwarki i przeszukać własny serwis za pomocą komendy “site” w poszukiwaniu słów kluczowych występujących w zaindeksowanych artykułach:

Ja swoim blogu korzystam z płatnej wtyczki Yoast, która proponuje mi wykonanie linków wewnętrznych. Nie zawsze propozycje są trafione ale w jakiś sposób ułatwia to działania:


5. Wykorzystaj kanały Social Media

Napisałeś ciekawy artykuł? Zareklamuj go i dzięki temu dotrzyj do większego grona odbiorców. Na każdy artykuł przeznaczam ok 150-200 zł (netto) i reklamuję go na Facebooku. Mam zbudowanych kilka grup odbiorców i w zależności od intencji artykułu odpowiednio kieruję reklamy.

Dzięki temu buduję sobie zasięgi na FB, grupę lubisiów, buduję fanpage.

Dodatkowo umieszczenie artykułów na Linkedin, Twitterze. reszta wedle uznania. Ruch z social media pozwala pozyskiwać (nie zawsze) odnośniki organiczne, które budują pozycje reklamowanego artykułu w wynikach organicznych wyszukwiarek.

6. Wykonuj linkbuilding

Tutaj nie będę się dużo rozpisywac i odeślę do innych artykułów. Jednak warto zainteresować się:

  • wystąpieniami publicznymi – dzięki temu pozyskujesz link do swojej strony bo jesteś prelegentem
  • akcje sponsoringowe – partnerzy i sponsorzy wydarzeń dostają niejednokrotnie linki
  • guest posting – czyli wpisy gościnne na innych blogach (u mnie znajdziesz ich wiele ale ja sam też udzielam się na innych blogach)
  • komentowanie – bardzo chętnie komentuję wpisy na innych blogach

Artykuły, które mogą Cię zainteresować pod kątem linkbuildingu:

O linkbuildingu napisano wiele artykułów – zachęcam do ich przestudiowania.

7. Inne rzeczy na pozyskanie ruchu

Inne metody na pozyskanie ruchu to:

  • newslettery – nie zawsze się sprawdzają a nawet trudno je budować, nie mniej jest to najtańsza metoda pozyskiwania potencjalnych klientów i generowania ruchu
  • reklamowanie – uruchom i przetestuj: google ads, gsp, remarketing i wybierz co jest dla Ciebie najlepsze
  • udzielaj się na portalach typu Quora
  • oraz inne metody

W tym krótkim poradniku starałem się skupić na możliwości zbudowania ruchu organicznego z wyszukiwarek, i który wiem, że w niezadługim czasie (6-12 miesięcy) potrafi przynieść dobre efekty.

Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami!

Napisz do Mnie. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.