Ostatnio dośc często trafia mi się do pozycjonowania lub opiniowania witryna, która jest sklepem internetowym. Za każdym razem, podkreślam
“każdym” klient chciał pozycjonować wszystkie frazy na stronę główną. Trzeba wtedy przekonać klienta, że jest w błędzie. Jednakże schemat
postępowania ze sklepem de facto jest ten sam:
1.
– wybieramy wspólnie z klientem 3-5 fraz, na które pozycjonowana będzie strona główna
– przeglądamy wspólnie kategorie produktów pod kątem dobrania do nich słów kluczowych
  • -> /cat/c25_Oswietlenie-do-salonow.html – f: oświetlenie do salonów, oświetlenie do salonu
  • -> /cat/c84_Zyrandole-klasyczne.html – f: żyrandole klasyczne
  • -> …..
  • -> i tak do końca
Na każdą kategorię dobieram 1-2-3 frazy – chociaż nie zawsze (dalej będzie czemu tak).
2.
Za pomocą narzędzia do analizy konkurencji (MarketSamurai – polecam banerek obok i zakup) wykonuję analize konkurencji na każdą pozycjonowaną
frazę oceniając jakie nakłady i co musze przygotować aby wejsc do TOP10
3.
Wchodząc na kategorię sprawdzam, czy pod banerem, menu czy innym TOPem znajduje się jakikolwiek pomocny tekst opisujący daną kategorię – jeśli
nie, kilka zdań klient dopisuje z jednoczesnym wytłuszczeniem (bold) dwóch, trzech słów oddajacych sens kategorii.
4.
Jednocześnie sprawdzam, czy nad tekstem pojawia się drzewko, które wskazuje gdzie jestem z jednoczesnym podlinkowaniem czyli np:
TOP -> nazwa kategorii -> nazwa podkategorii -> nazwa produktu.
Chodzi o tak zwane breadcrumbs. Ale to jest opcja – tego być nie musi ale ułatwia nawigację klientom.
5.
Następnie przygotowuję teksty pozycjonujące odzwierciedlające frazy pozcyjonowae i ich kategorie. Instaluję statystyki Analyticsa oraz wykonuję
próbną reklamę Adwords (na włąsny koszt) w celu uzyskania odpowiedzi na jakie zapytania będzie wyświetlała się reklama.
6.
Dokonuję pozycjonowania strony głównej (to zwykły normalny proces)
7.
Zabieram się jednocześnie za katalogowanie długiego ogona. Ponieważ katalogowanie odpada (bardzo niewiele katalogów daje możliwość dodawania
podstron) trzeba wykorzystać w tym celu różne techniki:
  • -> wpisy do katalogów gdzie w treści można wstawiać linki
  • -> precle tematyczne
  • -> precle ogólnotematyczne
  • -> SWLe statyczne (tylko statyczne)
Zatrzymam się przy SWL-ach. W zależności od ciężkości frazy (ocenianej za pomocą w/w programu) stosuję różną ilośc punktów ale generalnie można
podejść do tego tak:
a). W przypadku Statlink jest to prosta sprawa: link, anchor – średnio 1000 pkt per anchor
b). W przypadku SEOMATIKa sprawa nie jest już tak prosta: stosuję systemy mieszane (zgodne z oznaczeniami seomatika)
  • fraza ciężka w long tail: do 200 linków w opcji TG
  • fraza średnia w long tail: do 50 linków w opcji TG oraz 300-500 linków w opcji GP
  • frazy słabe w long tail: powinny wypłynąć same ale można podlinkować ok 300-500 linków w opcji TP
8.
Po około tygodniu reklamowania Adwords sprawdzam na jakie frazy nastąpiło wyświetlenie reklamy. Wybierając największą liczbę wyświetleń dla
konkretnej frazy staram się ją dodać do pozycjonowania. Jeżeli fraz jest dużo trzeba niestety wybrać te najbardziej wartościowe – to trzeba skonsultować z klientem pod kątem najlepiej sprzedawanego produktu z danej kategorii.
9.
Jak tylko strona pojawi się w TOP20 zaczynam obserwować G-analitycs – frazy, odnośniki, słow akluczowe wejścia etc…Odpowiednio modyfikuję i dodaję frazy pozycjonowane (pkt 1 – modyfikacja fraz dla kategorii). Dodatkowo jeśli widać, że jakiś produkt pojawia się w GA staram się go lekko dopozycjonować za pomocą precli.
10.
Adwordsy wyłączam po około miesiącu.
Podsumowanie: jest to oczywiście wycinek tego co wykonuję, ale chciałbym nakreślić kierunek działania. Nie stosuję SWL rotacyjnych.
1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek

Paweł Gontarek - Zgred - pasjonat SEO, staram się zrozumieć czym jest i jak działa SEM oraz UX.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie

Partner

Whitepress

Linkhouse

Najnowsze komentarze

Popularne artykuły