fbpx

Co lepsze pozycjonowanie czy Google Ads?

Jeżeli chcemy, by nasza strona była widoczna w sieci, generowała ruch i konwersję, powinniśmy skorzystać z rozwiązań, jakie daje pozycjonowanie lub kampania Ads (kiedyś Adwords).

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg działań, które dostosowują stronę do wymogów wyszukiwarki Google. Każda strona jest oceniana i indeksowana na podstawie spełniania ponad dwustu czynników. Google weryfikuje, które podstrony najlepiej odpowiadają na zapytania użytkowników i na tej podstawie umieszczają je na konkretnych pozycjach. Podczas pozycjonowania przeprowadza się szereg działań na stronie i poza nią, aby zwiększyć pozycję strony w wyszukiwarce. Działania na stronie polegają między innymi na optymalizacji witryny, poprawie szybkości ładowania, stworzeniu przyjaznych adresów URL, wprowadzeniu meta danych, przygotowaniu fraz kluczowych i napisaniu na ich podstawie treści. Działania poza stroną polegają na budowaniu wartościowego profilu linkowego. Im więcej posiadamy wartościowych linków, tym lepiej nasza strona jest oceniana przez Google i osiąga lepsze wyniki. Budowanie profilu linkowego polega na umieszczaniu linku do strony na wizytówkach, katalogach biznesowych, forach, artykułach tematycznych, blogach, stronach partnerskich czy w social mediach.

Co to jest Google Ads (Adwords)?

Google Ads to kampania płatnych linków, wyświetlana w wyszukiwarce. Reklamodawca płaci za każde kliknięcie użytkownik w wyróżnioną reklamę. Koszt kliknięcia jest zależny od konkurencyjności fraz, jakości reklamy i strony docelowej oraz od przewidywalnego współczynnika klikalności. Reklamę można dowolnie modyfikować, ustalać pory wyświetlania, zasięg na konkretne miasto, województwo czy kraj. Reklama działa od momentu jej uruchomienia, jednak jak często będzie wyświetlana na poszczególne frazy, zależy od ustalonego budżetu.

Jakie są zalety i wady korzystania z pozycjonowania?

Zalety

  • Pozycjonowanie nie jest trudne. Możemy samodzielnie tworzyć content na stronie, prowadzić bloga, budować wartościowy profil linkowy, czy optymalizować stronę. Jednak lepiej oddać proces pozycjonowania w ręce agencji seo lub seowca, by mieć pewność, że strona osiągnie dobre pozycje.
  • Wzrost widoczności i ruchu. Wraz ze wzrostem pozycji naszych fraz będzie rosła liczba wejść na stronę. Wraz ze wzrostem widoczności i ruchu analogicznie rośnie sprzedaż i świadomość marki. Strona będzie coraz bardziej rozpoznawalna, a wartościowe treści zbudują wizerunek eksperta w branży.
  • Efekty pozycjonowania są długotrwałe. W momencie, gdy podejmiemy decyzję, że kończymy pozycjonować stronę, to nie spadnie ona natychmiast na ostatnią stronę wyszukiwarki. Z czasem przez działania konkurencji i zmiany w algorytmie widoczność będzie spadać.
  • Dobre pozycjonowanie przynosi zwrot inwestycji

Wady

  • Zmieniające się algorytmy mogą nieoczekiwanie zmniejszyć widoczność strony. Algorytmy są nieustannie zmieniane i często możemy nie zauważyć tego na naszych pozycjach, lecz duże zmiany, jakimi były Panda czy Pingwin czy YMYL mogą pozbawić nas pozycji w TOP10
  • Długi czas oczekiwania na efekty. Szacunkowo od momentu pozycjonowania do pojawienia się frazy w TOP10 mija około 3 miesięcy. Okres ten oczywiście bywa krótszy lub dłuższy w zależności od wielu czynników
  • Brak pewności wyników, mimo zoptymalizowanej strony, treści i linków. Pozycjonowanie nigdy nie gwarantuje wyników

Jakie są zalety i wady korzystania z Ads (Adwords)?

Zalety

  • Jesteśmy widoczni w wyszukiwarce od momentu uruchomienia kampanii
  • Tworzenie kampanii Ads jest szybsze niż pozycjonowanie
  • Nasza strona będzie lepiej wyeksponowana i zwiększymy wartościowy ruch na stronie. Użytkownicy chętniej będą klikać w reklamę, gdyż będą mieli pewność, że znajdą u nas produkt lub usługę, której potrzebują
  • Możemy mieć reklamę dostosowaną do naszego budżetu
  • Szczegółowe statystyki pozwolą nam precyzyjniej zarządzać kampanią

Wady

  • Musimy zapłacić za każde wejście niezależnie, czy przyniesie nam pożądany efekt (konwersje)
  • Im bardziej konkurencyjna branża, tym wyższe koszty kliknięcia
  • Po wyczerpaniu budżetu jesteśmy niewidoczni w sieci
  • Ograniczona liczba znaków w nagłówku i opisie
  • Zmienne koszty kampanii w zależności od działań konkurencji

Co wybrać SEO czy GoogleAds (Adwords)?

Każdy ze sposobów ma swoje wady i zalety, więc co będzie najlepszym rozwiązaniem, gdy chcemy być widoczni w sieci? Najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest korzystanie z obu rozwiązań jednocześnie od początku. AdWordsy (Adsy) szybko przyciągną do nas klientów a pozycjonowanie zbuduje trwałą widoczność w wyszukiwarce.

Przez pierwsze trzy miesiące prowadzenia kampanii Ads poznasz słowa kluczowe, na które wyświetla się kampania, które są klikane i te, które dają konwersję. Dzięki temu będziesz wiedział na jakie słowa kluczowe uruchomić SEO.

Jeżeli nie wiesz czy zacząć od SEO czy Ads’ów – zacznij od reklam Ads. Jeżeli jednak nadal masz wątpliwości skorzystaj z mojego forum lub wypełnij formularz poniżej – pytania nie bolą.

Zainteresowany?
Skontaktuj się ze Mną!

Napisz do Mnie. Odpowiem na każde, nawet najtrudniejsze pytanie. Pamiętaj, że warto pytać bo to nic nie kosztuje.